The elder scrolls online Hjälp!!

Permalänk

The elder scrolls online Hjälp!!

Jag vill spela The elder scrolls online men vet ej om min dator klarar det här är specs (hoppas jag gjorde rätt)
Processor Intel(R) Core(TM) i3-2330M CPU @ 2.20GHz Video Card Intel(R) HD Graphics 3000 Memory 3.3 GB Operating System Microsoft Windows 7 Home Premium Edition Service Pack 1 (build 7601), 32-bit

Permalänk
Medlem

Det bör fungera, men upplevelsen kommer nog inte vara så rolig. Vi pratar om lägsta inställningar med låg fps.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Permalänk
Medlem

Är det en stationär dator eller laptop?

Är det en stationär räcker det du stoppar i ett billigt grafikkort för några hundra så kommer det gå fint.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk

Laptop och jag är van med låg grafik

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Är det en stationär dator eller laptop?

Det ser du på CPUn

Skrivet av drake0406:

Laptop och jag är van med låg grafik

Har några kompisar som spelar det i skolan på skoldatorerna som presterar lite bättre än din dator och jag tror de kör med lägsta settings på allt + lägsta eller någon av de lägre upplösningarna och ligger mellan snittet i fps är nog runt 20-25 så det är inte att rekommendera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cjal:

Det ser du på CPUn

Ops slarvläste, hade det vart en stationär skulle det inte vara något problem, den sämsta stationära maskinen jag har testat spelet på är en Intel core 2 E6300 överklockad till 3GHz med ett GTX 260 och där rullar det på helt okej

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk

Jag har spelat Skyrim utan några problem har The elder scrolls online högre dator krav?

Permalänk
Medlem

Det är grafikkortet som troligtvis kommer att flaska:

http://www.notebookcheck.net/Computer-Games-on-Laptop-Graphic...

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

S.k. bumpning (inlägg som inte tillför nåt nytt) är inte tillåtet. Vi vill alla ha ett så rättvist och trivsamt forum som möjligt.

Citat:

§ 4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Kommentera inte regelbrott, anmäl istället.

screamin-damon/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...