Cooler Master V700 700 W med innandöme av Seasonic

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

Han är också petig med fläktljud och gör alltid så i sina byggen.
I min dator låter mitt NZXT Hale90 mest också; ca. 26db, mätt från var jag sitter. Det är för många riktigt låg ljudnivå men många betyder inte alla. Personligen är jag nöjd och ovillig att köpa nytt i dagsläget bara på grund av detta.

Jag tog och benchade datorn i Heaven en stund nu för att få upp värmen på den samtidigt som jag lyssnade ordentligt på alla fläktar (sidopanelen öppen). Enligt Sweclockers test av Asus 780 DCII så genererar mitt grafikkort 43 db vid full belastning, detta kan så klart variera lite men mitt nätaggregat låter högre än mitt grafikkort. Jag har väldigt svårt att tro att det är jag som är känslig i det här fallet då jag aldrig störde mig på min gamla dators ljudnivå, samt det faktum att nätaggregatet överröstar mitt grafikkort under benchmark. Jag kanske ska passa på att klargöra att fläkten inte låter konstigt, bara väldigt högt.

Enda nackdelen med att vända på nätaggregatet är att grafikkortet kommer att vispa ner en del av sin heta luft rakt i det, men det borde förmodligen ändå göra så att fläktsnurret som jag hör dämpas lite. Det är åtminstone värt att testa för just nu är det inte behagligt efter att jag har suttit vid datorbordet en stund.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

Jag tog och benchade datorn i Heaven en stund nu för att få upp värmen på den samtidigt som jag lyssnade ordentligt på alla fläktar (sidopanelen öppen). Enligt Sweclockers test av Asus 780 DCII så genererar mitt grafikkort 43 db vid full belastning, detta kan så klart variera lite men mitt nätaggregat låter högre än mitt grafikkort. Jag har väldigt svårt att tro att det är jag som är känslig i det här fallet då jag aldrig störde mig på min gamla dators ljudnivå, samt det faktum att nätaggregatet överröstar mitt grafikkort under benchmark. Jag kanske ska passa på att klargöra att fläkten inte låter konstigt, bara väldigt högt.

Enda nackdelen med att vända på nätaggregatet är att grafikkortet kommer att vispa ner en del av sin heta luft rakt i det, men det borde förmodligen ändå göra så att fläktsnurret som jag hör dämpas lite. Det är åtminstone värt att testa för just nu är det inte behagligt efter att jag har suttit vid datorbordet en stund.

Ett gammalt Thermaltake Toughpower 775w jag använde förut hade (nog) en defekt fläkt. Tickade mest, särskilt tydligt när man stängde av datorn, det sista ljudet som försvann va fläkten och tickandet.
Testa vänd det. Tar du in luft underifrån i R4an med en annan fläkt? På så vis borde du kunna sänka medeltemperaturen kring PSUn iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

Ett gammalt Thermaltake Toughpower 775w jag använde förut hade (nog) en defekt fläkt. Tickade mest, särskilt tydligt när man stängde av datorn, det sista ljudet som försvann va fläkten och tickandet.
Testa vänd det. Tar du in luft underifrån i R4an med en annan fläkt? På så vis borde du kunna sänka medeltemperaturen kring PSUn iaf.

Mitt CM700 avger aldrig något konstigt ljud, hade det gjort det så hade jag returnerat det direkt. Att fläkten enbart är högljudd tvivlar jag starkt på att det räcker för en reklamation. Jag tar in luft underifrån med en fläkt från Be Quiet, men jag tror inte den får plats när aggregatet vänds pga de modulära kontakterna så jag kommer få sätta den i fronten istället, jag har en plats ledig där. Och den stora hårddiskburen är borttagen så luftflödet skall nog vara ok. Jag vet inte om den nedre buren går att vända men det märker jag.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

Klumpeduns, V700 ska inte väsnas, du ska bara höra lite swosch av luften om du lyssnar nära och noga. Om det låter som missljud kan det vara en kass lagring.. Det ligger inte nån kabel och skaver mot fläkten inne i chassit? Kanske fläktstyrningen fått spader och spinner fläkten på maxvarv hela tiden? Allt annat ljud än luft - RMA!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Har själv haft ett CM V650S (Guld) ett tag nu och det finns inga nackdelar att nämna....riktigt bra. Det är dock inget Seasonic bygge.

Det är ett Enhance-bygge med Teapokondingar på sekundären..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Klumpeduns, V700 ska inte väsnas, du ska bara höra lite swosch av luften om du lyssnar nära och noga. Om det låter som missljud kan det vara en kass lagring.. Det ligger inte nån kabel och skaver mot fläkten inne i chassit? Kanske fläktstyrningen fått spader och spinner fläkten på maxvarv hela tiden? Allt annat ljud än luft - RMA!

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inget missljud, det bara låter högt, som en fläkt som går på högt varvtal. Kan kanske vara så att den går på för hög hastighet, svårt för mig att avgöra vad som är tänkt att vara korrekt hastighet.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

FUUU "MP Butiken" som fick upp mina förhoppningar -.- Kan dom inte ta bort såna företag från prisjakt snälla...

OT: tack för recensionen.

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilen81:

FUUU "MP Butiken" som fick upp mina förhoppningar -.- Kan dom inte ta bort såna företag från prisjakt snälla...

OT: tack för recensionen.

Hehe, det verkar ha gått upp lite i pris. Net on Net tog 1099 för två veckor sen.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

V700 eller xfx pro black edition gold? Båda är ju tillverkade av seasonic.

Ångest

Visa signatur

Lev livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_evil:

V700 eller xfx pro black edition gold? Båda är ju tillverkade av seasonic.

Ångest

Om du går i köptankar i 700watt klassen så titta också på EVGA SuperNove G2 750! Bra pris just nu för SuperFlowers senaste platform..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Komplett har inte den i lager tyvärr och vill köpa det därifrån då jag har rabatt på 300 kr.
SuperFlowers är de bra om man jämför med Seasonic?

Visa signatur

Lev livet

Permalänk
Medlem

Har själv V1000, dvs 1000 W versionen ur samma serie och det är ett riktigt kvalitetsaggregat som jag varmt kan rekommendera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_evil:

Komplett har inte den i lager tyvärr och vill köpa det därifrån då jag har rabatt på 300 kr.
SuperFlowers är de bra om man jämför med Seasonic?

Jadå, jämförbart med Seasonic både på komponenter och prestanda.. Enda som kanske är aningen sämre är etsningen av kretskorten. EVGA har tom NCC polymerer på G2 där det ofta dyker upp Capxon på orginalet!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Det är ett Enhance-bygge med Teapokondingar på sekundären..

Skickades från m.sweclockers.com

Bra eller dåligt?

Permalänk
Medlem

Det här är väl Logans (från Teksyndicate) favorit nätagg och han är rätt kinkig med hårdvara så då är det en bra produkt.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb