Förbannade crafting plans

Permalänk
Medlem

Förbannade crafting plans

Bara jag som hatar dessa craft plans som är värdelösa då man också behöver material för att kunna crafta? har flera penders purchase men fattas den andra hur länge kan man spela och skiten inte ens droppar.. snacka om värdelöst med sånt system...

Permalänk
Medlem

DoH, det är ju själva poängen med systemet. Du SKA farma saker, det är inte lotto du spelar o får 3 miljoner på första lotten.
Dom har verkligen gjort craftingen bra i spelet äntligen så jag är nöjd dom fixat det.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Jag tycker craftingsystemet är kanon bra då du kan crafta dem på vilken av dina gubbar som helst och få korrekta stats istället för att enchanta ett normalt drop. Vissa material är ju dryga som fan att hitta, men är inte det lite av charment också?

Skulle OP hellre se att allt gick att köpa hos vendor?

Grinding i ett grindinglir är väl vettigt?

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Bara jag som hatar dessa craft plans som är värdelösa då man också behöver material för att kunna crafta? har flera penders purchase men fattas den andra hur länge kan man spela och skiten inte ens droppar.. snacka om värdelöst med sånt system...

Har länkat den förr men här kommer den igen

http://www.diablofans.com/forums/diablo-iii-general-forums/di...

Sen har du ökat dropprate på alla legendary craftingmaterials i patchen som kom idag.

Permalänk

The drop rate of unique Legendary crafting materials has been significantly increased
* This matches the drop rate of Death's Breaths

Blizzard tyckte också att matsen droppade lite väl glest så det är bara att ge sig ut och farma!

Doh! Lite för sent :)
Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

The drop rate of unique Legendary crafting materials has been significantly increased
* This matches the drop rate of Death's Breaths

Blizzard tyckte också att matsen droppade lite väl glest så det är bara att ge sig ut och farma!

Verkar lovande! Hoppas på en bättre roll av Reapers Wraps snart då

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Skrivet av maniac:

Verkar lovande! Hoppas på en bättre roll av Reapers Wraps snart då

Har säkert gjort 80 malthael runs utan att få drop men nu ska det väl förhoppningsvis vara lite enklare

Permalänk
Medlem

Är ute efter Skeleton's Dice så nu kanske jag får en från Timeless Prisons trots allt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Själva craftingsystemet är väl godkänt nu med ökad droprate.

problemet är att grejerna man craftar suger

Permalänk
Medlem

Både sambon och jag väntar fortfarande på att de ska fixa Gibbering Gemstone's drop rate... Är det med i denna fixen tro?

Den är ju buggad till nästan omöjligt att få tag i sedan patchen innan expansionen. Det tar ju tid bara att först få Caverns of Frost och sen ha tur och få Chiltara att dyka upp när man väl tagit sig ner till nivå 2. Vi har väl lätt kört 50 kills under denna tiden och inte fått någon gemstone.

Innan den patchen så var det ju nästan garanterad drop så länge man fick Chiltara att spawna alls har jag hört.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Både sambon och jag väntar fortfarande på att de ska fixa Gibbering Gemstone's drop rate... Är det med i denna fixen tro?

Den är ju buggad till nästan omöjligt att få tag i sedan patchen innan expansionen. Det tar ju tid bara att först få Caverns of Frost och sen ha tur och få Chiltara att dyka upp när man väl tagit sig ner till nivå 2. Vi har väl lätt kört 50 kills under denna tiden och inte fått någon gemstone.

Innan den patchen så var det ju nästan garanterad drop så länge man fick Chiltara att spawna alls har jag hört.

Jag farmade nonstop i 8 timmar när D3 var relativt nytt innan jag fick min, så om ni bara kört 50 runs så tycker jag inte ni har något att klaga på

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Jag farmade nonstop i 8 timmar när D3 var relativt nytt innan jag fick min, så om ni bara kört 50 runs så tycker jag inte ni har något att klaga på

50 kills tar ju bra mycket mer tid än 8 timmar...

Man ska ju först och främst leta på kartan efter grottan och om det är Icefall Caves, så är det bara att starta om. Är det Caverns of Frost, så måste man springa genom hela nivå 1 och sen rensa hela nivå 2 för att se om Chiltara ens dyker upp, vilket kanske är var 5e försök i snitt säger vi.

Om det går snabbt, säg på 10 minuter att få rätt grotta och rensa ner till hela nivå 2 en gång, och det går åt 5 försök att ens få fram Chiltara, så blir det ju på 50 kills:

10 * 5 * 50 / 60 = 42+ timmars farmande... Så ja, jag kan nog klaga ifall det har tagit mig 5ggr så lång tid som för dig och jag fortfarande inte har fått en drop =(

Jag levlade upp min Crusader från 25-60 på enbart Chiltara runs.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

DoH, det är ju själva poängen med systemet. Du SKA farma saker, det är inte lotto du spelar o får 3 miljoner på första lotten.
Dom har verkligen gjort craftingen bra i spelet äntligen så jag är nöjd dom fixat det.

Äh, mycket bättre att man får alla plans direkt, och att det inte behövs något material alls

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

har bara fått 2 plans till blacksmith, kallar ni detta kul eller? ska man farma i all evighet för dom sen när man väl craftar dom så är dom en besvikelse...själv har jag inte orken för sånt man tappar lusten bara.

Permalänk
Medlem

Jag gillar också den nya patchen, craftingen blir (förhoppningsvis) så mycket enklare. Har inte hunnit köra så jättemycket på nya patchen, men innan tog det all evighet att få tag på rätt material...bara för att se att de man är i gruppen med får dem som om de vore blått gear (ja jag är bitter )

Däremot, set-delar som droppar...kommer ta all evighet att få fatt på.. :S

EDIT:

Skönast är att det inte är flawless royal stenar i craftingen längre...det var dyrt

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3l:

Skönast är att det inte är flawless royal stenar i craftingen längre...det var dyrt

Vafalls, har dom ändrat recepten?

A-N-U-S

Jag brände typ 60 mille på att crafta Cain's Insight-setet, 3 pieces för setbonusen och alla krävde en flawless royal ruby var

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Vafalls, har dom ändrat recepten?

A-N-U-S

Jag brände typ 60 mille på att crafta Cain's Insight-setet, 3 pieces för setbonusen och alla krävde en flawless royal ruby var

Ja, recepten kräver inte längre en flawless royal sten, vilket är bra för de är dyra som fan..men i övrigt är det samma material, som nu droppar oftare också. Så det var en ganska fin ändring de gjorde....

Är så less på att döda Maghda att det liknar ingenting...viss farming är det naturligtvis fortfarande, men borde inte vara lika stor nu när Blizz säger att de "speciella" craftingmaterialen droppar lika ofta som Deaths Breath

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

50 kills tar ju bra mycket mer tid än 8 timmar...

Man ska ju först och främst leta på kartan efter grottan och om det är Icefall Caves, så är det bara att starta om. Är det Caverns of Frost, så måste man springa genom hela nivå 1 och sen rensa hela nivå 2 för att se om Chiltara ens dyker upp, vilket kanske är var 5e försök i snitt säger vi.

Om det går snabbt, säg på 10 minuter att få rätt grotta och rensa ner till hela nivå 2 en gång, och det går åt 5 försök att ens få fram Chiltara, så blir det ju på 50 kills:

10 * 5 * 50 / 60 = 42+ timmars farmande... Så ja, jag kan nog klaga ifall det har tagit mig 5ggr så lång tid som för dig och jag fortfarande inte har fått en drop =(

Jag levlade upp min Crusader från 25-60 på enbart Chiltara runs.

Verkar gå jävligt segt för er.
Gör game tills ni får rätt bounty, hitta grottan och cleara tar <5min.
Är ni två som kör borde ni ju döda den omkring 10 gånger i timmen.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

har bara fått 2 plans till blacksmith, kallar ni detta kul eller? ska man farma i all evighet för dom sen när man väl craftar dom så är dom en besvikelse...själv har jag inte orken för sånt man tappar lusten bara.

Själv har jag fått Asheara's, Cain's Sage's, Guardian's, Aughild's, Demon's, Captain Crimsons, Hallowed, Born's + en jäkla massa legendary plans.
Sätt dig ner och spela spelet eller sluta klaga helt enkelt. Jag satt och farmade Skeleton King i 9 timmar för att få ett 1h crossbow vilket jag fortfarande inte fått att droppa, men ser du att jag gör någon tråd och klagar? Nej, för att Diablo är gjort för man ska farma.

Du behöver inte ens crafta gear. Kör Rifts och gambla eller varför inte bounties och få caches?
Sluta vara så jävla lat.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

50 kills tar ju bra mycket mer tid än 8 timmar...

Man ska ju först och främst leta på kartan efter grottan och om det är Icefall Caves, så är det bara att starta om. Är det Caverns of Frost, så måste man springa genom hela nivå 1 och sen rensa hela nivå 2 för att se om Chiltara ens dyker upp, vilket kanske är var 5e försök i snitt säger vi.

Om det går snabbt, säg på 10 minuter att få rätt grotta och rensa ner till hela nivå 2 en gång, och det går åt 5 försök att ens få fram Chiltara, så blir det ju på 50 kills:

10 * 5 * 50 / 60 = 42+ timmars farmande... Så ja, jag kan nog klaga ifall det har tagit mig 5ggr så lång tid som för dig och jag fortfarande inte har fått en drop =(

Jag levlade upp min Crusader från 25-60 på enbart Chiltara runs.

Då kör ni sjukt ineffektivt om det tar så lång tid att kolla efter henne, skapa varsitt spel, kolla de 6 spawnplatserna som grottan kan spawna på, tar max en minut så länge ni inte stannar och dödar saker på vägen, får ni rätt grotta så spring igenom level 1 utan att döda något och bjud in den andra ifall att Chiltara står på level 2. Fast å andra sidan har ni ju chans att få andra items på vägen om man farmar så som ni verkar göra, det hade man inte direkt på den tiden då det var effektivast att köra på normal och då var mobsen level 25-30 och gav absolut ingenting man kunde ha nytta av.
Kan ju säga att ni med era 50 kills har en bit att gå innan ni är ikapp.
När jag farmade skiten i en 4mannagrupp så hade man MINST 1 spawn per 10 minuter men väldigt ofta 2 eller till och med 3.

Fast varför ens försöka när droppen är bekräftat buggad?
Vänta tills det blir känt att den är fixad eller be någon öppna Whimsyshire åt er om ni bara vill åt achievement och se hur stället ser ut.

Angående det tråden handlar om så tycker jag själv att legendary plans droppar på tok för ofta, dock väldigt trevligt att ha när man ska geara sina övriga chars, har en av varje klass på level 70 och alla ligger över 500k damage utan att ens ha behövt döda nåt på 70.

För level 70 så har jag i weapon taben 16 legendary och 2 set (på totalt 10 vapen eller så, Hallowed samt Born) och i armor taben har jag 11 legendary och 7 set.
Och ja, de jag kör med hatar mig lika mycket som vissa som läser detta kommer göra En av de jag lirar med sitter ungefär i samma sits som TS, han har fått 4 planer eller så tror jag sedan ROS kom.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Angående det tråden handlar om så tycker jag själv att legendary plans droppar på tok för ofta, dock väldigt trevligt att ha när man ska geara sina övriga chars, har en av varje klass på level 70 och alla ligger över 500k damage utan att ens ha behövt döda nåt på 70.

För level 70 så har jag i weapon taben 16 legendary och 2 set (på totalt 10 vapen eller så, Hallowed samt Born) och i armor taben har jag 11 legendary och 7 set.
Och ja, de jag kör med hatar mig lika mycket som vissa som läser detta kommer göra En av de jag lirar med sitter ungefär i samma sits som TS, han har fått 4 planer eller så tror jag sedan ROS kom.

Jag har snart "alla" plans också, man får ju bara samma en gång och de droppar hela tiden.
Har dock lagt över 100h sen RoS kom.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Som ovan hade ett plan run igår och hitta säkert 5 st bara där. Har nog hittat dom flesta plans vid detta laget men då har jag spelat ca 8 timmar efter jobbet varje dag i 2 veckors tid inklusive helgerna.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk

Har väl hittat 2 plans men då ligger jag väl typ på 40 timmars speltid efter expansionen.

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk

Hittade knappt några plans med min wiz/crusader men massvis av legs.

Bytte till min dh och hittat typ 2 legs på 20h+ men däremot har hon samlat på sig 15+ plans varav mer än hälften är gröna.
Exempelvis så lirade jag 3h igårkväll och fick inte några legs men 2 setplans och 1 leg plan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Verkar gå jävligt segt för er.
Gör game tills ni får rätt bounty, hitta grottan och cleara tar <5min.
Är ni två som kör borde ni ju döda den omkring 10 gånger i timmen.

Rätt Bounty? Ja, det kanske fungerar nu när man har minst en karaktär vardera på level 70.

Problemet förut har ju varit som jag sa att man kanske max får fram Chiltara en gång av 5 och om det då tar så lite som ens 5 minuter att cleara så var det 12 ggr / timme vilken är drygt 2 Chiltara-spawns.

För att optimera så har vi ju inte kört ihop utan var för sig, så fick den som lyckades få Chiltara att spawna bjuda in den andre.

Kan man starta om tills man får Chiltara på bounty så blir det ju ett helt annat läge. Får kika på det när jag kommer hem idag.

Skrivet av TiasE:

Då kör ni sjukt ineffektivt om det tar så lång tid att kolla efter henne, skapa varsitt spel, kolla de 6 spawnplatserna som grottan kan spawna på, tar max en minut så länge ni inte stannar och dödar saker på vägen, får ni rätt grotta så spring igenom level 1 utan att döda något och bjud in den andra ifall att Chiltara står på level 2. Fast å andra sidan har ni ju chans att få andra items på vägen om man farmar så som ni verkar göra, det hade man inte direkt på den tiden då det var effektivast att köra på normal och då var mobsen level 25-30 och gav absolut ingenting man kunde ha nytta av.
Kan ju säga att ni med era 50 kills har en bit att gå innan ni är ikapp.
När jag farmade skiten i en 4mannagrupp så hade man MINST 1 spawn per 10 minuter men väldigt ofta 2 eller till och med 3.

Fast varför ens försöka när droppen är bekräftat buggad?
Vänta tills det blir känt att den är fixad eller be någon öppna Whimsyshire åt er om ni bara vill åt achievement och se hur stället ser ut.

Svarar samma här som till ovan, vi körde oftast var för sig och bjöd in just när vi fick spawn. Tiden är ju grovt uppskattad, visst kanske det tog 5 min ibland om man körde med sin level 60, men då blev det så enformigt så jag levlade som sagt min crusader mellan 25-60 på normal samtidigt.

Dessutom tog det ett tag innan man fick klart för sig vad som gällde för spawn. Caverns of frost våning 2 sa ju de flesta iaf, men det var väldigt många som hävdade att man behövde gå längs med väggen på varenda ställe så vi helgarderade så och då tog det givetvis längre tid också. Sen när man började få spawns mitt i rummen som alla andra rares så gick det ju snabbare.

50 kills är också grovt uppskattat, men med tanke på alla som skrivit på forum att det varit i princip 100% drop rate när man väl fick fram Chiltara så tyckte jag det lät mycket. Brorsan fick den på andra försöket, andra har fått flera stycken gemstones i rad. Men det kanske har ändrats under tiden spelet funnits även innan patch 2.0.1?

Sen vi fick reda på att det var buggat har vi ju inte försökt särskilt mycket (det finns ju fortfarande en chans även om den är väldigt liten), men det rådde ju oklarheter om det tills det kom en verifierad blue post om det på forumen.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

På tal om plans, hade den här i min mapp.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Jag blir besviken när plans droppar.. Dom grejerna man kan göra suger ju i jämförelse med andra leg.

Permalänk
Medlem

Vissa plans är bra, själv kör jag med 3st delar från Aughild och det ger mig 15% mer dmg mot elites, 15% mindre dmg från elites, 7% mindre dmg från melee och 7% mindre dmg från ranged.

Permalänk
Medlem

Aughild är svinbra. Den ska jag me försöka skaffa mig.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

Twoedge.

Tack för du joina min runda igår så jag hitta några till plans ;D

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64