Samsung säljstartar Galaxy S5 i Sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Du kanske borde länka dit där jag antagligen klankar ner på WP använder osv,
mycket möjligt att jag skrivit negativt om WP när det gäller fakta

Nu orkar jag inte söka runt på allt för mycket, men kan bara referera till några få trådar kring både Windows, WP och telefoner med WP som jag ofta sätt dig vara kritisk emot på ett ganska okonstruktivt och direkt "icke-resperkterande" sätt emot de du svara på.

Några exempel på detta:

Ref. 1: http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/1282718-windows-phone-och-android-samsas-i-kommande-telefoner/#post14434414

Postare , RobCar, skriver detta: Det är lika ok som att Android har "monopol" på smartphonemarknaden. Och det är ingen slump att det är som det är men marknaden förändras hela tiden och jag tror det kommer bli jämnare i framtiden och fler OS som konkurrerar.

Friterad (du) svarar med följande kommentar (som jag tycker gränsar till trollning och fanboyism där man inte kan förstår olika fördelar med olika system):

Tycker inte det är ok att Google har monopol men det är värre på PC tycker i alla fall jag
då Windows är rena skräpet jämfört med andra OS. Och nej det har inte med prestanda att göra.

Notera att du slänger dig med begrepp som att system "är rena skräpet" utan att kunna substansiera detta ganska inflamatoriska påstående eller förklara något närmare konkret. Kanske inte det bästa sättet om man vill framstå som saklig, neutral och inge respekt för ens kommentarer.

Ref. 2: http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/1282019-microsoft-experimenterar-med-gratisversion-av-windows-8-1-a/#post14427120

Postare , orig_rejser, skriver detta: Inte sant, google tar del av din användar-data för att kunna rikta specifika annonser till dig som dom sålt för pengar till företag som vill nå dig, när du googlar, kollar på Youtube osv. Skicka 15 mail i gmail om apor på cykel så kommer du få en bild på apor på cykel i högerkanten när du googlar så småningom. Är det gratis är du produkten, i det här fallet i fråga om integritet med att allt man gör används för marknadsföring.

Friterad (du) svarar med följande språk (som jag tycker gränsar till "respektlöst" och personangrepp):

Har du läst vad jag skrev överhuvudtaget? Det du säger är att Google SÖKTJÄNST och Youtube, också en
form av söktjänst fast med videor, båda HEMSIDOR som ingen tvingat dig att använda, som inte har ett piss
att göra med Android. Ingen har heller tvingat dig att använda Gmail, finns massor av alternativ.
Så innan du häver ur dig massa skitsnack kanske du borde läsa inläggen du svarar på

Notera att vissa skulle kunna anse att du svarar postaren, som var själv väldigt neutral i sin kommentar, på ett mindre respektfullt sätt.

Ref. 3: http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/1235086-microsoft-tar-over-lumia-och-asha-men-inte-varumarket-nokia/#post13847294

Postare , RobCar, skriver detta: Monopol skapas av bra produkter och eftersläpande konkurrens, precis som Android håller på med.

Friterad (du) svarar med följande språk (som jag tycker gränsar till både ett fanboyaktigt MS/Windows-hat och även personangrepp):

Nej det gör det inte alltid. Windows blev verkligen inte störst för att det var bäst.
Tror du verkligen det har du inte mycket innanför skalet

Även här skulle det kunna finnas en risk att andra anser att du varken argumenterar på ett beskrivande objektivt sätt eller visar "respekt" för den andre postaren med den form av tillmälen som du svarar med.

Detta är bara några trådar som jag själv läst och deltagit i, men orkar inte leta upp alla andra exempel jag sett. Säger inte att du är allra värst (det är du nog inte), men nog så framstår du ju i dina kommentarer som väldigt anti-Microsoft och pro-Google oavsett vad det gäller på ett väldigt automatiskt och fanboyaktigt sätt, och att ditt språkbruk kanske inte alltid är så "respektfullt" som du här vill framställa dig som.

Skrivet av Friterad:

Jag krävde aldrig respekt i sig, utan jag skrev att en del har svårt att respektera andras åsikter,
att folk inte kan respektera att någon annan tycker annorlunda, ofta kommer detta från "fanboys"
som har knäböjt inför ett visst företag eller en produkt, och blundar för fakta osv.

Håller med helt.

Skrivet av Friterad:

Såna människor kan jag inte respektera, var själv lite så för länge länge sedan (fanboy alltså),

Jo, om "länge sedan" == "veckor/månader sedan" så håller jag även med här.

Skrivet av Friterad:

tur nog är man inte kvar i träsket utan har lyckats öppna ögonen och se sig omkring.

Bra. Detta är positivt. Tycker av vi alla (jag, du, övriga på forumet), skall försöka eftersträva detta även om det inte alltid är så lätt ibland även för mig.

Det är lätt att bli förblindad av sina egna åsikter och värderingar, och inte inse att det kan finnas både rationella och känslomässiga orsaker att använda och föredra andra produkter/tjänster än vad man själv gör.

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loce:

Du borde ersätta Roshan Jamkatel, som testare!
Du är väldigt bra på kritik osv. För dina åsikter här har en väldigt stor påverkan här eller hur, Fritte?

Nu förstod jag inte...

Skrivet av Finkelzvin:

Det här är vad SAOL har att säga om saken. Peka gärna ut avsnittet om hur alla åsikter kräver respekt, har svårt att hitta den biten.

Lustigt att du nämner att fanboys blundar för fakta, när hela denna diskussion började med att du slog från dig objektiva testvärden till förmån för subjektiva upplevelser.

Vad sägs om att du själv börjar respektera andras åsikter, innan du börjar kräva att dom respekterar dina?

Och innan du kläcker ur dig ännu en löjeväckande analogi med telefoner och glass, lägg märke till att jag aldrig kommenterat dina eller någon annans åsikter om något annat än ditt bristfälliga användande av ordet "respekt".

Vad snackar du om? Du skickar en lista som visar ordbetydelser, vad har det att göra med att respektera
andras åsikter? Det är ju endast betydelse för själva ordet respekt i sig.

Vart blundade jag får någon fakta? Du har nog missuppfattat lite, jag varken kan eller tänker döma
en skärm utefter prestanda eller tester, snarare efter att jag sett den i verkligheten.

Krävde jag respekt? Nja, jag citerar mig själv:
Därför att en del har svårt att respektera andras åsikter
Som var svar på:
Det spelar tydligen ingen roll om det är en apple telefon eller Samsung, LG, HTC lur... alla trådar som har med telefoner att göra spårar alltid ur. Kan man bara inte läsa artikeln, tänka till om man är intresserad och sen bara låta det vara? Varför måste det spåra ur hela tiden?

Av Juicis.

I denna diskussionstråd, så uttryckte jag min åsikt om Samsungs lurar, jag var inte respektlös mot dom
som tycker om Samsung, så vart fick du det ifrån?

Och ja du, hur är det ett bristfälligt användande av ordet respekt? Just nu har du ju själv använt ordet
i liknande sammanhang som jag gjorde, alltså med samma betydelse, det är då konstigt att du tidigare påpekat
att det var fel betydelse och påhitt?

Skrivet av martinot:

Nu orkar jag inte söka runt på allt för mycket, men kan bara referera till några få trådar kring både Windows, WP och telefoner med WP som jag ofta sätt dig vara kritisk emot på ett ganska okonstruktivt och direkt "icke-resperkterande" sätt emot de du svara på.

Några exempel på detta:

Ref. 1: http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/1282718-windows-phone-och-android-samsas-i-kommande-telefoner/#post14434414

Postare , RobCar, skriver detta: Det är lika ok som att Android har "monopol" på smartphonemarknaden. Och det är ingen slump att det är som det är men marknaden förändras hela tiden och jag tror det kommer bli jämnare i framtiden och fler OS som konkurrerar.

Friterad (du) svarar med följande kommentar (som jag tycker gränsar till trollning och fanboyism där man inte kan förstår olika fördelar med olika system):

Tycker inte det är ok att Google har monopol men det är värre på PC tycker i alla fall jag
då Windows är rena skräpet jämfört med andra OS. Och nej det har inte med prestanda att göra.

Notera att du slänger dig med begrepp som att system "är rena skräpet" utan att kunna substansiera detta ganska inflamatoriska påstående eller förklara något närmare konkret. Kanske inte det bästa sättet om man vill framstå som saklig, neutral och inge respekt för ens kommentarer.

Ref. 2: http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/1282019-microsoft-experimenterar-med-gratisversion-av-windows-8-1-a/#post14427120

Postare , orig_rejser, skriver detta: Inte sant, google tar del av din användar-data för att kunna rikta specifika annonser till dig som dom sålt för pengar till företag som vill nå dig, när du googlar, kollar på Youtube osv. Skicka 15 mail i gmail om apor på cykel så kommer du få en bild på apor på cykel i högerkanten när du googlar så småningom. Är det gratis är du produkten, i det här fallet i fråga om integritet med att allt man gör används för marknadsföring.

Friterad (du) svarar med följande språk (som jag tycker gränsar till "respektlöst" och personangrepp):

Har du läst vad jag skrev överhuvudtaget? Det du säger är att Google SÖKTJÄNST och Youtube, också en
form av söktjänst fast med videor, båda HEMSIDOR som ingen tvingat dig att använda, som inte har ett piss
att göra med Android. Ingen har heller tvingat dig att använda Gmail, finns massor av alternativ.
Så innan du häver ur dig massa skitsnack kanske du borde läsa inläggen du svarar på

Notera att vissa skulle kunna anse att du svarar postaren, som var själv väldigt neutral i sin kommentar, på ett mindre respektfullt sätt.

Ref. 3: http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/1235086-microsoft-tar-over-lumia-och-asha-men-inte-varumarket-nokia/#post13847294

Postare , RobCar, skriver detta: Monopol skapas av bra produkter och eftersläpande konkurrens, precis som Android håller på med.

Friterad (du) svarar med följande språk (som jag tycker gränsar till både ett fanboyaktigt MS/Windows-hat och även personangrepp):

Nej det gör det inte alltid. Windows blev verkligen inte störst för att det var bäst.
Tror du verkligen det har du inte mycket innanför skalet

Även här skulle det kunna finnas en risk att andra anser att du varken argumenterar på ett beskrivande objektivt sätt eller visar "respekt" för den andre postaren med den form av tillmälen som du svarar med.

Detta är bara några trådar som jag själv läst och deltagit i, men orkar inte leta upp alla andra exempel jag sett. Säger inte att du är allra värst (det är du nog inte), men nog så framstår du ju i dina kommentarer som väldigt anti-Microsoft och pro-Google oavsett vad det gäller på ett väldigt automatiskt och fanboyaktigt sätt, och att ditt språkbruk kanske inte alltid är så "respektfullt" som du här vill framställa dig som.

Håller med helt.

Jo, om "länge sedan" == "veckor/månader sedan" så håller jag även med här.

Bra. Detta är positivt. Tycker av vi alla (jag, du, övriga på forumet), skall försöka eftersträva detta även om det inte alltid är så lätt ibland även för mig.

Det är lätt att bli förblindad av sina egna åsikter och värderingar, och inte inse att det kan finnas både rationella och känslomässiga orsaker att använda och föredra andra produkter/tjänster än vad man själv gör.

mvh,
martin

Känner igen detta, kommentarerna om monopol uttryckte jag min åsikt, jag sa att det var så jag tyckte
(alltså att det skulle vara värre på PC marknaden).
Sedan handlade inte alla om respekt för en åsikt eller ej utan ett exempel är ett påstående som jag
menar på är fel, och jag kan erkänna att det var dumt att jag skrev det sista (som är lite av ett påhopp)
minns jag rätt var det nog ett av mina sämre dagar (syftar på humöret)
anledningen till det kan jag dock inte komma på.

Jag kan säga såhär, eftersom det troligen (förvånar mig faktiskt inte) är en del som vet om att
jag skrivit mycket "anti-MS" fast varit som du sa "pro-Google" så handlar det inte om fanboyism.
Microsoft är nog det företag som har gjort mig mest besviken, förutom möjligtvis EA Games.
Det tror jag inte att jag är ensam om, att dom på gång på gång har gjort misslyckanden har man blivit
extra negativ mot dom, det är inte så att jag inte skulle kunna ändra mig eller att jag inte skulle bry mig
om dom faktiskt gör något bra, gör dom något bra, då är jag positiv, men pga alla besvikelser, så om något
dom gör är dåligt eller negativt, så blir det värre än det är egentligen, för mig.

Google har i princip aldrig gjort mig besviken, jag är nöjd med deras tjänster, med Android osv.
Samma sak med Google som med Microsoft fast omvänt om du förstår vad jag menar.
Sedan har vi ju det där med att jag menade på att det är värre att MS har monopol på PC än att
Google har det på mobila enheter. Då har det snarare att göra med att jag föredrar andra OS
före Windows, men är tvungen att använda det för att använda/göra vissa saker,
samt att MS även varit dominanta så länge jämfört med Google.
Android är dock ett OS jag gillar mycket, därför känns det inte lika farligt att dom är så stora.

Permalänk
Medlem

Klämt lite på S5 och jag måste säga att det är den billigaste, mest plastliga skit jag någonsin har känt på. Denna mobil konkurrerar inte andra high-end märken, den konkurrerar med kinakopior, för det är precis vad den känns som.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av suffix:

Klämt lite på S5 och jag måste säga att det är den billigaste, mest plastliga skit jag någonsin har känt på. Denna mobil konkurrerar inte andra high-end märken, den konkurrerar med kinakopior, för det är precis vad den känns som.

Du får väl köpa ett smycke som känns dyrt och gedigen. För 6000kr borde du kunna få ett smycke i orent guld och några ädelstenar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Vad snackar du om? Du skickar en lista som visar ordbetydelser, vad har det att göra med att respektera
andras åsikter? Det är ju endast betydelse för själva ordet respekt i sig.

Du påstod att du satt med en ordlista i handen som innehöll fler betydelser av ordet respekt. Jag skickar ett utdrag ur SAOL där ordet respekt behandlas och ber dig peka ut dessa betydelser. Du väljer att göra en halmgubbe istället.

Känns meningslöst att dra det här vidare med dig, ganska tydligt att det inte leder nån vart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finkelzvin:

Du påstod att du satt med en ordlista i handen som innehöll fler betydelser av ordet respekt. Jag skickar ett utdrag ur SAOL där ordet respekt behandlas och ber dig peka ut dessa betydelser. Du väljer att göra en halmgubbe istället.

Känns meningslöst att dra det här vidare med dig, ganska tydligt att det inte leder nån vart.

Ja, du kan ju läsa där igen. Det stod inte på just "respekt" utan under "respektera" tror jag.
"Ta hänsyn till". Så om jag säger "respektera andras åsikter" betyder det att ta hänsyn till andras åsikter.

Och jag håller med dig, verkar inte ha gått så långt överhuvudtaget
eftersom du bara läser igenom utan att tänka till efteråt.

PS: Om du, eller någon vill diskutera vidare är det nog en bättre idé att göra det via pm
då vi är väldigt offtopic just nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Känner igen detta, kommentarerna om monopol uttryckte jag min åsikt, jag sa att det var så jag tyckte
(alltså att det skulle vara värre på PC marknaden).

Nu tänkte jag inte främst på dina kommentarer om "monopol", utan snarare dina nedlåtande, osubstansierade och helt onödiga kommentarer i stil med då Windows är rena skräpet jämfört med andra OS..

Det sagt, när du nu ändå tar upp det igen, så om du anser att Microsoft är ett "monopol" så borde du (om du nu verkligen inte är en fanboy) med samma logik anse att också Google är ett "monopol".

[ snip på lång rant om att Microsoft alltid gör dig och andra besvikna, men att Google är fantastiskt (mer eller mindre) ]

Hmm... hur var det här nu med att lämna fanboyismen bakom sig?

Jag själv uppskattar och gillar både Windows och OS X, och är generellt sett (finns alltid några missar och diverse förbättringsmöjligheter) väldigt nöjd med dem. Vet också att jag inte är ensam om detta, och att det finns massor av andra som också tycker så.

Även om jag kan se fördelar med Android så är det i mitt tycke inte riktigt lika smidigt, effektivt och polerat som Windows Phone och iOS, som jag därav personligen föredrar. Här tycker jag att Google gjort *mig* klart besviken med Android (har köpt tre olika mobiler med det; en ifrån ZTE, en ifrån Samsung och en ifrån Sony).

Kommer nog att i fortsättningen undvika Android om det inte blir radikalt bättre, och hålla mig strikt till WP och iOS som jag alltid varit mycket mer nöjd med. Inser att det kanske delvis är mina egna preferenser och upplevelser att Android inte varit lika väl fungerande och smidigt som de andra mobil-OS:en jag använder. Jag undviker dock att hålla mig med den typen av uttryck som att "Android är rena skräpet jämfört med andra OS". Har heller inget som helst emot om andra föredrar Android.

Att inte vara fanboy innebär att inse att ens egna tyckande inte alltid är faktabaserade sanningar, eller att de automatiskt gäller alla andra. Att inse att det ofta rör sig om preferenser och åsikter, samt att olika produkter tjänster är bra på olika saker. De är ofta bra på att lösa lite olika typer av problem och fyller i varierande grad behoven för olika typer av användare.

Om du inser detta, så kanske du också får mer "respekt" ifrån andra på forumet som inte råkar tycka likadant som dig. Tyvärr är värden sådan att alla inte tycker lika. Då kanske du kan förstå lite bättre om hur du ibland kan uppfattas, och att vissa på forumet kanske lackar ur när *du* anser att *andra* inte är "respektfulla" emot dig och visar hänsyn åt *dina* åsikter (sten i glashus... etc).

Vet inte om något av detta fastnar (inte sett så bra ut att döma av din respons), men nu har jag iaf gjort ett, eller snarare ett par, försök att exemplifiera detta för dig - vilket var vad du bad mig att göra.

mvh,
martin

rättning text
Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Nu tänkte jag inte främst på dina kommentarer om "monopol", utan snarare dina nedlåtande, osubstansierade och helt onödiga kommentarer i stil med då Windows är rena skräpet jämfört med andra OS..

Det sagt, när du nu ändå tar upp det igen, så om du anser att Microsoft är ett "monopol" så borde du (om du nu verkligen inte är en fanboy) med samma logik anse att också Google är ett "monopol".

[ snip på lång rant om att Microsoft alltid gör dig och andra besvikna, men att Google är fantastiskt (mer eller mindre) ]

Hmm... hur var det här nu med att lämna fanboyismen bakom sig?

Jag själv uppskattar och gillar både Windows och OS X, och är generellt sett (finns alltid några missar och diverse förbättringsmöjligheter) väldigt nöjd med dem. Vet också att jag inte är ensam om detta, och att det finns massor av andra som också tycker så.

Även om jag kan se fördelar med Android så är det i mitt tycke inte riktigt lika smidigt, effektivt och polerat som Windows Phone och iOS, som jag därav personligen föredrar. Här tycker jag att Google gjort *mig* klart besviken med Android (har köpt tre olika mobiler med det; en ifrån ZTE, en ifrån Samsung och en ifrån Sony).

Kommer nog att i fortsättningen undvika Android om det inte blir radikalt bättre, och hålla mig strikt till WP och iOS som jag alltid varit mycket mer nöjd med. Inser att det kanske delvis är mina egna preferenser och upplevelser att Android inte varit lika väl fungerande och smidigt som de andra mobil-OS:en jag använder. Jag undviker dock att hålla mig med den typen av uttryck som att "Android är rena skräpet jämfört med andra OS". Har heller inget som helst emot om andra föredrar Android.

Att inte vara fanboy innebär att inse att ens egna tyckande inte alltid är faktabaserade sanningar, eller att de automatiskt gäller alla andra. Att inse att det ofta rör sig om preferenser och åsikter, samt att olika produkter tjänster är bra på olika saker. De är ofta bra på att lösa lite olika typer av problem och fyller i varierande grad behoven för olika typer av användare.

Om du inser detta, så kanske du också får mer "respekt" ifrån andra på forumet som inte råkar tycka likadant som dig. Tyvärr är värden sådan att alla inte tycker lika. Då kanske du kan förstå lite bättre om hur du ibland kan uppfattas, och att vissa på forumet kanske lackar ur när *du* anser att *andra* inte är "respektfulla" emot dig och visar hänsyn åt *dina* åsikter (sten i glashus... etc).

Vet inte om något av detta fastnar (inte sett så bra ut att döma av din respons), men nu har jag iaf gjort ett, eller snarare ett par, försök att exemplifiera detta för dig - vilket var vad du bad mig att göra.

mvh,
martin

Du menar att det är nedlåtande åt denne jag svarade för att jag uttryckte mig om Windows?
Jag sa att det är rena skräpet, eftersom jag tycker det, jag sa ju inte att hen var idiot eller något
för att använda eller tycka om Windows. Jag sa inte heller att Google inte hade monopol utan snarare att jag
tycker det är värre på PC med MS dominans med Windows.
Jag skrev förresten om varför jag verkar anti-MS och pro-Google och det är just därför
t.ex om det gäller något jag tycker MS gjort dåligt så kan det bli överdrivet.

Jag vet inte hur andra uppfattar mig som, men jag vet att jag ibland är otydlig eller förklarar
lite halvkasst även om jag själv inte tycker att jag gör det (men märker det efteråt).

En icke-fanboy är precis som du beskrev, men jag skulle inte kalla mig själv för fanboy.
Dock tycker jag bättre om vissa företag/produkter just pga att jag är mer nöjd med dom
och då märks det säkert också.

Jag krävde ju aldrig, som sagt, att bli respekterad. Även om jag självklart vill det och själv försöker
sträva efter att respektera andra också. Hur "respekt" delen kom med in i bilden har jag redan nämnt,
så du får kanske kolla igen ifall du missade det. I alla fall har vi varit offtopic ett tag så
vill du eller någon annan fortsätta diskutera om ämnet kan vi ta det via pm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Du menar att det är nedlåtande åt denne jag svarade för att jag uttryckte mig om Windows?

FYI; allt hänger på *hur* man uttrycker sig (och i vilket sammanhang).

Skrivet av Friterad:

Jag sa att det är rena skräpet,

Exakt. Q.E.D.

Skrivet av Friterad:

En icke-fanboy är precis som du beskrev, men jag skulle inte kalla mig själv för fanboy.

Suck...

Skrivet av Friterad:

Jag krävde ju aldrig, som sagt, att bli respekterad. Även om jag självklart vill det och själv försöker

Ok, kalla det vad du vill (det var inte jag som började kalla det så, eller ens började ta upp det över huvud taget).

Skrivet av Friterad:

vill du eller någon annan fortsätta diskutera om ämnet kan vi ta det via pm.

Nej. Sorry. Nu skall jag försöka att uttrycka mig resp^h^h^h^hhänsynsfullt; på grundval och erfarenhet av tidigare kommunikationsförsök med dig här i tråden så bedömer jag att det inte bär sannolikhetens prägel att jag, eller för den delen någon tredje part, kommer att lyckas med detta företag oavsett kommunikationskanal och kommunikationsform. I.e. förstår du inte nu, så kommer du inte heller att förstå det via något PM. Jag ger enkelt upp och orkar inte lägga mer tid på fanb^h. Jag har hållt min del att *försöka* förklara enbart för att du själv begärde det.

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

FYI; allt hänger på *hur* man uttrycker sig (och i vilket sammanhang).

Exakt. Q.E.D.

Suck...

Ok, kalla det vad du vill (det var inte jag som började kalla det så, eller ens började ta upp det över huvud taget).

Nej. Sorry. Nu skall jag försöka att uttrycka mig resp^h^h^h^hhänsynsfullt; på grundval och erfarenhet av tidigare kommunikationsförsök med dig här i tråden så bedömer jag att det inte bär sannolikhetens prägel att jag, eller för den delen någon tredje part, kommer att lyckas med detta företag oavsett kommunikationskanal och kommunikationsform. I.e. förstår du inte nu, så kommer du inte heller att förstå det via något PM. Jag ger enkelt upp och orkar inte lägga mer tid på fanb^h. Jag har hållt min del att *försöka* förklara enbart för att du själv begärde det.

mvh,
martin

För det första så säger jag att om ni eller någon annan vill diskutera vidare just det här ämnet
så ta det via pm istället för att vi har länge varit helt offtopic,
alltså hör det inte till diskussionstrådens ämne utan något helt annat.

För det andra så förstår jag inte vad som gör mig "fanboy".
Går vi nu efter det du beskrev (vilket jag håller med om) så passar det inte ihop riktigt.
Bara för att man inte gillar eller gillar ett företag eller en produkt väldigt mycket
betyder det ju inte att man är "fanboy", och det är ju konstigt att jag nu, enligt dig är det
när det inte överensstämmer med din egen bild av fanboyism.

Jag ville endast att du skulle skicka länkar/exemplar för att stödja ditt påstående om mig,
om du nu ansåg att jag var en fanboy hela från början så är jag förvånad över att du har
skrivit överhuvudtaget då man inte kan resonera med en fanboy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Jag skrev telefoner gjorda av plast som "är dom inte heller hårdvara för det"

Så du förstår mig

OK, förstår nu.. Tack