Vart exakt laddar jag ner rättstavning för Word 2010 32-bit?

Permalänk

Vart exakt laddar jag ner rättstavning för Word 2010 32-bit?

Hej!

Jag har sökt exakt överallt och ta mig fan inte fått det att fungera. Jag ska hitta något som har med proofing/rättstavning att göra och jag laddar ner servicepackfiler som ska ge ökat språkstöd men jag får inte proofing att fungera.

Jag har Word 2010 32-bit. Vart ska jag exakt ladda ner språkstödet då så jag kan rätta de skit jag skriver?

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Hedersmedlem

Har du inte köpt svensk version tror jag det kostar extra.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

har du engelskt office/word behöver du köpa till svenska språkstödet för word separat.

minns inte exakt var / hur du gör detta men prova googla på det.

jag har själv engelskt office 2010, där jag har lagt till svenskpaketet för word, men då detta var ett par år sedan minns jag inte exakt tillvägagångssättet

Permalänk
Skrivet av purepenta:

har du engelskt office/word behöver du köpa till svenska språkstödet för word separat.

minns inte exakt var / hur du gör detta men prova googla på det.

jag har själv engelskt office 2010, där jag har lagt till svenskpaketet för word, men då detta var ett par år sedan minns jag inte exakt tillvägagångssättet

När jag körde office kunde man hämta svenska-språkpaket på Windows/Microsoft uppdate. Och då fick man även svensk stavningskontroll. Ska dock låta det vara osagt om man fortfarande kan göra de, men isf ligger dom under "valfria" uppdateringar och får väljas manuellt.

Jag hoppas Ts kan få en liten hjälp av mitt svar iaf.

Visa signatur

[Citera för svar!]
Spelmaskin:Mercury S8 / MSI MAG B650 TOMAHAWK / Ryzen 9 7900X / WD Black SN850X 1TB / Montech Titan Gold 1200W / GeForce GTX 1080Ti / G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo / Custom loop / Win 11

Permalänk

Jag kör engelskt Word 2010 och det står att proofing Swedish är inte installerat. Jag vet inte heller vart jag ska ladda ner det också Har laddat hem olika språkstöd men inget har fungerat.

Permalänk
Medlem

Proofing toolen ska hantera rättstavningen. Kolla i inställningarna för rättstavning så att det är aktiverat.

Permalänk
Skrivet av WillBjorG:

När jag körde office kunde man hämta svenska-språkpaket på Windows/Microsoft uppdate. Och då fick man även svensk stavningskontroll. Ska dock låta det vara osagt om man fortfarande kan göra de, men isf ligger dom under "valfria" uppdateringar och får väljas manuellt.

Jag hoppas Ts kan få en liten hjälp av mitt svar iaf.

Så när jag har enable svenskt språk i Word 2010 så efter Windows Update så kommer mitt proofing fungera?

Permalänk
Skrivet av heretic16:

Så när jag har enable svenskt språk i Word 2010 så efter Windows Update så kommer mitt proofing fungera?

Vågar inte svara helt säkert på de. som jag tidigare skrev hämtade jag bara "språkpaketet" i WU så fick jag rättstavning på svenska.
Om detta har ändrats låter jag vara osagt då jag inte kört office på många år..

Det jag kommer ihåg är att man själv måste välja de språkpaket man vill installera.

Jag beklagar att jag inte kan hjälpa dig närmare i det här.

Visa signatur

[Citera för svar!]
Spelmaskin:Mercury S8 / MSI MAG B650 TOMAHAWK / Ryzen 9 7900X / WD Black SN850X 1TB / Montech Titan Gold 1200W / GeForce GTX 1080Ti / G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo / Custom loop / Win 11