Netflix börjar strömma i 4K-upplösning

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Synd bara att Netflix är smuts, varför är det inte samma utbud som i USA?

Hola better internet. Googla de

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Något säger mig att ursprungsmaterialet INTE är 4K. Alltså blir det uppskalat och sönderkomprimerat skit ela Youtube.

Skrivet av Gender Bender:

15.6 Mbps? Det är vad en "mindre laglig" film i 1080p brukar kunna ligga på.

De skalar antagligen upp från 1080P.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Netflix Netflix.. jag bara väntar på att någon ISP ska våga höja priserna för bredbandet så att alla andra kan pusta ut och göra det.. alternativt att man driver fakturering mot Netflix som någon operatör utomlands redan gjort med gott utfall. Netflix ej skalbara lösning skapar belastningsproblem högt uppe i nätet och driver ISP'er att göra otroliga investeringar i förtid. Det här lär ju späda på lite :-/

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem
Skrivet av nyllet83:

I artikeln står det att alla serier som Netflix själva producerar skall spelas in i 4K. Betyder det att alla inspelningar fr.o.m nu kommer spelas in i 4K eller att de redan tidigare börjat med inspelningar i 4K? Alltså, är t.ex House of Cards inspelad i 4K eller kommer de sända en uppskalad version?

Skickades från m.sweclockers.com

Tror nog att det vi får just nu (HD format) är nerskalad. Ganska säker på att kameror de använder för att filma med är proffskameror med bättre kvalitet än HD.

Visa signatur

Jag har ingen TV, video, tv-box, radio, läsplatta eller dator. Jag har en gammal telefon som bara går att ringa och skicka SMS.

Permalänk

Problemet med netflix att dom inte fixar ens superHD. Appar på TV brukar fungera så där, om man ens har det. App till datorn existerar bara till win 8.

Sjukt att dom inte fixar riktigt stöd, så man kan använda HTPC som det är tänkt.

Edit pratat med supporten om man har tur kanske dom fixar det, precis som min betalning (ville inte ta emot mitt kort först:)).

Kanske kommer en inofficiellt program till PC om några månader

Om inte lär inte 4K vara realistiskt, för dom som inte har dessa enheter: https://help.netflix.com/sv/node/8731. Vill gärna se det på en mobil

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Köp en Google Chromecast, 310 kr på Komplett ink frakt. Så smidig.