Ubisoft och Nvidia demar Watch Dogs för PC

Permalänk
Medlem

Snyggt är det i varje fall.

Permalänk
Medlem

Håller med vad som sagts tidigare i tråden. En standard är vad jag vill ha, grafiken kan komma efteråt.

Skrivet av phoenixdisciple:

För fel på Crysis 2? Flyter perfekt för min del iaf.

Flyter? Ja. Trasigt på andra vis dock.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Ser mycket snarlikt ut ett moddat GTA 4. Hoppas bara spelmotorn flyter bättre.

Permalänk
Medlem

Värt att nämna är att enbart TXAA kommer vara nVidia exklusivt. HBAO+ fungerar även på AMD kort.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Längtar

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Här är videon hos Nvidia med bättre kvalite än Youtube:
http://www.geforce.com/whats-new/articles/watch-dogs-pc-trail...

Permalänk

Vadå, så den har sådant som AMD kort också kan köra? Känns ju lite udda då av Nvidia att hårdlansera det som att det är massa av deras grafikgrejjer i spelet då. Eller aa, det är ju deras egen utvecklade prylar, men de går ju att köra på AMD kort så som jag förstått det.
För jag såg inget om PhysX som skulle göra det exklusivt till Nvidia, vilket många verkade tro.

Skrivet av ParasiteX:

Värt att nämna är att enbart TXAA kommer vara nVidia exklusivt. HBAO+ fungerar även på AMD kort.

En jäkla massa inlägg i början med många "likes" som inte stämmer. Tacka vet jag MSAA 2X.. Det räcker för mina ögon och min upplösning

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreX:

Hur räknar du nu? Du får 290X med eftermarknadskylare för slinga 4 500 sek och 780 Ti för över 5300 sek. De presterar något mer, men inte mer per krona.

Du har rätt Jag gick efter gamla prestandatester så det blev lite fel.

I vilket fall tycker jag inte man behöver dra det så långt att man skulle behöva både ett kort av varje från AMD och Nvidia då det inte skiljer såå mycket ändå. Men det har ändå blivit lite löjligt med sponsringen och man får hoppas det inte går ännu längre med stöd osv.

Permalänk
Medlem

Säkert ett 10/10 spel men stör mig på non interactive world objects och environments.

Vattnet och sanden var statiska object i trailer videon (ej dynamiska), mycket tråkigt tycker jag, förstörde min illusion av sanden när hon rörde sig på stranden, då såg man att det var bara en textur, samma när motor båten åkte i vattnet och inga vågor skapades.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Anon@tor:

Säkert ett 10/10 spel men stör mig på non interactive world objects och environments.

Vattnet och sanden var statiska object i trailer videon (ej dynamiska), mycket tråkigt tycker jag, förstörde min illusion av sanden när hon rörde sig på stranden, då såg man att det var bara en textur, samma när motor båten åkte i vattnet och inga vågor skapades.

Om du menar 10/10 hos recensenter så säger inte det alls mycket i dagsläget. Tyvärr...

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Ser ju riktigt fint ut. Man får hoppas på att dom inte drar en Aliens Colonial Marines av det hela, och plockar bort hälften av allt man ser i trailern XD

Visa signatur

|Asus PG278Q|Fractal Design R4|i7 4770K|Noctua NH-U14S P&P|MSI Z87-G45|Corsair 850 HX|
|8GB HyperX Predator 2400MHz|MSI GTX 780 TF OC|Xonar D2X| Corsair ForceGT SSD 120GB|Samsung 840 Basic 250GB|
|Fanatec FM4 CSR Wheel|CSR Elite Pedals|rSeat EVO3|Buttkicker Gamer 2|Xbox 360|PS3|PS4|

Permalänk
Medlem

kommer det bli som crysis när det kom man måste ha en värsting pc för att ens få nåt flyt i spelet?

Permalänk
Medlem

jag tycker väldigt många nya spel idag som ska se "verkliga" ut har aldeles för hög kontrast och är väldigt mörka. tycker inte alls det ser verkligt och snyggt ut.

dock ser kvaliteten väldigt bra ut övrigt kanske kan vrida ner kontrasten lite själv och pilla så det blir snyggt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OC-banan:

jag tycker väldigt många nya spel idag som ska se "verkliga" ut har aldeles för hög kontrast och är väldigt mörka. tycker inte alls det ser verkligt och snyggt ut.

dock ser kvaliteten väldigt bra ut övrigt kanske kan vrida ner kontrasten lite själv och pilla så det blir snyggt.

Håller med. Det mest realistiska ljuset jag sett i ett spel är Metro Last Light när man befinner sig utomhus. Det är precis så blekt och lamt som en regnig och mulen dag är. Många spel som t ex. Crysis 3 verkar sträva efter en häftigare visuell verklighet än den vi har.

Skyrim med rätt nedtonad ENB kan också se övertygande ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3 | Moderkort: MSI Z170A GAMING M7 | CPU: Intel Core i7 6700k | RAM: Corsair 8GB DDR4 VENGEANCE LP Grafikkort: MSI GTX 1080 GAMING X |PSU: Be Quiet: KRAFT 600W | SSD: Kingston 60GB | HDD WD 500GB
Kylning: CPU: Corsair H75 | Chassi: 3x 140MM Noctua, 2x 120mm Noctua |

Permalänk
Medlem

"for the pissy version of Watch Dogs"

Nej, nej ser snyggt ut!

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem
Skrivet av OC-banan:

jag tycker väldigt många nya spel idag som ska se "verkliga" ut har aldeles för hög kontrast och är väldigt mörka. tycker inte alls det ser verkligt och snyggt ut.

För att inte tala om de som drar in SweetFX enbart i syfte att dra upp konstrast och skärpa. Så får man ett spel som ser skarpt och kontrastrikt ut ibland, men när det behövs dynamik för att klara olika ljussituationer inte räcker till längre utan blir alldeles för mörkt.

Permalänk
Medlem

Jag blev bara än mer sugen på spelet efter att jag såg videon. Har varit taggad på det enda sedan i höstas och nu finns det förhoppningsvis i butik om lite drygt en månad och tio dagar.