Permalänk

Uppgraderings paket Komplett?

Tjenare SweC!
Tänkte köpa detta https://www.komplett.se/uppgraderingspaket-intel-core-i5-4670...
Uppgraderingspaket på komplett, tänkte kolla hur mycket nätaggregat behöver man så att det ska palla med alltihoppa, tänkte lägga till ett GTX 670.

OBS Inte min dator utan en polares.

Visa signatur

GPU: ASUS GeForce RTX 2070 SUPER 8GB DUAL OC EVO | CPU: Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB | Moderkort: MSI Z270A S02 Socket 1151 | Chassi: Fractal Design Arc Midi Tower | SSD: Corsair 120GB SSD - Force 3 | SSD: Samsung 960 EVO M2 | PSU: Corsair CX 600W V2 80+ | Ram: Corsair 16GB DDR4 2400MHz | HDD: | Seagate Barracuda Green 2TB - 5900RPM - 64MB

Permalänk
Medlem

Nvidia rekommenderar ett 500W nätagg till ett helt system som besitter ett GTX 670.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LockedFeatures:

Tjenare SweC!
Tänkte köpa detta https://www.komplett.se/uppgraderingspaket-intel-core-i5-4670...
Uppgraderingspaket på komplett, tänkte kolla hur mycket nätaggregat behöver man så att det ska palla med alltihoppa, tänkte lägga till ett GTX 670.

OBS Inte min dator utan en polares.

Er det din datamaskin i signaturen?

Søk fra prisjakt for resp. del gir følgende priser:

GA-Z87MX-D3H: ca 990 kr
Crucial Ballistix 8 GB: 639 kr (frakt fritt fra Net2World)
i5 4670K: 1699 kr (Net on Net)

Totalt: 3 328 kr mot Kompletts pris på 3 450 kr.

Kjøpte selv i5 4670k for rundt 1500 kr, slik det er mulig å finne tilbud der vil være lavere dersom en passer på her under Swecockers fynd avdeling (se Köprådstråden der det skal være en sticky). Spesielt i helgene (fra ca fredag til mandag morgen) kan det være spesielle kampanjer, slik det kan lønne seg å vente i stedet for å kjøpe "ferdige" oppgraderingspakker.

Fra noen eldre benchmarks, så virke det som selve kortet ville kunne dra 200-300 W (avhengig på hvordan de målet dette i sine tester). Siden må en også regne inn effektivitet fra nettaggregatet, hvilket både kan variere med belastning og temperatur.

Dessverre virke ikke det komme opp noen direkte benchmark på selve moderkortet. Selv kjøpte jeg et AsRock Z87M Extreme4, hvilket i hvert fall vil ha litt bedre lyd kort enn dette kortet i oppgraderingspakken. Priset for det kort jeg kjøpte ligger på samme nivå, så jeg vil tro at du kan finne moderkort der passer deg og som er med litt nyere lyd codec og annet smått og godt.

Er planen å overklokke prosessoren eller å kjøre standard klokk?

Link til GTX 670 test av strøm forbruk