Permalänk

Barb ROS

Tjena!

Håller på dra upp min barb till 70.. Enkla frågor bara!

Var hittar jag till största chans en Thunderfury?
Vilken spec är bäst ? Jag kör dualwield, tänkte skills och paragon points!

Visa signatur

i7 4790k

Permalänk
Medlem

Thunderfury är helt random och har lika stor chans att droppa oavsett vart du farmar, har själv hittat runt 20 Thunderfuries, allt från A1 till Horadric Cache's från bounties till Rifts.

Vilken spec är bäst? Den du trivs bäst med själv, finns så väldigt många viable builds så det beror helt på hur man själv vill spela.
Hittar du items som ger dig lightning damage så satsa på lightning skills, hittar du fire items så kör med fire skills.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Ok ok! Tack för snabbt svar! Mitt enda problem är att min rage försvinner för sjukt snabbt.. Hinner köra WW i 2 sek sen får man stå o slugga som fan

Visa signatur

i7 4790k

Permalänk
Medlem

Vill du köra WW skulle jag väl säga att de enda obligatoriska skillsen är Passiva: Unforgiving och Earthen Might, Aktiva: WW (obviously), Sprint samt Avalanche eller Earthquake eller båda för extra fury generation.
Utöver dessa kan du köra i princip vad som helst, behöver du mer fury regen så kör med War Cry, har du fortfarande problem så crafta dig ett par Reaper's Wraps som ger dig Fury varje gång du plockar en health globe.

Se till att alltid anpassa din build efter de items du hittar, det är den stora skillnaden mellan vanliga D3 och ROS, i D3 kunde du köra samma build oavsett vilka items du hittade, detta går självklart i ROS också men här kan det bli mer effektivt att byta ut runor eller skills helt och hållet när man får nya items.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TiasE:

Thunderfury är helt random och har lika stor chans att droppa oavsett vart du farmar, har själv hittat runt 20 Thunderfuries, allt från A1 till Horadric Cache's från bounties till Rifts.

Vilken spec är bäst? Den du trivs bäst med själv, finns så väldigt många viable builds så det beror helt på hur man själv vill spela.
Hittar du items som ger dig lightning damage så satsa på lightning skills, hittar du fire items så kör med fire skills.

Hur många tusen timmar har du spelat, sa du?
Jag har spelat D3 ungefär 500 timmar och har inte sett en enda thunderfury droppa.
Att du skulle fått 20st är så sjukt osannolikt att det är skrattretande.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Hur många tusen timmar har du spelat, sa du?
Jag har spelat D3 ungefär 500 timmar och har inte sett en enda thunderfury droppa.
Att du skulle fått 20st är så sjukt osannolikt att det är skrattretande.

Finns inte en chans att killen har fått 20 TF..

Permalänk
Medlem

Jag tvivlar inte. Ingen nöter Diablo som TiasE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Vill du köra WW skulle jag väl säga att de enda obligatoriska skillsen är Passiva: Unforgiving och Earthen Might, Aktiva: WW (obviously), Sprint samt Avalanche eller Earthquake eller båda för extra fury generation.
Utöver dessa kan du köra i princip vad som helst, behöver du mer fury regen så kör med War Cry, har du fortfarande problem så crafta dig ett par Reaper's Wraps som ger dig Fury varje gång du plockar en health globe.

Se till att alltid anpassa din build efter de items du hittar, det är den stora skillnaden mellan vanliga D3 och ROS, i D3 kunde du köra samma build oavsett vilka items du hittade, detta går självklart i ROS också men här kan det bli mer effektivt att byta ut runor eller skills helt och hållet när man får nya items.

Tillägg till ovan. Lightning barb passar väldigt bra till ww spec. Håller med allt ovan, hade även lagt till windshear Rune på ww, Lightning Rune quake. Försök få bracer/neck/belt med lightning damage (utöver dina prioriterade stats). Annan bra passiv är den som sänker cd på quake/ancients/wotb Har du även den skilled, ta denna med.

Har en thunderfury, bra vapen oavsett spec. Hittar du en shard of hate så kör definitivt ww med windshear! Enda som behövs. Totalt op just nu, lär nerfas snart

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Tillägg till ovan. Lightning barb passar väldigt bra till ww spec. Håller med allt ovan, hade även lagt till windshear Rune på ww, Lightning Rune quake. Försök få bracer/neck/belt med lightning damage (utöver dina prioriterade stats). Annan bra passiv är den som sänker cd på quake/ancients/wotb Har du även den skilled, ta denna med.

Har en thunderfury, bra vapen oavsett spec. Hittar du en shard of hate så kör definitivt ww med windshear! Enda som behövs. Totalt op just nu, lär nerfas snart

Det är nerfat (shard of hate)
http://www.diablofans.com/news/48033-shard-of-hate-hotfixes-now-live

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Roligt köra med en Maximus har även fått upp +%fire dmg nu
http://www.diabloprogress.com/hero/dharnthread-2135/Dharnthre...

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Här e min barb,http://eu.battle.net/d3/en/profile/swebarb-1612/hero/1524261

kör med hammer of the ancients som main attack och ww som nummer två, och leap attack och stomp för fury och overpower också, tycker det funkar rätt bra, kan köra hyffsat t2 solo so far, behöver dock en bättre hjälm och armor men annars är jag nöjd såhär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Här e min barb,http://eu.battle.net/d3/en/profile/swebarb-1612/hero/1524261

kör med hammer of the ancients som main attack och ww som nummer två, och leap attack och stomp för fury och overpower också, tycker det funkar rätt bra, kan köra hyffsat t2 solo so far, behöver dock en bättre hjälm och armor men annars är jag nöjd såhär.

Synd att du inte hade lvl 70 av Immortal setet.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Kan bidra med min, http://eu.battle.net/d3/en/profile/Zaptoit-1881/hero/36522170
Jag kör en variant av WW lightning eftersom jag haft relativ tur med +Lightning drops, min SoH blev dock värdelös efter nerfen så jag ersatte den med Odyn Son. Går snabbt att farma torment 1 och 2, och movespeeden hjälper verkligen, bara hålla in WW och sprinta genom hela riften.

Är i min magicfind-gear där, håller på att nöta rifts för att samla Might of the Earth-delar och http://us.battle.net/d3/en/item/lut-socks inför earthquakespam-specc.

Mitt tips till dig är att rolla crit dmg på all gear du plockar och bestämma dig för ett element du vill satsa på (generellt fire eller lightning), vill du inte lira WW så försök dig på en budgetversion av slamalanche, earthen might passive + avalanche/earthquake och dräm HotA i allt som lever efter det. Riktigt roligt och funkar bra även utan hög cooldownreduction, googla slamalanche för bättre guider på det.

Det bästa är nog att hitta ett item och basera resten av din gear runt det. Jag hade tur och fick Thunderfury från Malthael på min monk i storymode, så jag gick lightning DW. Fire, CDR-builds, ASPD 2handers och range-builds är dock alla riktigt roliga, tycker definitivt Barb har mest potential i spelet hittills.