Vill avaktivera sidoknapp på mus i webbläsaren

Permalänk
Medlem

Vill avaktivera sidoknapp på mus i webbläsaren

Tjenare!

Jag skulle behöva hjälp med detta då jag har googlat och testat men inget funkar.. Jag vill avaktivera MOUSE4 för den använder jag som Push-To-Talk i mumble och det stör mig som satan då jag surfar runt och pratar samtidigt eftersom sidan åker fram och tillbaks.

Någon som har en smidig lösning?

Windows 7
Zowie EC1
Google Chrome

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

finns det några drivrutiner/mjukvara för din mus? i så fall finns den inställningen med största sannolikhet där inne.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

finns det några drivrutiner/mjukvara för din mus? i så fall finns den inställningen med största sannolikhet där inne.

Nej tyvärr inte... Finns inget program till musen vad jag vet om..

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Ska testas, tack!

Permalänk
Medlem

Jag hittade detta: http://blog.laptopmag.com/disable-backspace-chrome-ie-firefox

Har dock inte provat själv.

Edit: Den avaktiverar Backspace-knappen. Det kanske inte påverkar musknappen. Men kanske värt ett test.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Jag hittade detta: http://blog.laptopmag.com/disable-backspace-chrome-ie-firefox

Har dock inte provat själv.

Edit: Den avaktiverar Backspace-knappen. Det kanske inte påverkar musknappen. Men kanske värt ett test.

Tack! Dock så fungerade det bara på tangentbordet

Permalänk
Medlem

Om du mappar om knappen då? Att du gör så att sidoknappen motsvarar en annan knapp som saknar funktion i Chrome. Tex om du gör så att knappen på musen motsvara "F10" och så ändrar du i chattprogrammet så att den sänder när du trycker F10. Vet dock inte om F10 har någon funktion i Chrome, det var bara ett exepel på knapp.