windows update funkar inte!

Permalänk
Medlem

windows update funkar inte!

Hej!

Jag har gjort fabriksåterställning på min laptopp Acer E1-571 för att den var så seg.
Nu när allt är klart... Funkar inte windows update i windows 8
Det står 101 updates hämtas men (totalt 0KB 0% slutfört), inget händer står bara & tuggar.

Vad kan problemet vara?

//Jim

Visa signatur

[Asus Z87-Deluxe][Intel Core i7-4770K] 2*Kingston HyperX 3K SSD 240GB] [2*Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 8GB] [2*4TB WD RE Enterprise][2*Gigabyte GeForce GTX 780Ti GHz Edition Sli ] [Corsair AX 1200i] [Windows 8.1]

Permalänk

Har du kollat så att klockan och datum står rätt? Har du provat å googla felkoden annars?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det kan ta en bra stund procentsatsen och stapeln uppdateras, speciellt om du har 100+ uppdateringar på en gammal maskin med slö hdd.
Är du säker att inget händer?

Öppna Aktivitetshanteraren, välj Mer information och går till Prestandafliken.
Kika på Ethernet och Disk 0 (C:), hur ser staplarna ut som? Skrivs det något eller är det stiltje.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jim26:

Hej!

Jag har gjort fabriksåterställning på min laptopp Acer E1-571 för att den var så seg.
Nu när allt är klart... Funkar inte windows update i windows 8
Det står 101 updates hämtas men (totalt 0KB 0% slutfört), inget händer står bara & tuggar.

Vad kan problemet vara?

//Jim

Nog korrupta filer.
skriv cmd i startmenyn sen kör som administratör.
skriv sfc /scannow sen tryck enter.
Felsök också i windows update.
Tycker microsoft borde bli bättre på att ta bort uppdateringar som inte behövs längre.
Min skoldator med W7 enterprise gjorde exakt som din dator och installerade runt 100 uppdateringar. Sen när allting till slut hade fixat sig så gick jag till Diskrensning och det var flera gB av Windows Update Uppdateringar som inte behövdes.

Permalänk
Medlem

Kan meddela att jag blåste om min ena dator här hemma nyss.
Hade runt 40 uppdateringar vid första uppstarten och stapeln stod still på 0% ända tills alla uppdateringar var helt nerladdade, då började installationen och stapeln steg från 0 till 1% för att senare öka.

Det tog ca 5minuter att ladda ner alla uppdateringar, och då sitter jag på 100Mbit och har en SSD som OS disk.
Hårddisken tuggade för övrigt på i mellan 30 och 60MB/sec under hela tiden processen.

Har du en laptop med en slöare hårddisk som kanske mäktar med ~5MB/sec och du har 101 uppdateringar på önskelistan får du vara beredd på att det tar lååång tid innan procentstapeln börjar röra sig.
Det är inget konstigt, du har bara många uppdateringar som ska laddas ner.
Men visst hade man önskat att det fanns en indikation av det faktiskt hände något.

Permalänk
Medlem

Det var hårddisken som var problemet, den la av idag :/. Men tack för snabb support

Visa signatur

[Asus Z87-Deluxe][Intel Core i7-4770K] 2*Kingston HyperX 3K SSD 240GB] [2*Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 8GB] [2*4TB WD RE Enterprise][2*Gigabyte GeForce GTX 780Ti GHz Edition Sli ] [Corsair AX 1200i] [Windows 8.1]