Microsoft visar upphottade Age of Mythology: Extended Edition för Steam

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av DeluxXxe:

Håller med, älskade 2an men 3an var så jävla avancerad och bara tråkig. Köpte 3an på release-dagen. Manualen var enorm och jag slutade spela det rätt fort..

Däremot så finns det ett spel till ipad som är väldigt bra, om än en klar rip-off av Master of orion II - det heter "Starbase orion" och är som MoO2 fast snyggare och portabelt!

Hm; Starbase Orion, skall genast kollas upp, tack för tipset!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av ronz:

På vilket sätt var det en flopp?

Skrivet av GaMeR2K5:

Flopp?

Det är EXAKT samma spel som originalet... fast lite "uppfräschad HD-grafik" och dessutom finns det ett nytt tillägg.

Alltså fortfarande ett av de bästa strategispelen som gjorts.

Skrivet av Buddychrist:

Så tydligen räcker det inte med att spelet stödjer höga upplösningar, ett fungerande multiplayer-system, och att makten lämnades över till ett gäng utvecklare som respekterar spelet så mycket ett nytt expansionspaket kom till liv och rejäla balanseringar för att ta AoEII till seriös esportsnivå. Snacka om skandal!

Jag syftar främst på alla fruktansvärt kritiska problem de hade och falska marknadsföring.
De marknadsförde spelet att kunna hantera flera skärmar.... gick inte, en genomsnittlig FPS på 10FPS på ett Titan...
Antar att ni inte var med i början och var förbannade, bara att kika på Sweclockers, finns en väldigt fin tråd om just AoE II HD.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

AoM är nog fortfarande det bästa spel jag kört. Good times :).

Till er som tycker att 200 kr är mycket, ni bör nog se över er ekonomi :).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tarkus:

AoM är nog fortfarande det bästa spel jag kört. Good times :).

Till er som tycker att 200 kr är mycket, ni bör nog se över er ekonomi :).

Det är nog inte mycket priset i sig som är problemet utan vad man får för priset. Det är ju liksom bara en remake med lite nya finesser till ett ganska högt pris.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Jag körde Age of Mythology mot en polare för 1-2 år sen och även om det var lite skoj så märker man att det är den gamla skolans RTS.

En viktigare grej är att Norse är för svaga. De saknar en bågskytt vilket ger de ett jäkla stort taktiskt hål som är lätt att utnyttja. Så har de inte fixat balansen på nåt sätt så vet jag redan vilka gudar som är starkast.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Jag körde Age of Mythology mot en polare för 1-2 år sen och även om det var lite skoj så märker man att det är den gamla skolans RTS.

En viktigare grej är att Norse är för svaga. De saknar en bågskytt vilket ger de ett jäkla stort taktiskt hål som är lätt att utnyttja. Så har de inte fixat balansen på nåt sätt så vet jag redan vilka gudar som är starkast.

Nja, de använder sig av yxkastare vilket täcker det hålet, även om det inte är i närheten av att vara lika effektivt som en faktiskt bågskytt. Hur som helst så är det ett förbannat roligt spel som i stort sett hela min barndom består av, så trots överpriset så lär jag köpa det.

(Heja Kastor!)

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Campaigner:

Jag körde Age of Mythology mot en polare för 1-2 år sen och även om det var lite skoj så märker man att det är den gamla skolans RTS.

En viktigare grej är att Norse är för svaga. De saknar en bågskytt vilket ger de ett jäkla stort taktiskt hål som är lätt att utnyttja. Så har de inte fixat balansen på nåt sätt så vet jag redan vilka gudar som är starkast.

hahahahah Norse för svaga? menar du nu single player eller? för när jag spelade för 9-12 år sedan på multiplayer så var NORSE BÄSTA att ha. SPECIELLT LOKI, bra buff för tidigt arme så man kan skada den andras ekonomi tillräckligt.

Fy fan vilka gamla minnen, blir lite tårögd nästan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twyzz:

Om det nu var första Age of Empire så kanske man skulle köpt men annars nope, finns inget roligare

Age of Empire var fenomenalt. Kom inte ihåg om 2:an var minst lika bra?

Undra varför det aldrig släpp något liknande (bra) sådant spel...

Edit: Det var Empire Earth 1, 2 jag tänkte på, har aldrig spelat AOE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Det är nog inte mycket priset i sig som är problemet utan vad man får för priset. Det är ju liksom bara en remake med lite nya finesser till ett ganska högt pris.

Det finns en anledning till att priset är så högt: gamla spel som uppdateras till moderna platformar säljer bara i större volymer under Steam reorna. Då kommer priset vara 50-75% off och är egentligen det "riktiga" priset.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av GaMeR2K5:

Jag har ju själv bara spelat detta i multiplayer via LAN och inte internet... så där vet jag inte hur spelet fungerar.

Riktigt pinsamt dåligt... :S

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarkus:

Till er som tycker att 200 kr är mycket, ni bör nog se över er ekonomi :).

Så kan man absolut tänka, om man vill tänka fel. Allting är relativt. Är ca 20% av en gymnasie-eleves månadsinkomst mycket för ett spel? Ja, för eleven är det mycket.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Spelet som sådant är intressant men jag tänker inte betala det priset för ett mer än 10 år gammalt spel..

Permalänk
Medlem

ja..

Skrivet av shauni:

Tycker inte att Age of Mythology var särskilt bra i jämförelse med AoE. Sen tycker jag faktiskt inte att den grafiska upplevelsen är viktig i ett RTS, det är i alla fall inte någonting jag lägger märke till. Var inte särskilt exalterad över AoE 2 HD heller.

håller med till en viss del, men jag vill gärna kunna lira det i 1080p.
inte 800*600 eller vad det kan vara.
lika dålliga upplösningar i warcraft 2, de är lite bättre i frozenthrone men jag ledsna faktist.
tycker det är bra de dom försöker göra med gamla, bra spel.
dock tycker jag att de ska lägga mer tid på det, iag om det ska kosta 200kr
//tomas

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Aom är en av mina gamla favoriter, gudakrafter och sen alla random items man kunde hitta och frakta tillbaka till sitt tempel och på så sätt få bonusar. Roligt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Jag körde Age of Mythology mot en polare för 1-2 år sen och även om det var lite skoj så märker man att det är den gamla skolans RTS.

En viktigare grej är att Norse är för svaga. De saknar en bågskytt vilket ger de ett jäkla stort taktiskt hål som är lätt att utnyttja. Så har de inte fixat balansen på nåt sätt så vet jag redan vilka gudar som är starkast.

Norse är bäst, pressa motståndet tidigt med spridda attacker från olika håll och sprid dina baser.. Att man får "mana" vid striderna gör ju inte saken sämre, man tjänar på ständig action, kör Loki! De är bara sämst om man ger motståndet tid, spelar man snabbt och aggressivt så äger de!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Haha älskar att musiken inte alls passar in i trailern. Känns som himmelen ska öppnas vilken sekund somhelst medan man får se små dåliga grafikändringar ;D