Permalänk

MSI Delid Die Guard

Här om dagen såg jag Msi posta detta på Twitter.

Vad tycks?

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=674864639216883

Visa signatur

Dator: CPU: I5 3570k - GPU: MSI GTX 660ti - RAM: 2x4 Kingston hyperX blue - moderkort: MSI Z77A-GD65 gaming -SSD: Samsung 840 120GB - HDD Seagate barracuda 1TB - PSU: XFX XXX Edition 850W - Kylare: CM Hyper 212 evo -Chassie: Fractal Design define R4. Kringutrusning: Montitor 1: Asus 24" VG248QE - Monitor 2: Asus 24" VE248H -Headset: Logitech G35 - Mus Logitech G400 - Tangentbord: billigt Acer tangentbord(ska uppgraderas snart).

Permalänk
Medlem

Älskar!!! Min Ivy hade behövt detta...

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Älskar!!! Min Ivy hade behövt detta...

Men vilken CPU serie är mobon till? Haswell refresh?

Visa signatur

Dator: CPU: I5 3570k - GPU: MSI GTX 660ti - RAM: 2x4 Kingston hyperX blue - moderkort: MSI Z77A-GD65 gaming -SSD: Samsung 840 120GB - HDD Seagate barracuda 1TB - PSU: XFX XXX Edition 850W - Kylare: CM Hyper 212 evo -Chassie: Fractal Design define R4. Kringutrusning: Montitor 1: Asus 24" VG248QE - Monitor 2: Asus 24" VE248H -Headset: Logitech G35 - Mus Logitech G400 - Tangentbord: billigt Acer tangentbord(ska uppgraderas snart).

Permalänk
Medlem
Skrivet av William George:

Men vilken CPU serie är mobon till? Haswell refresh?

Tror att de kommer va kits som säljs tills 1155 och 1150, inte helt säker dock. Men har hört att de ska va kits som man köper för sig själv, precis som typ cpu kylare

Permalänk
Medlem
Skrivet av William George:

Men vilken CPU serie är mobon till? Haswell refresh?

K-processorerna i Haswell Refresh-serien kommer väl att använda löd IHS ? Eller ? Tyckte jag läste det.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

K-processorerna i Haswell Refresh-serien kommer väl att använda löd IHS ? Eller ? Tyckte jag läste det.

Det var väl devils canyon om någon? Kanske samma sak

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk

Ser ut som dom kommer passa på andra mobo än MSI eller? För MSI mobo vill man ju helst undvika..

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Ser ut som dom kommer passa på andra mobo än MSI eller? För MSI mobo vill man ju helst undvika..

Jag kör naken 3770k med vattenkylning, en Delid die guard hade varit trevligt om det passade mitt Asus moderkort!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Skrivet av Kvickstick:

Jag kör naken 3770k med vattenkylning, en Delid die guard hade varit trevligt om det passade mitt Asus moderkort!

Har ett ek naked mount kit liggandes, har provat det hastigt men tyckte inte jag märkte nån större skillnad jämfört med IHS och liquid metal TIM.

Råkade döda min bra 3770k och känns inte värt att köra på den andra 3770k då den ändå inte vill mkt över 5Ghz stabilt.

Permalänk
Skrivet av JohanFalk:

K-processorerna i Haswell Refresh-serien kommer väl att använda löd IHS ? Eller ? Tyckte jag läste det.

Så de kommer inte vara avtagbara, eller?

Om detta är fallet, vad är meningen med delid guarden?

Visa signatur

Dator: CPU: I5 3570k - GPU: MSI GTX 660ti - RAM: 2x4 Kingston hyperX blue - moderkort: MSI Z77A-GD65 gaming -SSD: Samsung 840 120GB - HDD Seagate barracuda 1TB - PSU: XFX XXX Edition 850W - Kylare: CM Hyper 212 evo -Chassie: Fractal Design define R4. Kringutrusning: Montitor 1: Asus 24" VG248QE - Monitor 2: Asus 24" VE248H -Headset: Logitech G35 - Mus Logitech G400 - Tangentbord: billigt Acer tangentbord(ska uppgraderas snart).

Permalänk
Medlem
Skrivet av William George:

Så de kommer inte vara avtagbara, eller?

Om detta är fallet, vad är meningen med delid guarden?

Du kan ju stoppa en delid:ad 4770k i mobot:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av William George:

Så de kommer inte vara avtagbara, eller?

Om detta är fallet, vad är meningen med delid guarden?

Exakt som Curemylife säger, dock eftersom problemet med Ivy och Haswell är att Intel använde en billig TIM istället för något kvalitativt eller lödning så behövs det knappast.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Skrivet av Kvickstick:

Jag kör naken 3770k med vattenkylning, en Delid die guard hade varit trevligt om det passade mitt Asus moderkort!

Lite OT, men såg i ditt galleri att du kör din 3770k @5Ghz på 1,38V, det är sjukt bra. Är det 1.38V under last? Är cpu till salu?

Den lär göra 5,4Ghz utan problem. Råkade döda min 3770k som gjorde 5553Mhz på vatten, den behövde ca 1,47V för 5Ghz någorlunda stabilt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Lite OT, men såg i ditt galleri att du kör din 3770k @5Ghz på 1,38V, det är sjukt bra. Är det 1.38V under last? Är cpu till salu?

Den lär göra 5,4Ghz utan problem. Råkade döda min 3770k som gjorde 5553Mhz på vatten, den behövde ca 1,47V för 5Ghz någorlunda stabilt.

Ja, det är under last Nej den är tyvärr inte till salu, bästa klock cpu jag någonsin haft

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Skrivet av Kvickstick:

Ja, det är under last Nej den är tyvärr inte till salu, bästa klock cpu jag någonsin haft

Skickades från m.sweclockers.com

Hur högt går den? För att bara testa hur högt du kommer kan du dra på ganska mkt Vcore så länge temp är ok. Vad kör du för kylpasta? Liquid metal är otroligt bra mellan IHS och die.

Föreslår att du beger dig till tråden nedan och petar ner mitt 3770k resultat

http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Hur högt går den? För att bara testa hur högt du kommer kan du dra på ganska mkt Vcore så länge temp är ok. Vad kör du för kylpasta? Liquid metal är otroligt bra mellan IHS och die.

Föreslår att du beger dig till tråden nedan och petar ner mitt 3770k resultat

http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Jag har inte testat högre än 5GHz, jag har mest spelat! Jag kör CLU utan IHS.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Lite orolig att dom gör reklam för rakbladsmetoden och inte skruvstäd.