CHD-cap på pets borttagen med nya patchen?

Permalänk
Medlem

CHD-cap på pets borttagen med nya patchen?

Det verkar som att cappen på 50% CHD för pets är borttagen i patch 2.0.5. Med tanke på att det inte är med i officiella patch-notes så kan man ju ifrågasätta om det är avsiktligt eller ej, men så länge så blir den kul för WDs.

Permalänk
Medlem

Japp, den skalar med din egen CHD numera. Det är ju inte helt ovanligt att Blizz gör oannonserade ändringar här och där.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Har inte haft tid att köra än, men någon som vet huruvida detta även påverkar exempelvis sentries för DH eller ancients för barbs? Hittade nämligen både tasker and theo och +2 sentry-quiver igår, och skulle vara ganska så kul med 5 helt op sentries

Permalänk
Medlem

Det var verkligen på tiden att de buffade Witch Doctors.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Han Anthony Evans på YT sa dock att det fortf är 15% chc cap på pets i en video för nån vecka sedan. Därför menade han på att det fortf var bättre o använda ruby i vapnet. Kan ju dock ha ändrats sen dess, jag kör inte WD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Han Anthony Evans på YT sa dock att det fortf är 15% chc cap på pets i en video för nån vecka sedan. Därför menade han på att det fortf var bättre o använda ruby i vapnet. Kan ju dock ha ändrats sen dess, jag kör inte WD.

Det kom en patch idag

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Han Anthony Evans på YT sa dock att det fortf är 15% chc cap på pets i en video för nån vecka sedan. Därför menade han på att det fortf var bättre o använda ruby i vapnet. Kan ju dock ha ändrats sen dess, jag kör inte WD.

Tveksamt till det, då fallet inte är så för åtminstone DH. Om man speccar sharshooter kan man få alla ens pets att critta 100% av sina slag, så där är iaf ingen cap.

Permalänk
Medlem

Om detta är en medveten ändring så är det helt fantastiskt för min WD nu när mina fetisher crittar mellan 4-8M beroende på ingame-buffar. Får hoppas att ändringen är här för att stanna

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -