Glömt bort inloggningslösenord Windows 7

Permalänk
Medlem

Glömt bort inloggningslösenord Windows 7

Hej!

Min bror ändrade inloggningslösenordet på sin dator men tydligen skrev han fel så nu är han utelåst från den. Går det komma in på den på nått sätt ändå?
Vill helst inte formatera den.
Och nej den är inte stulen ifall någon skulle få för sig det.
Snabba svar uppskattas.

Tack på förhand

Mvh Mattias

Visa signatur

Nikon D7000 | Nikon MB-D11 | Sigma 17-70/2,8-4,0 DC OS HSM | Nikkor AF-S DX 18-55/3,5-5,6 G ED VR | Nikkor AF-S DX 55-200/4,0-5,6 G ED VR

[u]Citera[/u] för svar. :)

Permalänk
Medlem

Tips är att söka efter sethc på google

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Tips är att söka efter sethc på google

Skulle bli väldigt glad om du kunde förklara lite mer och hur man använder det. Googla runt lite o fick bara fram att de verkar vara något program man kunde starta när man väl är inne i datorn?

Visa signatur

Nikon D7000 | Nikon MB-D11 | Sigma 17-70/2,8-4,0 DC OS HSM | Nikkor AF-S DX 18-55/3,5-5,6 G ED VR | Nikkor AF-S DX 55-200/4,0-5,6 G ED VR

[u]Citera[/u] för svar. :)

Permalänk
Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Någon som testat detta? Vet inte varför men fick lite känslan av att det är oseriöst men.

Visa signatur

Nikon D7000 | Nikon MB-D11 | Sigma 17-70/2,8-4,0 DC OS HSM | Nikkor AF-S DX 18-55/3,5-5,6 G ED VR | Nikkor AF-S DX 55-200/4,0-5,6 G ED VR

[u]Citera[/u] för svar. :)

Permalänk
Medlem

Går det inte att göra som man gjorde på XP/Vista(?) när man öppnade i felsäkert-läge med cmd sen ändrade man lösenordet därifrån?

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

http://4sysops.com/archives/forgot-the-administrator-password... Sticky keys application.

Tänk på att ta ut Windows skivan innan du gör sista steget med shift. Annars kommer du aldrig få upp CMD vid Windows inloggnings ruta

Fungerar utmärkt. Kräver inga andra tredje parts program.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Tanka ner hirensboot cd, finns program där du kan ta bort lösenord så du kan komma in i datorn.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mattt3:

Någon som testat detta? Vet inte varför men fick lite känslan av att det är oseriöst men.

Japp, använt i många år på alla sorters windows, funkar finfint. finns även på UBCD.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Varför krångla med sådana jobbiga program. Bara läsa länken jag gav innan och vips så har du kommit in i datorn.

Permalänk
Medlem

Brukade använda ntpasswd tidigare, men metoden buddaz länkade till är nu min nya favorit. Bara in i windows repair och skriva 3 rader, underbart (ok + en extra rad senare så 4 totalt men ändå )

Permalänk
Medlem

Tackar för alla svar!

Skrivet av buddaz:

http://4sysops.com/archives/forgot-the-administrator-password... Sticky keys application.

Tänk på att ta ut Windows skivan innan du gör sista steget med shift. Annars kommer du aldrig få upp CMD vid Windows inloggnings ruta

Fungerar utmärkt. Kräver inga andra tredje parts program.

Bestämde mig för att pröva denna först. Allt gick bra tills jag ska ändra lösenordet i cmd.

Prövade först att skriva som det står i guiden att man skulle göra men då kommer detta upp:

Prövade sen att skriva som det står att man ska skriva men då blir det följande:

Någon som har några idéer?

Mvh Mattias

Visa signatur

Nikon D7000 | Nikon MB-D11 | Sigma 17-70/2,8-4,0 DC OS HSM | Nikkor AF-S DX 18-55/3,5-5,6 G ED VR | Nikkor AF-S DX 55-200/4,0-5,6 G ED VR

[u]Citera[/u] för svar. :)

Permalänk
Permalänk
Medlem

Är du säker på att det är rätt namn för din dator. Tricket brukar fungera. Kolla in länken nedanför. Annars vete fasen vad som skulle fungera.

http://4sysops.com/archives/three-ways-to-reset-a-windows-vis...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattt3:

Tackar för alla svar!

Bestämde mig för att pröva denna först. Allt gick bra tills jag ska ändra lösenordet i cmd.

Prövade först att skriva som det står i guiden att man skulle göra men då kommer detta upp:
http://img96.imageshack.us/img96/5236/img0033jl.jpg

Prövade sen att skriva som det står att man ska skriva men då blir det följande:
http://img23.imageshack.us/img23/9114/img0034euu.jpg

Någon som har några idéer?

Mvh Mattias

Skrivet av buddaz:

Är du säker på att det är rätt namn för din dator.

Om du bara skriver net user kan du se vilka användarkonton som finns på datorn.

Men prova med samma sak fast använd net1 istället, alltså "net1 user Fredric hej"

Permalänk
Medlem

Om jag skriver net user för att se användarna så finns det en Admin användare, en gäst användare och en som heter Fredric CG. Men när man ska logga in finns det bara hans användare som heter FSE.
Skriver jag "net user FSE hej" så står det bara att användarnamnet inte finns skriver jag net user Fredric CG hej så står de bara att det är fel kommando.

Prövade att använda det där BackTrack som en länkade här ovan. Ungefär samma sak där. Där kunde man även göra admin användaren synlig så gjorde som man skulle och starta om men den syns inte ändå.
Verkar som det ända alternativet kvar är att formatera datorn?

Mvh Mattias

Visa signatur

Nikon D7000 | Nikon MB-D11 | Sigma 17-70/2,8-4,0 DC OS HSM | Nikkor AF-S DX 18-55/3,5-5,6 G ED VR | Nikkor AF-S DX 55-200/4,0-5,6 G ED VR

[u]Citera[/u] för svar. :)

Permalänk

Testa att använda Citationstecken runt användarnamnet. så du skriver net user "Fredric CG" hej

Permalänk
Medlem

Går det inte starta datorn i felsäkert, och sedan ändra lösenord?

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

För er som lyckades ta er hit genom Google sökningar vill jag bara skriva att jag löste problemet med hirensboot. Jag testade ntpasswd från pogostick.net och den kunde inte hitta min ssd(Samsung 840 basic). Hirensboot verkar vara den enklaste och bästa alternativet som funkade.

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 3,4GHz, Noctua NH-U12P SE2, MSI P67A-GD55 REV B3 GigabyteGTX 560 Ti OC, 2x Corsair 4GB 1600MHZ, XFX Core Edition 850W