Permalänk
Medlem

Ny patch imorgon ?

http://www.diablofans.com/news/48018-diablo-3-reaper-of-souls...

lite buffs för witch doctors mest och crusaders

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sjukt att de inte nerfar Wizards ändå

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk

Reaper's Wraps here I come

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Vilken tid kommer den?

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwin88:

Vilken tid kommer den?

ganska säker på att den e live nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Sjukt att de inte nerfar Wizards ändå

de buggfixar den lite så det kommer nog kännas som nerf för de som spelar den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

ganska säker på att den e live nu.

Nästan så man kanske måste gå hem för jag känner mig lite krasslig LoL

Permalänk
Skrivet av thorsama:

Sjukt att de inte nerfar Wizards ändå

Skill Rune - Surge of Power
Reduced proc scalar from 0.25 to 0.166

De skulle jag vilja kalla en rejäl nerf då många använder den för att regga ap

Permalänk
Medlem

Jag får hoppas jag får tag i mina Vyr´s boots eller pants snart så kör jag full archon så slipper jag bry mig om AP Frost orb Electrocute mm. 1.5Mil damage buffad gör att jag facerollar T2 redan =).

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Door:

de buggfixar den lite så det kommer nog kännas som nerf för de som spelar den.

Skrivet av the_weird:

Skill Rune - Surge of Power
Reduced proc scalar from 0.25 to 0.166

De skulle jag vilja kalla en rejäl nerf då många använder den för att regga ap

Hmm ja det kanske stämmer som ni säger, jag vet inte har inte spelat Wizard, men har polare som spelar det. Kanske bara sitter och whinar för att jag själv inte spelar Wizard.

Själv spelar jag Monk och känner mig sjukt dålig mot vad Wizards är. Missta mig inte nu jag tycker Monk är en rolig klass och gillar hur de fungerar, men när man ser den sinnessjuka hastigheten Wizard har så kan jag bli lite lack ibland för att skillnaden är så stor.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Skill Rune - Surge of Power
Reduced proc scalar from 0.25 to 0.166

De skulle jag vilja kalla en rejäl nerf då många använder den för att regga ap

Och radien på Frozen Orb minskas för att komma i linje med de andra orbsen så man kommer inte rensa hela rum längre med en orb.
Hoppas bara att den fortfarande är duglig för jag har ingen som helst lust att köra någon typ av disintigrate build, tycker de är så sjukt tråkiga.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av thorsama:

Hmm ja det kanske stämmer som ni säger, jag vet inte har inte spelat Wizard, men har polare som spelar det. Kanske bara sitter och whinar för att jag själv inte spelar Wizard.

Själv spelar jag Monk och känner mig sjukt dålig mot vad Wizards är. Missta mig inte nu jag tycker Monk är en rolig klass och gillar hur de fungerar, men när man ser den sinnessjuka hastigheten Wizard har så kan jag bli lite lack ibland för att skillnaden är så stor.

Ja jag håller med dig till 100%.
Sadlade själv om och började lira demon hunter igen men jag kan inte hålla samma tempo som polaren trots att jag har högre dps.
Förhoppningsvis blir det inte samma spammande av arcane orbs ikväll så vi kanske drar lite jämnare nu.

Permalänk
Medlem

Nerfar de Wizards? Det var tråkiga nyheter Aja, det var kul så länge det varade. Får väl gå tillbaka till T1 om så är fallet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Nerfar de Wizards? Det var tråkiga nyheter Aja, det var kul så länge det varade. Får väl gå tillbaka till T1 om så är fallet.

Ja, det ska bli spännande att testa ikväll. Om inte annat så får man börja att experimentera med andra builds

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Ja, det ska bli spännande att testa ikväll. Om inte annat så får man börja att experimentera med andra builds

Jag satsar hårt på reduced coolodwn % på mitt gear nu för att kunna Archon blasta jämt. Samt skaffa Vyr´s set för att få tillgång till alla Archon runes på samma gång. http://www.diablohub.com/database/item/vyrs-astonishing-aura/...

Edit: Glömde länka till Act 1 ringen som gör att man får set bonus av 4 delar fast man bara har 2 delar.
http://us.battle.net/d3/en/item/ring-of-royal-grandeur-3qRFop

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Jag satsar hårt på reduced coolodwn % på mitt gear nu för att kunna Archon blasta jämt. Samt skaffa Vyr´s set för att få tillgång till alla Archon runes på samma gång. http://www.diablohub.com/database/item/vyrs-astonishing-aura/...

Edit: Glömde länka till Act 1 ringen som gör att man får set bonus av 4 delar fast man bara har 2 delar.
http://us.battle.net/d3/en/item/ring-of-royal-grandeur-3qRFop

Som GiG kör med?
54% CD red från gear... http://us.battle.net/d3/en/profile/GoodIdea-1513/hero/3565059...

Måste bara fråga, droppar den ringen endast i Act1 alltså? Trodde att det var var som helst men endast ur bounty cache's.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Som GiG kör med?
54% CD red från gear... http://us.battle.net/d3/en/profile/GoodIdea-1513/hero/3565059...

Måste bara fråga, droppar den ringen endast i Act1 alltså? Trodde att det var var som helst men endast ur bounty cache's.

Verkar som det är Cache´s från ACT1 och har hört att det är även ifrån ACT4 då den är lite allt i allo Cache som droppar legends från alla acts.

Edit: Och ja det är lite som GiG där fast jag saknar en hel del gear jag inte orkat farma o crafta mm än =), Men till helgen ska jag väl få fixat så jag har iaf 40%+ CD red. Just nu har jag väl 30 sec mellan varje gång jag kan poppa Archon.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Jag satsar hårt på reduced coolodwn % på mitt gear nu för att kunna Archon blasta jämt. Samt skaffa Vyr´s set för att få tillgång till alla Archon runes på samma gång. http://www.diablohub.com/database/item/vyrs-astonishing-aura/...

Edit: Glömde länka till Act 1 ringen som gör att man får set bonus av 4 delar fast man bara har 2 delar.
http://us.battle.net/d3/en/item/ring-of-royal-grandeur-3qRFop

Har sneglat på Vyr´s settet men har bara dessvärre hittat två par Svaggering Stance, skorna alltså. Får hoppas på lite mer tur med dropsen framöver
Den ringen verkar vara mycket användbar

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Skrivet av DOGE:

Måste bara fråga, droppar den ringen endast i Act1 alltså? Trodde att det var var som helst men endast ur bounty cache's.

Där har du hela listan
http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/10189299133

Permalänk
Skrivet av karjix:

Jag satsar hårt på reduced coolodwn % på mitt gear nu för att kunna Archon blasta jämt. Samt skaffa Vyr´s set för att få tillgång till alla Archon runes på samma gång. http://www.diablohub.com/database/item/vyrs-astonishing-aura/...

Edit: Glömde länka till Act 1 ringen som gör att man får set bonus av 4 delar fast man bara har 2 delar.
http://us.battle.net/d3/en/item/ring-of-royal-grandeur-3qRFop

Nu blev det väll lite fel, du får 4 set bonus för 3 delar inte 2

Skrivet av the_weird:

Skill Rune - Surge of Power
Reduced proc scalar from 0.25 to 0.166

De skulle jag vilja kalla en rejäl nerf då många använder den för att regga ap

Du missade den stora delen av nerfen, Electrocute kommer ge ungefär 1/3 så mycket AP/s nu efter patchen som innan för de som kör Electrocute + Prodigy (typ alla frozenorb builds). Då det är den klart vanligaste builden kommer det påverka alla Wizards som inte har bra gear nog att leta sig vidare ordentligt.

Electrocute
Skill Rune - Surge of Power
Reduced proc scalar from 0.25 to 0.166

Prodigy
Bug Fix: Fixed an issue where Electrocute was granting double the intended amount of Arcane Power when used with Prodigy

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

Du missade den stora delen av nerfen, Electrocute kommer ge ungefär 1/3 så mycket AP/s nu efter patchen som innan för de som kör Electrocute + Prodigy (typ alla frozenorb builds). Då det är den klart vanligaste builden kommer det påverka alla Wizards som inte har bra gear nog att leta sig vidare ordentligt.

Electrocute
Skill Rune - Surge of Power
Reduced proc scalar from 0.25 to 0.166

Prodigy
Bug Fix: Fixed an issue where Electrocute was granting double the intended amount of Arcane Power when used with Prodigy

Hehe ja det missade jag helt...
Då är det riktigt hårt för de som inte har apoc på sin gear

Eller ja, hårt och hårt... Välkommen till verkligheten för övriga klasser kanske man ska säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Nu blev det väll lite fel, du får 4 set bonus för 3 delar inte 2

Wops my bad Magen är tom så hjärnan tänker inte rätt. Lunch time

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Hehe ja det missade jag helt...
Då är det riktigt hårt för de som inte har apoc på sin gear

Eller ja, hårt och hårt... Välkommen till verkligheten för övriga klasser kanske man ska säga.

Som mig Har ingen APOC alls och kör med Prodigy. Usch, vill inte hem och spela. Ser verkligen inte fram emot att se hur extremt nerfad man är. Men men, som flera polare sagt under hela tiden "Fyfan vad OP Wizards är".

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Körde en stund nyss, innan jag visste om nerfen. Märkte ingen skillnad på electrocute/frost orb. Så skillnaden är nog inte så stor.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Reaper's Wraps here I come

Snart dödat han 15 ggr inget drop än hade ju förväntat mig något större dropchans.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Körde en stund nyss, innan jag visste om nerfen. Märkte ingen skillnad på electrocute/frost orb. Så skillnaden är nog inte så stor.

Intressant. Jag läste lite på Battlenet forumet och många klagar på att de nu inte har AP nog för att kasta FrostOrbs i samma utsträckning som tidigare.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Intressant. Jag läste lite på Battlenet forumet och många klagar på att de nu inte har AP nog för att kasta FrostOrbs i samma utsträckning som tidigare.

Snart har man inte AP nog att något verkar det som.
Men nästa patch så nerfar dom väl något annat som är väl använt.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Snart har man inte AP nog att något verkar det som.
Men nästa patch så nerfar dom väl något annat som är väl använt.

Äääh, det är tråkigt att bara spela med massa wizards. De är lite väl OP.
Jag hade en som inte alls var speciellt bra gearad på lvl 60. Kunde köra T2 utan problem fram till Malthael och där sänka till T1. Bytte i stort sett inte ut något under denna tiden då jag inte plockade upp något alls förutom eventuella legendarys.

Monks borde bli lite mer buffade. Visst, de tål en hel del. Men svårt att döda saker med den..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Skrivet av Twoedge:

Snart har man inte AP nog att något verkar det som.
Men nästa patch så nerfar dom väl något annat som är väl använt.

Men om något är välanvänt så är det oftast för att det är "det bästa" (på blizzardspråk: "Not working as intended").
I en perfekt värld finns det inget alternativ som är "bäst" utan alla kombinationer är hållbara.

Sen tycker jag, även om jag har en gearad wizard som med största sannolikhet blivit påverkad av nerfen, att det är en bra ändring.
Det är inte ok att kunna fylla sin ap från helt tomt till full på en sekund om där är 4+ mobs att skjuta på utan någon som helst apoc på gear.

Handen på hjärtat alla wizards.. detta var faktiskt en väntad nerf (+buggfix) eller hur?