Permalänk
Medlem

Skype kraschar vid omstart/avstängning

Hej

Jag har börjat få ett felmeddelande när jag stänger ner/startar om datorn:

Instruktionen på 0x01744bbe refererade till minnet på 0x00ba0c90. Det gick inte att utföra en minnesåtgärd. Följande fel returnerades. The memory could not be read.

Rubriken på meddelandet är Skype.exe, och när jag klickar OK på meddelandet så kommer jag tillbaka till skrivbordet och skype har då stängts ner. Om jag stänger av datorn efter att ha stängt ner skype manuellt så får jag inget meddelande.

Jag har redan provat att ominstallera skype, men det blev ingen skillnad.

Är det någon som har några förslag? Jag installerade nyligen ett nytt ljudkort (Asus Xonar Essence STX) men jag vet inte om problemen är länkade.

Permalänk
Medlem

Efter en del googlade hittade jag ett förslag om att stänga av ljudet som skype gör när programmet stängs av... konstigt nog verkar detta ha funkat.

Mycket underligt.

Permalänk
Medlem

Antar att detta problem kom när du installerade windows 8? xD

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Jag har haft W8.1 i ett par månader utan problem, det började för någon dag sedan :/ Men det känns som om det är mycket skumma saker som händer med W8(.1) ja! :s