Windows 8.1 Update 1/Spring update

Permalänk
Medlem

Windows 8.1 Update 1/Spring update

Någon som sett till uppdateringen ännu?

Visa signatur

| Bygger för fullt på nya burken |

Permalänk
Avstängd

Jag fick 5st updates idag men den största var ~126mb och de 4 andra var mindre än 10mb. Jag har fortfarande inte fått se någon ~800mb fil ännu, kör på en engelsk version av Windows 8.1

*Dessa var de enda jag fick idag.
** Såg nu på min egna bild att 126mb filen heter "KB2919355" och det är den som skall vara "update 1". Kanske har fått ner dem andra filerna som utgör update 1 vid tidigare tillfällen då.

Visa signatur

Datorn | ASUS X99 RAMPAGE V EXTREME | 6950X | Evga Titan X Pascal SLi | Corsair 32GB DDR4 3000Mhz CL15 Dominator Platinum | 3st Asus PG348Q G-Sync | EVGA SuperNOVA 1600w G2 PSU | Obsidian 900D |

Permalänk
Inaktiv

Jag fick den igår. Upplever ingen större skillnad. Det finns en stäng av knapp jättelångt upp till höger på startskärmen.

Permalänk
Avstängd

"To check if the update is already installed, go to the Start screen. If you see a Search button near your account name at the top of the Start screen, you already have the update."

Det hade jag på min dator med så då får man väl anta att update 1 är installerat och klart.

Visa signatur

Datorn | ASUS X99 RAMPAGE V EXTREME | 6950X | Evga Titan X Pascal SLi | Corsair 32GB DDR4 3000Mhz CL15 Dominator Platinum | 3st Asus PG348Q G-Sync | EVGA SuperNOVA 1600w G2 PSU | Obsidian 900D |

Permalänk
Medlem

Installerade igår efter 19 snåret

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk

Någon som har fått igång startmenyn ännu som utlovades?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdevil:

Någon som har fått igång startmenyn ännu som utlovades?

alltså, folk måste lära sig att läsa rätt information. Det MS visade på keynote var att den kommer att komma senare, ingen har sagt att det kommer en startmeny för update 1.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Läste på IDG.
Microsoft varnar, installera inte 8.1

http://www.idg.se/2.1085/1.555886/microsoft--installera-inte-...

Permalänk
Skrivet av Oneone:

alltså, folk måste lära sig att läsa rätt information. Det MS visade på keynote var att den kommer att komma senare, ingen har sagt att det kommer en startmeny för update 1.

Jaha Trodde helt att de sa update 1. Läste det här på sweclockers men missade det antagligen då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thxsen:

Läste på IDG.
Microsoft varnar, installera inte 8.1

http://www.idg.se/2.1085/1.555886/microsoft--installera-inte-...

Nej de advare mod og installere Update 1 hvis du bruger WSUS til og sende updates på i dit netværk. Det gælder ikke for normale hjemme brugere da de MS's update servere har TLS support som den nye update 1 kræver af update serveren.

Visa signatur

Min Dator
Skærm: Philips 49PUS6401/12 Android UHD TV
Arbejder på Dansk Dell Pro Support.

Permalänk

Hur galet är det inte att de går ut med ett blogginlägg om att alla privatkunder måste uppgradera till 8.1 update 1 för att komma åt säkerhetsfixar osv?

Jag skulle lika gärna kunna köra en WSUS hemma också, hur gör jag då om det inte kommer någon fix för det där med WSUS?

Varför krånglar dom till det för sig egentligen? Det kommer bli ännu mer soppa än vad det faktiskt är, för Win8 är ett bra operativsystem i grunden! Inget Vista som var trögt och segt och allmänt dåligt, utan Win8 ÄR en bättre version av win7 fast ser lite annorlunda ut.

mycket mystiskt förfarande från ett företag som är så pass stort som de faktiskt är. Att de inte har en strategi i det de gör är ju väldigt förvånande.

Visa signatur

..:: Workstation ::.. ..:: Asus P8Z77-v LX ::.. ..:: MSI GTX1060 6GB ::.. ..:: i5 3450 Ivy Bridge /w Antec KÜHLER H2O 620 Sluten Vattenkylning ::.. ..:: Corsair 16GB DDR3 600MHz/CL9/VENG ::.. ..:: NoName 650W ::.. ..:: Dell 24" 2408WFP ::.. ..:: Server ::.. ..:: AMD ..:: FX-8320 ::.. ..:: 16GB ::.. ..:: XFX HD6450 ::.. ..::250GB SSD Samsung 840 EVO::.. ..:: 3x 2TB wd black ::.. ..:: VCP6-DCV ::.. ..:: vmware esxi 6.7 ::..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syhndel:

"To check if the update is already installed, go to the Start screen. If you see a Search button near your account name at the top of the Start screen, you already have the update."

http://res2.windows.microsoft.com/resbox/en/6.3/main/0a9f6692...

Det hade jag på min dator med så då får man väl anta att update 1 är installerat och klart.

Och tillslut kom den. Smidigt sätt att kontrollera faktumet på. Danke

Visa signatur

| Bygger för fullt på nya burken |