EU-domstolen ogiltigförklarar datalagringsdirektivet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jag tycker du ska ta och faktiskt lyssna på vad politikerna säger i den här frågan istället för att okunnigt spekulera.

Det var det mest korkade jag hört på länge... Lyssna på vad politikerna säger?

Det slutade jag med för 10 år sedan ganska snart efter första gången jag fick rösta... Sedan dess dömer jag partierna och politikerna endast efter deras handlingar, för det är pinsamt solklart att inte ett enda av de partier i riksdagen öht agerar efter vad de säger eller vad som står i deras partiprogram.

"Vi skall inte jaga en hel ungdomsgeneration" är ett bevingat uttalande inte långt före 50 insatspoliser stormade in i pirate bays serverhallar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Det var det mest korkade jag hört på länge... Lyssna på vad politikerna säger?

Det slutade jag med för 10 år sedan ganska snart efter första gången jag fick rösta... Sedan dess dömer jag partierna och politikerna endast efter deras handlingar, för det är pinsamt solklart att inte ett enda av de partier i riksdagen öht agerar efter vad de säger eller vad som står i deras partiprogram.

"Vi skall inte jaga en hel ungdomsgeneration" är ett bevingat uttalande inte långt före 50 insatspoliser stormade in i pirate bays serverhallar.

Klockrent svar! Hade på lite budgetpresentationer idag på tvn i bakgrunden och det var varvat med diskussion. Bara för att ta ett relevant exempel så har M verkligen svängt hej vilt senaste veckorna, skattehöjningar ena dagen, skattesänkningar nästa. Det blir helt bisarrt. Min personliga åsikt är att brutna vallöften borde klassas som falsk marknadsföring och just inom politiken gäller det ju sådant som faktiskt påverkar gemene man i deras vardag, så det borde vara ett grovt lagbrott. Det skulle få bort alla vedervärdiga karriärister från politiken. Men svenne banan röstar ju mest utifrån vilken partiledare dom tycker verkar trevligast, inte pga deras egentliga politik.

Jag har alltid principiellt varit emot EU, men sett till vilket skämt till demokrati vi fått i Sverige senaste 10 åren så är det nog tur att vi inte råder över oss själva till 100%. Det är dessutom jävligt gött att kunna röra sig fritt inom EU, har varit runt rätt mycket. Självklart ska man alltid vara kritisk till EU på samma sätt som man ska vara kritisk till allt.