Civilization: Beyond Earth med AMD Mantle släpps hösten 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Om man får döma från trailern verkar spelet riktigt intressant, men avvaktar min förhandsbokning tills det att jag fått se lite gameplay

Men att det får Mantle stöd, samt Linux och Mac är en as bra start bara där!

Kan vara värt att testa alpha centauri innan tror inte att det kommer att skilja sig jätte mycket förutom grafiken då, grymt bra spel
http://www.metacritic.com/game/pc/sid-meiers-alpha-centauri

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Amd spenderar mycket pengar för att få stöd för Mantle
Tänk om dom kunde spendera för att göra en bra processor igen istället

I och med att Microsoft gått ut med att de skall förändra DirectX så det liknar mantle kommer alla nya spel få stöd för mantle. Inte speciellt svårt att byta API om logiken är likartad, däremot är det stor skillnad mot dagens DirectX som har svårt att parallellisera arbetet för processorn

Permalänk
Medlem

Ser verkligen fram emot detta!

För ett relativt nyblivet Civ-fan som endast har läst om Alpha Centauri på Wikipedia så ska det bli riktigt kul att testa detta då jag älskar Civ V/BNW och har haft tankar på att testa Alpha Centauri trots att det är gammalt som tusan. Förmodligen kommer jag tycka att det här är minst lika bra som Civ V/BNW!

Visa signatur

If you're havin' girl problems i feel bad for you son
I got 99 problems but a bitch ain't one

Permalänk
Medlem

Sitter och spelar SMAC då och då än idag faktiskt, underbart spel! Kul med en uppföljare.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D - ASUS STRIX B650E-F Gaming - EKWB full custom loop - ASUS STRIX RTX 3090 - Kingston CL36 32GB 6000 MHz DDR5 - Corsair RM850X - Alienware AW3418DW - Lian Li V3000+

Permalänk
Medlem

Spännande spännande.
Har snart 1000 timmar Civ 5 och tröttnar inte så Alpha Centauri 2 borde bli ett kul avbräck.
Frågan är väl om det blir ett Civ light eller om det blir ett fullfjädrat spel med 2-3 expensions.

Jag hade nästan föredragit att det blir ett lite mindre spel som provar nya smarta upplägg som kan användas i Civ 6.
Civ 5 är ett väldigt väldigt bra spel och att ta det ett steg till kommer bli svårt. Därför passar det att prova nytt i en annan miljö.

För övrigt får vi svar på varför det inte hörts ett dugg om Civ 6 än (förutom det gamla uttalandet om att "så fort vi kläcker idén som gör det bättre så kör vi").

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Riktigt härligt med en uppföljare till SMAC

Skrivet av sgtspiff:

För övrigt får vi svar på varför det inte hörts ett dugg om Civ 6 än (förutom det gamla uttalandet om att "så fort vi kläcker idén som gör det bättre så kör vi").

Tycker det är bra att de väntar med Civ 6 tills de anser att de har något nytt att komma med, så att det inte blir som CoD eller liknande spel där ett nytt kommer varje år "bara för att".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Om det ens är hälften så bra som Alpha Centauri kanske detta blir det första PC spelet jag spelar på 3år

Samma här förutom att det nog var fyra år sedan jag spelade på PC och att jag antagligen kommer att skaffa ny spellaptop enkom för detta spel.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

AC var ju grymt, men tyvärr verkar dom ha behållit den stora missen i AC: Färgerna. Mossgrönt, rosa och ferkaliebrunt...

Visa signatur

Core 2 Suo E6300; X1900XT; Corsair twin2X 5400 2048 MB; SyncMaster 920N