actionkamera ger "skakiga" filmer

Permalänk
Medlem

actionkamera ger "skakiga" filmer

Hej!

Hoppas jag lyckades lägga tråden i rätt avdelning.

Jag köpte i början av året en ACAM actionkamera från en hemsida som heter Goggles.com tror jag.
Kameran skulle enligt beskrivningen vara väldigt bra, filmar och fotar med samma hastigheter och upplösningar som bland annat GoPro etc.
Dock var den givetvis lite billigare, jag betalade 1400:- på REA och ordinarie priset var 2500:-.

Vad jag upplever så är kameran väldigt bra. Den tar fina bilder och är bra att filma med när man åker cross eller moppe exempelvis. Där emot så upplevde jag inte vad jag hade hoppats på under skidsemestern.

Jag upplever att kameran skakar otroligt mycket när man åker skidor, vilket är inte annat än logiskt med tanke på att huvudet rör på sig tack vare det ojämna underlaget i pisten.
Därför tänkte jag kolla om någon av er vet; Hur gör folk för att få till en bra video med kameran på hjälmen egentligen?

Jag menar, oavsett om kameran heter ACAM och kostar 1400 eller GoPro och kostar 4000 så rör sig mitt huvud lika mycket när jag åker. Så hur gör man egentligen när man filmar en schysst video som så många gjort på YouTube till exempel?

Tack på förhand, alla tips är välkomna!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kameran skakar inte runt i huset? Annars kör många med bildstabilisering i efterhand, kan göra video väldigt stadigt och flytande.

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem
Skrivet av JAZIP:

Kameran skakar inte runt i huset? Annars kör många med bildstabilisering i efterhand, kan göra video väldigt stadigt och flytande.

Ledsen för mitt oerhört sena svar, glömde lägga tråden under bevakade ämnen.

Tack för tipset, det ska jag prova helt klart.
Finns en sån funktion på ett simpelt program som Windows Movie maker eller handlar det om betalversioner?

Permalänk
Medlem

Ladda gärna upp ett klipp så ser vi vilken typ av skakningar det rör sig om.

Permalänk
Medlem

Jag är också nyfiken på detta. Satte min GoPro på cykelhjälmen när jag cyklade stigar i Nya Zeeland och resultatet blev väldigt skakigt trots att jag tyckte mig hålla huvudet riktigt stilla.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare