Geforce och Radeon med nya drivrutiner

Permalänk
Relik 📜

Tack för alla glada tillrop, kul att det uppskattas!

Jag tror dock många missuppfattar lite vad det här är för artikel. Det är inget fristående test egentligen, utan bara ett sätt för oss att få ut alla färska siffror vi ska använda internt ett tag framöver. Istället för att de bara finns i ett datablad lokalt kan vi lika gärna dela med oss av resultaten till andra nyfikna. Kort och gott, artikeln är bara ett komplement till recensionen av Radeon R9 295X2 med de konfigurationer som inte var med (framför allt enskilda grafikprocessorer).

Skrivet av Pellepelikan:

Får man då följa upp med frågan hur många timmar ni lade på recensionen av R9 295X2?

Inga dåliga recensioner ni dragit till med denna veckan:)

Hehe, vi kan sammanfatta med att både jag och Jonas ligger plus på övertidskontot ett bra tag framöver.

Skrivet av DST:

saknar 670 dock, va ju en storsäljare å så finns den inte me men men.. man vet typ vart den hamnar ändå.

ah nu fattar jag, ni har lagt in singelkorts resultaten i flerkortsgrafen... känns som en utfyllnad jue... varför inte köra sli/xfire på de gamla oxå.... meeeeh laaaatmaskar

Skrivet av anon114264:

Lite tråkigt att ni inte hade med AMD 6xxx-serien i tabellerna då jag själv sitter på ett AMD HD 6850. Det är ett bra tag ni hade med just den modellen i testerna. Vi är många som sitter på äldre grafikkort. Oftast har ni istället 5870 som är en generation äldre och då ni drar en gräns vid 5870 borde ni testa alla nyare AMD som släpptes efter detta, likaså Nvidia kort släppta efter Fermi.

Utöver det tack för ett mycket bra test!

Skrivet av ReverenD:

Tycker dom ska ha alla kort, oavsätt.. Jag har faktiskt ett 3850 och ett 4870, dom ska fan va med!
Släng med gtx8800, för ett sånt kan nån ha i sin HTPC..

Du vet väl hur ditt kort står sig mot några av low-end korten? Bara att räkna själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av anon114264:

Nja de borde dra gränsen vid DX11 kort tycker jag iallafall.

Jag vet på ett ungefär men inte exakt, hur ska jag räkna ut det exakt själv menar du?

Skrivet av dj_evil:

Nu läste jag inte igenom allt men är gäller det bara ref kort? Har ni ingen data på 270x cf också?

Annars tack, det är lite skoj att se nvidia kort presterade lite bättre i bf4 fast den ska vara mer optimerad för amd kort så. Kanske ni skulle ha tagit med Mantle här.

Skrivet av HurMycket:

Tycker det är rätt vettigt att ta med singelflaggskeppet och dubbelmackan från äldre generationer. Då får man en uppfattning om hur själva arkitekturen presterar, och det bör vara relativt enkelt att hitta ett test som jämför till exempel 6970 med 6850.

Blir både mycket arbete och väldigt stora diagram om man ska testa alla kort från alla generationer från och med (i detta fall) Evergreen.

Vi kan omöjligen ha med alla "historiska" kort i uppdaterade tabeller, det tar helt enkelt för mycket tid och blir för rörigt att läsa. Upplägget vi kör sedan flera år är att fokusera på aktuella modeller och komplettera med respektive generations flaggskepp i 1080p för att kunna jämföra prestanda bakåt. De flesta har en uppfattning om hur ett kort i lägre serie står sig mot respektive toppmodell vilket ger ett hum om beräkningskraften.

När det gäller Crossfire och SLI kör vi det med kort ned till en viss nivå, vilket vi satte vid Geforce GTX 770 och Radeon R9 280X för den här omgången. Jag förstår att många vill se lägre modeller, men åter handlar det om ekvationen tid kontra intresse. Mantle, 4K och annat som frågas efter finns i recensionen av Radeon R9 295X2. Igen, den här artikeln är bara ett komplement med ytterligare resultat.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

För mig vore det mer intressant att jämföra prestandan på respektive kort med gammal/ny drivrutin. Jag som kör med en GTX 680, hur stor prestandaökning blir det med den nya drivrutinen?

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem

Var är Titan Black recensionen? Kan någon länka?

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Entusiast
Skrivet av jacozz:

Varför inga tester i 4k upplösning
Nu när 4kskärmar går att köpa för 5k+ vore väl det relevant eller?

Fast 4K UHD fungerar ju fortfarande inte ordentligt. SMT är en ljudlösning och det märks så antar att vi måste vänta på en till generation gränsnitt i form av DP 1.3 och HDMI 2.0 samt motsvarande styrkretsar för skärmar innan vi ser något som faktiskt fungerar som det ska.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Bra jobbat grabbar

Får mig att tänka på ett test som jag verkligen skulle vilja se.
Ett simpelt test av olika drivrutiner, testat på samma hårdvara.
Ta en burk med 1 kort, typ 780, (och ett av AMD också naturligtvis.) och sedan fortlöpande testa nya drivare på den hårdvaran, och jämnföra om det faktiskt är någon skillnad mellan drivarna.
Då kan man enkelt se vilken drivare som funkar bäst, och om det är nån version man bör undvika. och inte minst om drivarna kan leverera det som utlovas när bolagen lanserar nya drivare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Tack för alla glada tillrop, kul att det uppskattas!

Jag tror dock många missuppfattar lite vad det här är för artikel. Det är inget fristående test egentligen, utan bara ett sätt för oss att få ut alla färska siffror vi ska använda internt ett tag framöver. Istället för att de bara finns i ett datablad lokalt kan vi lika gärna dela med oss av resultaten till andra nyfikna. Kort och gott, artikeln är bara ett komplement till recensionen av Radeon R9 295X2 med de konfigurationer som inte var med (framför allt enskilda grafikprocessorer).

Hehe, vi kan sammanfatta med att både jag och Jonas ligger plus på övertidskontot ett bra tag framöver.

Vi kan omöjligen ha med alla "historiska" kort i uppdaterade tabeller, det tar helt enkelt för mycket tid och blir för rörigt att läsa. Upplägget vi kör sedan flera år är att fokusera på aktuella modeller och komplettera med respektive generations flaggskepp i 1080p för att kunna jämföra prestanda bakåt. De flesta har en uppfattning om hur ett kort i lägre serie står sig mot respektive toppmodell vilket ger ett hum om beräkningskraften.

När det gäller Crossfire och SLI kör vi det med kort ned till en viss nivå, vilket vi satte vid Geforce GTX 770 och Radeon R9 280X för den här omgången. Jag förstår att många vill se lägre modeller, men åter handlar det om ekvationen tid kontra intresse. Mantle, 4K och annat som frågas efter finns i recensionen av Radeon R9 295X2. Igen, den här artikeln är bara ett komplement med ytterligare resultat.

Svårt att skriva ironi, min gick tydligen inte fram
Självklart är det helt galet att ha med annat än de nyare korten.
Måste man veta hur ens eget kort presterar, och det inte är med, kollar man i arkivet och letar upp hur det står sig mot 7970

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tobbbe__:

Okej men vad tycker du om det andra jag skrev som inte har med Zhrooms å göra?

780 ger visst 290x prestanda även 780Ti i vissa fall. Det är inget skämt Tumnus, jag vet för jag har ägt både 780's och nu 2 Ti's.
Har ingen anledning att ljuga eller hitta på om det då jag inte ens äger ett sådant kort nu. Sen är jag helt neutral i fanboy fighten. Baserar allt jag säger till dig på tester och och fakta jag tagit till mig senaste året. Har suttit tusentals timmar och jobbat med det här ämnet.

Självfallet finns det GTX 780 som klockar riktigt bra. Vi har Lightning och Classified bla. De dyrare GTX 780 korten närmar sig GTX 780Ti prestanda däremot är det långt ifrån alla.. iallafall i de reviews jag har sett. Problemet med Zhrooms påståenden är att R9 290X slår GTX 780 oklockat till den grad att när väl GTX 780 slår R9 290X så klockas R9 290X så pass bra ändå att den far iväg igen. Att kalla kort misslyckanden för att AMD R9 290X inte klockar lika bra som vissa GTX 780 kort är ju bara patetiskt. Sedan att han faktiskt påstår att det inte FINNS EN ENDA orsak till att köpa R9 290X och sedan ger han själv en orsak (vram) är ju ganska komiskt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Självfallet finns det GTX 780 som klockar riktigt bra. Vi har Lightning och Classified bla. De dyrare GTX 780 korten närmar sig GTX 780Ti prestanda däremot är det långt ifrån alla.. iallafall i de reviews jag har sett. Problemet med Zhrooms påståenden är att R9 290X slår GTX 780 oklockat till den grad att när väl GTX 780 slår R9 290X så klockas R9 290X så pass bra ändå att den far iväg igen. Att kalla kort misslyckanden för att AMD R9 290X inte klockar lika bra som vissa GTX 780 kort är ju bara patetiskt. Sedan att han faktiskt påstår att det inte FINNS EN ENDA orsak till att köpa R9 290X och sedan ger han själv en orsak (vram) är ju ganska komiskt.

Det är väl dessa Rev.2 korten som garanterat klockar rejält, originella 780 är rena lotteriet då vissa kan inte nå högre än ~1020MHz och andra passerar 1200MHz. Zhrooms borde ha nämnt detta men fortsatte istället att marknadsföra det normala 780t på det sätt att alla AMD ägare har gjort sitt livs största misstag.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Relik 📜

Dags att byta spår!

Den här tråden har hamnat i en evig loop som bitvis är otrevlig och stadigt blir konstigare. Det är dags att byta spår nu och lämna just den här diskussionen, jag tror varken ni själva eller övriga läsare får ut så mycket mer. Åsikter är framförda och försvarade, gott så.

Nu ska jag ha helg, sitta runt en virtuell lägereld och sjunga Kumbaya.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Dags att byta spår!

Den här tråden har hamnat i en evig loop som bitvis är otrevlig och stadigt blir konstigare. Det är dags att byta spår nu och lämna just den här diskussionen, jag tror varken ni själva eller övriga läsare får ut så mycket mer. Åsikter är framförda och försvarade, gott så.

Nu ska jag ha helg, sitta runt en virtuell lägereld och sjunga Kumbaya.

Okej Emil

OT
Trevligt test! Ta en kall nu och känn lugnet för i helgen ska inga fler grafikkorts artiklar skrivas

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Nu handlar det inte bara om att GTX 780 klockar bra utan det faktum att Zhrooms försöker få det till att Nvidia är överlägset AMD och att 290X är ett misslyckande baserad på % överklock. Detta är en riktigt snebild av verkligheten och är helt klart borderline fanboyism.

Aldrig ägt ett kort från AMD så omöjligt för mig att jämföra mot Nvidia. Hade jag haft möjlighet att leka runt lite med 290 / X så hade jag kunnat jämföra dessa två.

Inte omöjligt att det blir ett 290X i min andra rigg lite längre fram med tanke på priset och prestandan.

Då kanske jag återkommer med lite input i frågan.

Såg ditt inlägg nu Emil ;). Roger!

Permalänk
Medlem

varför??

Varför kollar ingen huruvida Nvidia eller AMD har förbättrat 23.976 hz stödet på sina nya produkter??

Permalänk
Medlem

Jag behöver inte fundera på ett till gtx 780 längre

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Dags att byta spår!

Den här tråden har hamnat i en evig loop som bitvis är otrevlig och stadigt blir konstigare. Det är dags att byta spår nu och lämna just den här diskussionen, jag tror varken ni själva eller övriga läsare får ut så mycket mer. Åsikter är framförda och försvarade, gott så.

Nu ska jag ha helg, sitta runt en virtuell lägereld och sjunga Kumbaya.

haha

ni e la en hårdvarosida?
att testa de komponenter som fortvarande är populära men har något år på nacken e la en självklarhet för en respektabel hardvarå-sajt, eller?
Det e som att en arbetare på bandet i en fabrik vägrar att montera en äldre modell bara för att de har släppt en nyare modell trots att de är sida vid sida på bandet.
Att testa saker e la ert jobb eller har jag missat nåt? Speciellt när det kommit nya drivvisar och ni gör ett sådant omfattande (en gång per halvårs test)så vill man ju veta om det man har fått sig en prestandaskjuts eller inte. Att bara ha de nyaste korten i flerkorts-setup ser jag som att ni vill att folk ska uppgradera till nyaste generationen.

Men men det e mina 5 cent.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DST:

haha

ni e la en hårdvarosida?
att testa de komponenter som fortvarande är populära men har något år på nacken e la en självklarhet för en respektabel hardvarå-sajt, eller?
Det e som att en arbetare på bandet i en fabrik vägrar att montera en äldre modell bara för att de har släppt en nyare modell trots att de är sida vid sida på bandet.
Att testa saker e la ert jobb eller har jag missat nåt? Speciellt när det kommit nya drivvisar och ni gör ett sådant omfattande (en gång per halvårs test)så vill man ju veta om det man har fått sig en prestandaskjuts eller inte. Att bara ha de nyaste korten i flerkorts-setup ser jag som att ni vill att folk ska uppgradera till nyaste generationen.

Men men det e mina 5 cent.

Hur lång tillbaka ska man då testa kort för att det är en "Hårdvarusida"? Man kan inte testa alla kort dessutom så är prestandaboosts i drivrutiner inte heller för alla kort som drivrutinen kommer till.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

de korten som folk fortfarande spelar de senaste spelen med.... fermi korten å 5xxx-6xxx korten. de populäraste korten helt enkelt.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DST:

de korten som folk fortfarande spelar de senaste spelen med.... fermi korten å 5xxx-6xxx korten. de populäraste korten helt enkelt.

Har ett gammalt 8800 GT liggandes här hemma... Det är katastrof att Sweclockers inte har med det i sina tester.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

nu e du bara barnslig.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DST:

nu e du bara barnslig.

Snarare så att jag var ironisk. Sweclockers har bara med kort ungefär 2 generationer tillbaka eftersom det nästan alltid enbart är dessa som faktiskt får prestandaboosts i drivrutiner nuförtiden. Sweclockers har varken tid eller ork (antagligen) att ta med kort som är fler generationer tillbaka just pga. att det tar en sådan tid att testa varenda kort. Vill man ha siffror så kan man titta på tidigare test och jämföra mot HD7970 (280X) och sedan jämföra tabell för tabell.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Då får de byta jobb om de inte har tid och ork att testa de populäraste korten som används och som fortfarande lyckas att spotta ut hyfsade fps i dagens spel. Tror jag gjorde min poäng klar förrut. En hårdvarosida gör inget annat än att testa datorprylar och ge oss nyheter inom datorvärlden så varför ska de klaga på att det tar tid? Då är det dags att byta yrke om de inte klarar av att göra sitt jobb. Många hade dödat för deras jobb. hd 5870 fanns med å det är mer än två generationer bak.

Om de släpper ett sådant omfattande test som används som ref en gång per halvår, ja då har de ju ca 6mån på sig att planera detta så de kan ta med de korten i både singel å multikortskonfig som fortfarande används flitigt av swecklocers användare.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DST:

Då får de byta jobb om de inte har tid och ork att testa de populäraste korten som används och som fortfarande lyckas att spotta ut hyfsade fps i dagens spel. Tror jag gjorde min poäng klar förrut. En hårdvarosida gör inget annat än att testa datorprylar och ge oss nyheter inom datorvärlden så varför ska de klaga på att det tar tid? Då är det dags att byta yrke om de inte klarar av att göra sitt jobb. Många hade dödat för deras jobb. hd 5870 fanns med å det är mer än två generationer bak.

Om de släpper ett sådant omfattande test som används som ref en gång per halvår, ja då har de ju ca 6mån på sig att planera detta så de kan ta med de korten i både singel å multikortskonfig som fortfarande används flitigt av swecklocers användare.

Om du inte är nöjd med sweclockers tester så finns det nåt som heter internet,där kryllar det av andra hårdvarusidor som säkert gör dom test du vill ha:-)

Glad påsk:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DST:

Då får de byta jobb om de inte har tid och ork att testa de populäraste korten som används och som fortfarande lyckas att spotta ut hyfsade fps i dagens spel. Tror jag gjorde min poäng klar förrut. En hårdvarosida gör inget annat än att testa datorprylar och ge oss nyheter inom datorvärlden så varför ska de klaga på att det tar tid? Då är det dags att byta yrke om de inte klarar av att göra sitt jobb. Många hade dödat för deras jobb. hd 5870 fanns med å det är mer än två generationer bak.

Om de släpper ett sådant omfattande test som används som ref en gång per halvår, ja då har de ju ca 6mån på sig att planera detta så de kan ta med de korten i både singel å multikortskonfig som fortfarande används flitigt av swecklocers användare.

"Då får de byta jobb..." snacka om att vara otacksam. Ja, de är en hårvarusite men det betyder inte att de ska prova varenda kort som finns och de har inte tid med det heller. Vet du ens hur länge det tar att testa de senaste två generationernas kort? Det togs upp i en fredagspanel för ett tag sedan och de sa att det tog nästan 2/3 av veckan. Om de ska börja med fler kort så kommer du snabbt se att de inte har tid att skriva så väl utförda recensioner. De klarar att göra sitt jobb.. Däremot så hjälper det inte när de har otacksamma personer som hänger här och kräver mer utan att ha en blekaste aning om vad de faktiskt gör eller hur länge det tar. "Många hade dödat för deras jobb".. Och? Emil och Jonas gör ett riktigt bra jobb. Om du inte gillar det... Så behöver du inte hänga här.

Om du vill ha tabeller så är det bara att titta i arkiven. Där finns det tester som går att jämföra med nya tester. Lite jobb måste du väl göra själv?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

varför ska jag vara tacksam, hur kommer min tacksamhet att påverka sajten? de gör sitt å sen går de vidare till nått annat. de gör sitt jobb helt enkelt men att inte ta me några fler kort som fortfarande används av sweclockers medlemmar e ju som att man blundar att de användarna finns på forumet. sen varför ska jag inte hänga här? vem e du som kan säga vart jag får och inte får hänga på för forum. om jag har något å säga så säger jag det. har varit medlem både på nordichardware å swecklockers sen de kom upp på the wide world webb å jag lär inte sluta hänga här bara för att en fanatiker säger till mig att jag ska göra det

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av DST:

varför ska jag vara tacksam, hur kommer min tacksamhet att påverka sajten? de gör sitt å sen går de vidare till nått annat. de gör sitt jobb helt enkelt men att inte ta me några fler kort som fortfarande används av sweclockers medlemmar e ju som att man blundar att de användarna finns på forumet. sen varför ska jag inte hänga här? vem e du som kan säga vart jag får och inte får hänga på för forum. om jag har något å säga så säger jag det. har varit medlem både på nordichardware å swecklockers sen de kom upp på the wide world webb å jag lär inte sluta hänga här bara för att en fanatiker säger till mig att jag ska göra det

Oavsett vad du och vi andra tycker, kan man ge feedback på olika sätt.

Exempel 1;

Citat:

Dåligt att ni inte testade ...!

Exempel 2;

Citat:

Tack för testet, jag skulle uppskatta om ni testar även ...

Det andra exemplet ger oftast högre chans till att man får gehör för sina synpunkter.
Oavsett om man får gehör eller inte, ger det andra exemplet bättre trivsel på forumet än det första gör.

Ett ännu sämre exempel på feedback är att göra kritiken personlig.
Exempel 3;

Citat:

Att ni inte testade ... bevisar att ni är dåliga och lata testare, ni borde byta jobb.

Sådan kritik gör oftast folk bara arga eller ledsna och leder aldrig till något gott.

Det finns folk som ger ut skitdyra kurser om sånt här, nu får ni det gratis, varsågod!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DST:

varför ska jag vara tacksam, hur kommer min tacksamhet att påverka sajten? de gör sitt å sen går de vidare till nått annat. de gör sitt jobb helt enkelt men att inte ta me några fler kort som fortfarande används av sweclockers medlemmar e ju som att man blundar att de användarna finns på forumet. sen varför ska jag inte hänga här? vem e du som kan säga vart jag får och inte får hänga på för forum. om jag har något å säga så säger jag det. har varit medlem både på nordichardware å swecklockers sen de kom upp på the wide world webb å jag lär inte sluta hänga här bara för att en fanatiker säger till mig att jag ska göra det

För att det får dig att se ut som en otacksam sate som trots att det är helt gratis ändå inte är nöjd? Sedan får dina kommentarer dig även att se gnällig ut och dessutom verkar du även sakna kunskapen om hur länge det faktiskt tar att testa GPU:er. Det är inte bara att installera drivrutiner och köra en BF4 runda x 12 utan det handlar om att först få till en miljö som visar så pass gedigna siffror som möjligt. Sedan är det inte bara några sekunders test utan antagligen en halvtimmes test per GPU. Gångra detta med antalet kort och antalet drivrutiner så får du en ungefärlig siffra. Sedan vem är du att säga att de inte gör sitt jobb? Sluta kasta sten i glashus här.. Jag sa inte åt dig att sticka.. jag informerade dig bara om att det finns ev. andra hemsidor om du inte är nöjd. Sedan fanatiker?! Bara för att jag faktiskt förstår vilket jobb det är att testa varje GPU? Att kalla någon fanatiker för att du har skenat ut vid en sväng är bara barnsligt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

alltså jag har la rätt till min åsikt och jag har förklarat varför. jag har inget mer att säga.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Det finns folk som ger ut skitdyra kurser om sånt här, nu får ni det gratis, varsågod!

Gnäll är ibland bra.Bra tillhandahållen information har alltid baksidor eftersom hörsägen är med.
Testresultaten som här fås ses som i världsklass.
Trolla på .Jag gillar personligen lite trollsalt i smaken.Stanna dock innan du känner att : "det här skulle jag inte våga säga till farsan"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Leiska:

Gnäll är ibland bra.Bra tillhandahållen information har alltid baksidor eftersom hörsägen är med.
Testresultaten som här fås ses som i världsklass.
Trolla på .Jag gillar personligen lite trollsalt i smaken.Stanna dock innan du känner att : "det här skulle jag inte våga säga till farsan"

Visst kan "gnäll" vara bra om det är menat som konstruktiv kritik och framförs som det. Däremot så är det långt ifrån konstruktiv kritik från killens sida eftersom han mer gnäller på något som han inte verkar ha någon kunskap om ihuvudtaget (baserat på hans kommentarer) där han dessutom påstår att Sweclockers anställda är lata och borde byta jobb.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Du får det till att låta så mycket hårdare än vad som eg skrevs, iof folk får tolkar själva som de vill. Sen vet du inte ett smack om mig, om jag vet eller ej något om hur testproceduren av grafikkort bör gå till för att få fram någorlunda realistiska siffror. Förhoppningsvis så förstår du att ett sådant test är enbart en fingervisning då spelaren (du å jag) får säkert lite annorlunda resultat i spelen även med liknade system.

Jag jämför bara deras jobb mot andra, försök säga till chefen när du står där och redovisar för honom och andra högt positionerade personer att du inte tog fram några försäljningssiffror för produkt X eftersom den är äldre och tyckte att det skulle ta för lång tid att få fram siffrorna. Då åker man ut med huvudet före, eller har jag fel?

Det jag menar är att om man börjar tänka: -shit orkar inte testa de här korten, alla vet la hur de presterar ändå å det skulle ta för lång tid. Ja, då har man ju tröttnat på sitt jobb å man kanske ska leta efter något annat som man e mer sugen på.

Inte att jag står utanför deras fönster med en skylt å skanderar. -Ut me packet, de har inte med resultat på mitt kära geforce 2 mx 400!! Pfff lixom som jag sade, jag har rätt till min åsikt å vissa har rätt att tagga ner

jag gillar sweckoclers å Jonas å Emil men känns att det blir mer å mer flum å mindre klockande å graffande Men what to do

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DST:

Du får det till att låta så mycket hårdare än vad som eg skrevs, iof folk får tolkar själva som de vill. Sen vet du inte ett smack om mig, om jag vet eller ej något om hur testproceduren av grafikkort bör gå till för att få fram någorlunda realistiska siffror. Förhoppningsvis så förstår du att ett sådant test är enbart en fingervisning då spelaren (du å jag) får säkert lite annorlunda resultat i spelen även med liknade system.

Jag jämför bara deras jobb mot andra, försök säga till chefen när du står där och redovisar för honom och andra högt positionerade personer att du inte tog fram några försäljningssiffror för produkt X eftersom den är äldre och tyckte att det skulle ta för lång tid att få fram siffrorna. Då åker man ut med huvudet före, eller har jag fel?

Det jag menar är att om man börjar tänka: -shit orkar inte testa de här korten, alla vet la hur de presterar ändå å det skulle ta för lång tid. Ja, då har man ju tröttnat på sitt jobb å man kanske ska leta efter något annat som man e mer sugen på.

Inte att jag står utanför deras fönster med en skylt å skanderar. -Ut me packet, de har inte med resultat på mitt kära geforce 2 mx 400!! Pfff lixom som jag sade, jag har rätt till min åsikt å vissa har rätt att tagga ner

jag gillar sweckoclers å Jonas å Emil men känns att det blir mer å mer flum å mindre klockande å graffande Men what to do

Du gjorde det ganska tydligt vad du menade när du ansåg att de var lata och dessutom kunde ersättas av folk som var beredda att göra vad som helst för jobbet.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds