En fläkt gör ett konstigt klickande ljud som börjar låta plötlisgt och försvinner efter nån timme

Permalänk
Medlem

En fläkt gör ett konstigt klickande ljud som börjar låta plötlisgt och försvinner efter nån timme

Hej jag köppte chassit Phantek entho primo för ett tag sedan och nu har en fläkt börjat göra ett konstigt ljud ibland och försvinner ibland.
Det är ett klickande ljud som påminner om en gammal hårdisk som arbetar.
Jag har funderat på att lämna in den på inet men vet inte om jag kan pågrund av att ljudet försvinner ibland?

Permalänk
Medlem

Låter som att den är obalanserad eller att lagret är på g att ge upp. Testa om den fortfarande gör så oavsett hur du vinklar den. Vissa klickande fläktar jag har slutar låta om du lägger dem ner/ställer dem upp. Testa det. Är det obalans kan det provocera fram missljudet om du rör dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

Låter som att den är obalanserad eller att lagret är på g att ge upp. Testa om den fortfarande gör så oavsett hur du vinklar den. Vissa klickande fläktar jag har slutar låta om du lägger dem ner/ställer dem upp. Testa det. Är det obalans kan det provocera fram missljudet om du rör dem.

jo det konstiga är att fläkten sliutar ge ut ljudet om jag stannar och startar den