Permalänk

MMO-spel

Jag gillar många MMO-spel.

Jag har dock problem med att fortsätta spela på grund av två problem.

  • Grinding

  • Solo-spel

Kan ni tipsa om några MMO-spel där det är mer story än grinding? Angående att det blir tråkigt efter ett tag när man bara spelar solo... Jag vet inte om det finns något ni kan hjälpa med på den punkten men det kanske finns något forum ni kan tipsa om.

Tack på förhand!

Permalänk

När du säger att det ska vara mer "story än grinding" vill du då ha bl.a. cutscenes eller bara att man SKA kunna lvla på bara quests?

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så är Elder Scrolls Online väldigt story drivet. Iaf de gånger under betan jag provade på det. Men det är kanske för att jag nästan aldrig grindar, utan bara kör på.

Permalänk
Keeper of Traditions

Förstod inte på ditt inlägg om du spelade mycket solo eller om du ville ha mer story men inte spela solo... Men testa star wars TOR i alla fall, det är gratis. Där har du ett relativt bra RPG i MMO-förpackning, och även om många uppdrag är grinding-liknande så finns det många guldkorn.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Mufasa133:

När du säger att det ska vara mer "story än grinding" vill du då ha bl.a. cutscenes eller bara att man SKA kunna lvla på bara quests?

Japp... Quests... Cutscenes är okej men endast om de är relaterade till storyn. Jag kom just på att det ska vara ett Fantasy MMO eller Sci-fi MMO som Elder scrolls online eller star wars spelet...

Permalänk
Medlem

Lotro http://www.lotro.com/en? mycket Trevligt så fort du nått lv 10 och börjat följa epic book quests.
Neverwinter http://community.arcgames.com/en/news/neverwinter
två mycke trevliga spel som jag spelat sen jag slutade med wow för ett par år sedan.
Aion upplevde jag inte så mycket grinding i heller men inte direkt nån story, men annars mycket trevligt.
Age of Conan va skoj som fan åxå.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk

Kan rekommendera RaiderZ och Tera Online (som jag personligen inte riktigt gillade för att det känns stelt, vilket jag inte tyckte RaiderZ var)
Det finns en officiell tråd om RaiderZ som jag var aktiv i innan EU servern blev nedlagd om du är intresserade av spelet, har tyvärr slutat spela p.g.a. annat.
Titta annars runt på "mmohut"s sida och youtubekanal efter gameplay och recensioner och bilda dig en egen uppfattning .http://www.youtube.com/user/MMOHut och http://mmohuts.com/

Permalänk

Testa ff14

Permalänk
Skrivet av Harveyspec:

Angående att det blir tråkigt efter ett tag när man bara spelar solo...

Varför skulle man välja att spela ett mmo om man bara spelar solo? Verkar meningslöst. MMO´s är väll till för att spelas tillsammans. Vill man spela solo så finns det spel som är tusen gånger bättre än det bästa mmo.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Star wars the old republic har riktigt bra story...

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Främling:

Varför skulle man välja att spela ett mmo om man bara spelar solo? Verkar meningslöst. MMO´s är väll till för att spelas tillsammans. Vill man spela solo så finns det spel som är tusen gånger bättre än det bästa mmo.

Säg det till alla som spelar solo på MMOs...folk är tråkiga... -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Varför skulle man välja att spela ett mmo om man bara spelar solo? Verkar meningslöst. MMO´s är väll till för att spelas tillsammans. Vill man spela solo så finns det spel som är tusen gånger bättre än det bästa mmo.

Man spelar ofta tillsammans, men detta går inte 100% av tiden då alla vill inte göra samma saker hela tiden Då splittrar man grupper.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Främling:

Varför skulle man välja att spela ett mmo om man bara spelar solo? Verkar meningslöst. MMO´s är väll till för att spelas tillsammans. Vill man spela solo så finns det spel som är tusen gånger bättre än det bästa mmo.

När man levlar tar det 3gånger längre tid. När man kör PvP kan folk klanta till ens strategi. Nog finns det anledningar i vissa lägen :P.