"Det gick inte att starta Dolbys ljuddrivrutin...", Hur fixa?

Permalänk
Medlem

"Det gick inte att starta Dolbys ljuddrivrutin...", Hur fixa?

Hej!

Jag har ett litet problem med min moders dator. Det är så att varje gång hon startar upp Windows 8 kommer det upp en popup-ruta där det står "Det gick inte att starta Dolbys ljuddrivrutin. Starta om datorn eller installera om drivrutinen om problemet kvarstår."
Vi har försökt installera om drivrutinen men det verkar inte fungera (är dock inte helt säker på att vi gjorde det rätt).
Det är inget problem med ljudet, det fungerar som vanligt, hon tycker bara det är otroligt störande att den kommer upp varje gång datorn startas om.

Finns det någon vänlig själ där ute som kan hjälpa oss?

Permalänk
Medlem

Hälsa morsan att Dota2 är bättre än LoL :D. Höhö.

Nej men kika i kontrollpanelen och avinstallera allt som har med dolby att göra. Kör sedan en runda med CCleaner och installera de nya drivrutinerna igen.

För att bli av med meddelandet kan du köra msconfig och i autostart bockar du av allt som har med Dolby att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Hälsa morsan att Dota2 är bättre än LoL :D. Höhö.

Nej men kika i kontrollpanelen och avinstallera allt som har med dolby att göra. Kör sedan en runda med CCleaner och installera de nya drivrutinerna igen.

För att bli av med meddelandet kan du köra msconfig och i autostart bockar du av allt som har med Dolby att göra.

Tack! Det löste problemet!

För övrigt är hon faktiskt lvl 26, medan jag bara är lvl 9 typ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrickP:

Tack! Det löste problemet!

För övrigt är hon faktiskt lvl 26, medan jag bara är lvl 9 typ..

Gött att det löste sig.

Haha, krutmorsan!