Permalänk

Köpråd: 1440p eller 144Hz

Hej!
Nu är det dags för en ny skärm. Jag har i dagsläget en Samsung Syncmaster P2350. Jag vill helst ha en 27" men är väldigt kluven om jag ska ha 1440p eller 144Hz. Spelar i nuläget mest Titanfall, Bf4, World of Tanks, Dota 2 och Eve Online. Min dator finns i signaturen.

Tips och erfarenheter uppskattas!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Mobo: Gigabyte X570 AORUS MASTER | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Inaktiv

Jag hade valt 1440p då jag gillar det större utrymmet.

Permalänk

Kolla runt på Qnix QX2710. Här är tråden om den på Sweclockers. Jag själv har min klockad på 110Hz, så du behöver inte välja mellan 1440p eller hög uppdateringsfrekvens. Detta även för en liten peng (jag tror att jag lade ut totalt 2600 för min).
Vill du garanterat ha en fungerande skärm får du generellt betala mer för en sämre produkt. Jag är själv jättenöjd med min, kommer aldrig gå tillbaks till 1080p.

För mig är färg viktigt, så om du vill köpa från en svensk butik så rekommenderar jag Eizo Foris FG2421. Den har bra färg och 120Hz. Detta dock för nästan dubbla priset för en QX2710, vilket i min syn är ännu bättre.

Permalänk
Skrivet av xGreenRed:

Kolla runt på Qnix QX2710. Här är tråden om den på Sweclockers. Jag själv har min klockad på 110Hz, så du behöver inte välja mellan 1440p eller hög uppdateringsfrekvens. Detta även för en liten peng (jag tror att jag lade ut totalt 2600 för min).
Vill du garanterat ha en fungerande skärm får du generellt betala mer för en sämre produkt. Jag är själv jättenöjd med min, kommer aldrig gå tillbaks till 1080p.

För mig är färg viktigt, så om du vill köpa från en svensk butik så rekommenderar jag Eizo Foris FG2421. Den har bra färg och 120Hz. Detta dock för nästan dubbla priset för en QX2710, vilket i min syn är ännu bättre.

Ja man vill ju helst ha både och. Men hur är byggkvalitén jämfört med tex Asus skärmar som jag mest kikat på? Är de flesta exemplaren "felfria" så man slipper krabba med returer och dylikt. Vill helt enkelt ha en bra skärm för de flesta användningsområden. Asus 1440p skärm kostar ju 4500 så det skiljer ju en hel del i pris på den och på Qnix. Då får man dessutom högre uppdateringsfrekvens till ett lägre pris. De måste väl ha kompromissat med något?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Mobo: Gigabyte X570 AORUS MASTER | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Inaktiv

Köper du Asus så tycker jag synd om dig.
Sen är ju detta tråd #999945 på detta ämne?

Permalänk
Skrivet av anon176726:

Köper du Asus så tycker jag synd om dig.
Sen är ju detta tråd #999945 på detta ämne?

Ja jag vet inte vilka tillverkare som är bra/dåliga. Angående vilken tråd i ordningen det är så har alla olika åsikter och krav.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Mobo: Gigabyte X570 AORUS MASTER | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Medlem

Asus släpper ju snart en 120/144 Hz med 1440p väl? I så fall kan du ju köpa den.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Eftersom som du har tillräckligt med pulver för att klättra över 60 FPS så är 144Hz en no-brainer enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon176726:

Köper du Asus så tycker jag synd om dig.
Sen är ju detta tråd #999945 på detta ämne?

Vilken givande input tonper...

Jag köpte nyligen Asus PB278Q och är väldigt nöjd. Ingen överdriven/ojämn backlight bleed. Inga döda pixlar. Inget att kaga på alls när det gäller kvalitén. Har dock läst en del om folk som haft problem med dem. Dock verkar fler haft problem med Philips och Dells motsvarigheter.

Tycker för övrigt att Asus är ett av de bästa fabrikaten som finns. Aldrig haft ett problem med deras datorkomponenter, laptops, surfplattor mm. Jag väljer nästan alltid Asus i första hand.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 : Intel Core i7 2600K : Corsair Vengeance LP CL9 16GB : ASUS STRIX GTX 980 ti : Corsair RM650i PSU : Samsung 850 Evo :: Intel 520 :: Asus Xonar Essence ST : Corsair Carbide 400Q : Asus PB278Q : Noctua fläktar : Mionix Naos 8200 : Corsair K65 RGB : Sennheiser PC360 : Adam A3X

Permalänk

144hz vad jag vet har tn panel. Vilket inte känns så trevligt i jämförelse med ips.
Jag kör också en korea skärm. Finns inte alls mycket att klaga på. Lite ostadig fot och har endast dvi dual-link.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Rydisen:

Asus släpper ju snart en 120/144 Hz med 1440p väl? I så fall kan du ju köpa den.

Juni första shipment.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cazcade:

Vilken givande input tonper...

Jag köpte nyligen Asus PB278Q och är väldigt nöjd. Ingen överdriven/ojämn backlight bleed. Inga döda pixlar. Inget att kaga på alls när det gäller kvalitén. Har dock läst en del om folk som haft problem med dem. Dock verkar fler haft problem med Philips och Dells motsvarigheter.

Tycker för övrigt att Asus är ett av de bästa fabrikaten som finns. Aldrig haft ett problem med deras datorkomponenter, laptops, surfplattor mm. Jag väljer nästan alltid Asus i första hand.

Detta är mitt inlägg i Dustin-tråden här på SweC ang. min Asus PB278Q.
Köper man Asus och den inte är perfekt från början så kan man ju lika gärna åka till soptippen med den direkt imho.

------------------------------
Vill bara börja med att säga att jag har handlat från Dustin/-home sedan ~97, minns den första saken jag beställde.
Det var en Philips CD brännare. Jag blev så förvånad över den extremt snabba leveranstiden redan då, och har varit en trogen kund ända sedan dess. Jag kan ärligt inte minnas att jag någonsin beställt något från Dustin och det tagit mer än en post dag innan jag haft varan hemma. Sedan dess har jag beställt allt från kablar till tv-apparater och datorer.

Hur som helst...
Efter mitt senaste inköp är jag inte lika possitiv.
Jag köpte en Asus PB278Q från Dustinhome. Fick den och allt var bra. Märkte efter någon dag att Source knappen inte fungerade. Men eftersom panelen var perfekt i övrigt så lät jag det vara. Ville inte riskera att få en annan skärm med döda pixlar osv. Hellre en död Source knapp än en död pixel.
Men tiden gick och problemet blev värre. Efter ca en vecka började OSD menyn komma upp av sig själv. Jag var inte hemma på daglig basis just då så problemet smög sig på mig. Snabbt efter det var skärmen obrukbar då OSD menyer och overlay funktioner hoppade upp och gick inte att få bort.
Jag kontaktade vid detta skede Dustin var på jag fick som svar att jag inte kunde göra en DOA anmälan då man endast har 10 dagar på sig för att göra detta. Jag blev ombedd att kontakta Asus för att få en utbytes enhet. Alltså ska jag byta bort min då 12 dagar gamla skärm mot en gammal reparerad skärm. Bara detta gör mig sjukt besviken, och att jag köpt en produkt av Dustin och sedan ska sköta kontakt med tillverkare på egen hand är något jag finner konstigt. Detta kan läsas på konsumentverket "Konsumentköplagen skyddar dig när det är fel på en vara du har köpt. När det är fel på varan har du rätt till hjälp från säljaren."
Jag tolkar det som att köper jag en bil på en bilfirma och det blir fel på bilen så hjälper bilfirman mig. De ber mig inte kontakta Volvo själv.
Men hur som helst. Jag kontakade Asus själv och fick en utbytes enhet.
UPS kom med hemleverans och i Asus luddiga mail stod det att jag skulle få packa upp utbytesskärm för att kontrollera tillbehör och skicka tillbaka de som jag fick dubletter av. En inkompetent bud förare lät mig dock inte öppna paketet innan jag bytt och givit honom min skärm. Så jag packade ned alla tillbehör och skickade iväg min skärm.
Öppnade sedan min utbytesenhet....
I lådan finns skärm och fot. Med andra ord har jag nu inte följande som var med när jag köpte skärmen HDMI kabel, Displayport kabel, Strömkabel, VGA kabel, Manual, Dual-Link DVI kabel...
Jag plockade upp skärmen och granskade den. Det fanns ingen tvekan om att detta var en reparerad skärm då plastkanter var skadade och skarvar hade brytmärken. Den såg helt enkelt förjävlig ut. Känndes som att jag bytt min 2 veckor gamla skärm mot en 3 år gammal skärm jag köpt på blocket.
Jag kontaktade Asus och förklarade varpå de skickade ännu en utbytesenhet. Jag bad dem även skicka med tillbehören som jag blivit av med.
En vecka gick och jag fick den andra utbytesenheten. Samma problem denna gången. Skärmens kanter var sönderbrutna, det fanns något sorts klet på plastytorna, och inte ett spår av tillbehören jag bad om. Denna skärm hade även 3 stora döda pixlar eller kluster av pixlar som var svarta mot vit bakgrund och 3st sub/pixlar som lös mot mörk bakgrund. En känsla av inkompetens infinner sig.
Jag mailar Dustin och ber om hjälp. Svar dröjer ca 12 dagar, får som svar att de har mailat Asus ang mitt problem och väntar på svar.
Jag ringer själv asus och ber om att byta ännu en gång, ber också om att få tillbehören.
Tiden går och efter cirka en vecka kommer min TREDJE utbytesenhet. Fick även ett extra tracking nummer i mailen och det visade sig vara tillbehören.
Jag packar upp skärmen och till min stora förvåning så ser det inte ut som att en dålig inbrotstjuv har brutit upp denna.
Vad det gäller tillbehörslådan så blev jag inte riktigt lika glad. I tillbehörs lådan fanns en lapp med följande text:
"With this delivery you will receive:
1x Full Accessory for PB278Q"
Bra va? Perfekt!
Fast vänta nu, vad fanns i lådan?
Jo, detta:
1x Fot till skärm (som jag har sagt att jag till Asus Support att jag har och inte behöver)
1x Single Link DVI kabel (Detta är inte vad jag fick med från början och detta fungerar inte ens till skärmen? Dual-Link DVI ska det vara.)
1x VGA kabel (Värdelöst men okej, det är rätt iaf)
1x Nätkabel (Med fel kontakt så den inte passar i skärmen. Svensk plugg i ena änden och en kontakt som inte passar i skärmen i den andra änden.)

Efter detta kontaktade jag Dustin igen och bad om hjälp. Det var 24e November.
8e December får jag som svar att det jobbas på mitt ärende och att jag får svar efter helgen. Vilket är nu...

Kommer nog aldrig att köpa en Asus produkt igen och det efter att jag ägt laptops, moderkort, grafikkort, skärmar, routrar och massa annat Asus krimskrams.
Mitt förtroende för Dustin har sjunkit från 10/10 till något MYCKET lägre.
------------------------------

PS: TL;DR, Wall of text critt you for 4996 char damage.

Short story:
Köpte en Asus PB278Q. Den var deffekt när jag fick den. Fick inte göra en DOA anmälan och få en ny av Asus eftersom de bara accepterar DOA innom 10 dagar. Fick en utbytesskärm som var bajs, bytte igen, fick en som var bajs, bytte igen fick en som var bajs.
Sedan gav mig Dustin en ny skärm, den var också bajs men vågar inte byta med Asus igen för jag vet att man kan få MER BAJS av dom.

Permalänk
Skrivet av cazcade:

Vilken givande input tonper...

Jag köpte nyligen Asus PB278Q och är väldigt nöjd. Ingen överdriven/ojämn backlight bleed. Inga döda pixlar. Inget att kaga på alls när det gäller kvalitén. Har dock läst en del om folk som haft problem med dem. Dock verkar fler haft problem med Philips och Dells motsvarigheter.

Tycker för övrigt att Asus är ett av de bästa fabrikaten som finns. Aldrig haft ett problem med deras datorkomponenter, laptops, surfplattor mm. Jag väljer nästan alltid Asus i första hand.

De jag tittar på är Asus PB278Q, VG278HE samt Qnix QX2710. Så valen jag har är 1440p 60Hz, 1080p 144Hz eller 1440p och "överklockningsbar" Hz på Korea skärmen. Vill helst inte lägga över 5 papp så den nya Asus skärmen med 1440p och 144Hz går nog bort då den garanterat kommer kosta mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Mobo: Gigabyte X570 AORUS MASTER | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon176726:

Detta är mitt inlägg i Dustin-tråden här på SweC ang. min Asus PB278Q.
Köper man Asus och den inte är perfekt från början så kan man ju lika gärna åka till soptippen med den direkt imho.

Short story:
Köpte en Asus PB278Q. Den var deffekt när jag fick den. Fick inte göra en DOA anmälan och få en ny av Asus eftersom de bara accepterar DOA innom 10 dagar. Fick en utbytesskärm som var bajs, bytte igen, fick en som var bajs, bytte igen fick en som var bajs.
Sedan gav mig Dustin en ny skärm, den var också bajs men vågar inte byta med Asus igen för jag vet att man kan få MER BAJS av dom.

Ojdå. Fy fasen. Jag lider med dig.

Jag hade nog känt likadant som dig om jag drabbats av samma sak. Kan inte säga annat än att jag inte haft ngt problem med varken skärm eller andra saker. Dock har jag bara ägt skärmen i ca 3 veckor. Jag får väl hålla tummarna.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 : Intel Core i7 2600K : Corsair Vengeance LP CL9 16GB : ASUS STRIX GTX 980 ti : Corsair RM650i PSU : Samsung 850 Evo :: Intel 520 :: Asus Xonar Essence ST : Corsair Carbide 400Q : Asus PB278Q : Noctua fläktar : Mionix Naos 8200 : Corsair K65 RGB : Sennheiser PC360 : Adam A3X

Permalänk
Skrivet av potatis mos:

144hz vad jag vet har tn panel. Vilket inte känns så trevligt i jämförelse med ips.
Jag kör också en korea skärm. Finns inte alls mycket att klaga på. Lite ostadig fot och har endast dvi dual-link.

Så om man tvunget ska välja mellan 1440p och 144Hz så är panelerna till 1440p trevligare? Frågan är ju då om man ska våga beställa en Korea skärm. Är ju nöjd med 1080p i dagsläget. Men det är vid 23". Vill ju ha 27" och vill att det ska vara en bra skärm helt enkelt. Om fler Hz är för mig vet jag inte då jag aldrig testat. Samma med 1440p.

Skärmen jag har idag är väl kanske inte det fräckaste som finns.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Mobo: Gigabyte X570 AORUS MASTER | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk

Har du tur är det någon här från sweclockers som är i vägarna att sälja en skärm. Annars blire att beställa en från antingen Storewithstory eller från accessorieswhole(främst dom 2 som kommit upp som förslag i tråden om skärmarna). Storewithstory beställde jag ifrån. Han sätter ner fraktsedeln till ca 100$, momsen + kostad blir då 260kr. Blev dock någon miss från ups i mitt fall, fick betala totalt 425kr istället, de tog 155kr i avgift för att ta betalt för moms.
Accessorieswhole sätter alltid ner priset till 200$ verkar det som, kostnaden hamnar på ca 420kr gissar jag på då. Men det spelar ingen större roll vilken man beställer av.

Skrivet av Starksprit:

Så om man tvunget ska välja mellan 1440p och 144Hz så är panelerna till 1440p trevligare? Frågan är ju då om man ska våga beställa en Korea skärm. Är ju nöjd med 1080p i dagsläget. Men det är vid 23". Vill ju ha 27" och vill att det ska vara en bra skärm helt enkelt. Om fler Hz är för mig vet jag inte då jag aldrig testat. Samma med 1440p.

Skärmen jag har idag är väl kanske inte det fräckaste som finns.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av potatis mos:

Har du tur är det någon här från sweclockers som är i vägarna att sälja en skärm. Annars blire att beställa en från antingen Storewithstory eller från accessorieswhole(främst dom 2 som kommit upp som förslag i tråden om skärmarna). Storewithstory beställde jag ifrån. Han sätter ner fraktsedeln till ca 100$, momsen + kostad blir då 260kr. Blev dock någon miss från ups i mitt fall, fick betala totalt 425kr istället, de tog 155kr i avgift för att ta betalt för moms.
Accessorieswhole sätter alltid ner priset till 200$ verkar det som, kostnaden hamnar på ca 420kr gissar jag på då. Men det spelar ingen större roll vilken man beställer av.

Det stämmer. Jag beställde från accesorieswhole och momsen blev mycket riktigt runt 400kr. Är dessutom supernöjd med min Qnix som jag kör i 96hz (den klarar 110hz utan problem).

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Skrivet av nccish:

Det stämmer. Jag beställde från accesorieswhole och momsen blev mycket riktigt runt 400kr. Är dessutom supernöjd med min Qnix som jag kör i 96hz (den klarar 110hz utan problem).

Men du anser det vara värt "risken"? Vet ju inte vad jag vill ha egentligen om jag skulle köpt i Sverige. Går ju inte få både och. Är som sagt nöjd med 1080p och 60Hz men det är väl för att jag inte provat något bättre. Blir nog en Qnix då. 4500 för en Asus 1440p är rätt saftigt. 3500 för en 1080p 144hz känns också rätt saftigt. Är ju det som lockar, priset. Jag menar runt 2600 och du får både 1440p och högre än 60Hz i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Mobo: Gigabyte X570 AORUS MASTER | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starksprit:

Men du anser det vara värt "risken"? Vet ju inte vad jag vill ha egentligen om jag skulle köpt i Sverige. Går ju inte få både och. Är som sagt nöjd med 1080p och 60Hz men det är väl för att jag inte provat något bättre. Blir nog en Qnix då. 4500 för en Asus 1440p är rätt saftigt. 3500 för en 1080p 144hz känns också rätt saftigt. Är ju det som lockar, priset. Jag menar runt 2600 och du får både 1440p och högre än 60Hz i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Efter att ha läst recensioner i typ en vecka så ansåg jag det vara värt det. Det är ju ingenting man gör bara sådär, det är ju ändå mycket pengar. Men leveransen var snabb, paketeringen var proffsig och den skärmen jag fick var så gott som felfri (ytterst lite BLB och inga döda pixlar). Dock har ju inte alla samma tur som mig, men majoriteten av de som beställt verkar i alla fall nöjda med sina köp!

För mig som både sitter en del med bildredigering genom skolan och lirar en hel del spel så finns det i princip inte en bättre deal att få. Bildkvalite/överklockning/pris-ration är optimal

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Skrivet av nccish:

Efter att ha läst recensioner i typ en vecka så ansåg jag det vara värt det. Det är ju ingenting man gör bara sådär, det är ju ändå mycket pengar. Men leveransen var snabb, paketeringen var proffsig och den skärmen jag fick var så gott som felfri (ytterst lite BLB och inga döda pixlar). Dock har ju inte alla samma tur som mig, men majoriteten av de som beställt verkar i alla fall nöjda med sina köp!

För mig som både sitter en del med bildredigering genom skolan och lirar en hel del spel så finns det i princip inte en bättre deal att få. Bildkvalite/överklockning/pris-ration är optimal

Då blir det en sån! Spelade ingen större roll vilken av de två säljarna väl? Perfect pixel kunde man skippa också om jag förstod rätt? Svårt att rättfärdiga ett köp av en Asus eller motsvarande i svensk butik när dessa finns!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Mobo: Gigabyte X570 AORUS MASTER | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starksprit:

Då blir det en sån! Spelade ingen större roll vilken av de två säljarna väl? Perfect pixel kunde man skippa också om jag förstod rätt? Svårt att rättfärdiga ett köp av en Asus eller motsvarande i svensk butik när dessa finns!

Skickades från m.sweclockers.com

Nej det kvittar nog. Enda skillnaden som jag har förstått det är att storewithstories är villig att skriva ner priset mer. Dock tycker jag inte att 400ish kronor var så blodigt att betala. Det är ju en säkerhet också om något skulle gå sönder under frakten att priset som står är så nära vad man själv har betalat som möjligt.

Perfect pixel fanns det någon tråd om på overclock.net. Har för mig att kontentan blev att det i princip är slöseri på pengar.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Skrivet av nccish:

Nej det kvittar nog. Enda skillnaden som jag har förstått det är att storewithstories är villig att skriva ner priset mer. Dock tycker jag inte att 400ish kronor var så blodigt att betala. Det är ju en säkerhet också om något skulle gå sönder under frakten att priset som står är så nära vad man själv har betalat som möjligt.

Perfect pixel fanns det någon tråd om på overclock.net. Har för mig att kontentan blev att det i princip är slöseri på pengar.

Ja nej skriva ner priset bryr jag mig inte om. Bättre med extra säkerhet. Inte många hundralappar det handlar om ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Mobo: Gigabyte X570 AORUS MASTER | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Medlem

Jag har en 144hz och en annan 1440 skärm och jag kan säga att 1440-skärmen har knappt vart igång sedan jag köpte 144hz. Jag tycker man ska köpa skärm efter det man ska göra mest!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av cazcade:

Vilken givande input tonper...

Jag köpte nyligen Asus PB278Q och är väldigt nöjd. Ingen överdriven/ojämn backlight bleed. Inga döda pixlar. Inget att kaga på alls när det gäller kvalitén. Har dock läst en del om folk som haft problem med dem. Dock verkar fler haft problem med Philips och Dells motsvarigheter.

Tycker för övrigt att Asus är ett av de bästa fabrikaten som finns. Aldrig haft ett problem med deras datorkomponenter, laptops, surfplattor mm. Jag väljer nästan alltid Asus i första hand.

Exakt. Jag har inte haft problem med mobilen, skärmar, moderkort, grafikkort, ljudkort, laptop från asus. Hade dock problem med backlight bleed på paddan men det fixade asus.

Permalänk
Medlem

Är med på jakt efter en ny skärm, men jag vill ha en 30"+ med 1440p samt 120 hz för en "normal" peng xD
Tills dess så kommer jag sitta kvar med min 32" LG tv ^^

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon176726:

En novell.

Fy schölingen det där låter som en skräckhistoria.
Personligen har jag inte haft problem med Asus.
Och då har jag,
AMD/Asus Radeon HD-6990.
Asus Crosshair IV Extreme.
Asus EEE pc.

Men det du har varit ute för, är under inga omständigheter acceptabelt.
Själv har jag en BenQ G2222HDL, och jag är jättenöjd med den
Den har en död pixel och ett märke på displayen som tidigare ägare orsakat.
Men jag kan inte klaga en sekund på den skärmen.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av kalleg:

Jag har en 144hz och en annan 1440 skärm och jag kan säga att 1440-skärmen har knappt vart igång sedan jag köpte 144hz. Jag tycker man ska köpa skärm efter det man ska göra mest!

Ja det är ju lite därför jag tvekar. Jag vet inte vilken typ av skärm som jag har mest nytta av. Jag spelar nästan uteslutande. Ibland sitter sambon med photoshop. Jag tittar aldrig på film vid datorn. Så till den stora frågan, vad är bäst för mig som aldrig provat högre upplösning kontra uppdateringsfrekvens?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Mobo: Gigabyte X570 AORUS MASTER | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starksprit:

Ja det är ju lite därför jag tvekar. Jag vet inte vilken typ av skärm som jag har mest nytta av. Jag spelar nästan uteslutande. Ibland sitter sambon med photoshop. Jag tittar aldrig på film vid datorn. Så till den stora frågan, vad är bäst för mig som aldrig provat högre upplösning kontra uppdateringsfrekvens?

Jag förstår dig. Jag köpte en Benq XL2720z och jag tycker inte att jag har någon förlust i färgåtergivning eller svärta den duger gott till lite redigering och surfande. Om du spelar bf4 så ska du ha en 144hz skärm. Jag tycker det är sjukt mycket roligare nu efter uppgradering eller nergraderingen beroende på hur man ser det!:)

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av kalleg:

Jag förstår dig. Jag köpte en Benq XL2720z och jag tycker inte att jag har någon förlust i färgåtergivning eller svärta den duger gott till lite redigering och surfande. Om du spelar bf4 så ska du ha en 144hz skärm. Jag tycker det är sjukt mycket roligare nu efter uppgradering eller nergraderingen beroende på hur man ser det!:)

Men samtidigt vill jag ha 27". 1080p känns lite meh för den storleken. Sen är ju inte Battlefield det enda jag spelar. Visst, jag spelar mycket fps. Men gillar samtidigt Dota 2, Eve Online (stor skärm är väldigt trevligt i detta) och liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Mobo: Gigabyte X570 AORUS MASTER | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Skrivet av kalleg:

Jag förstår dig. Jag köpte en Benq XL2720z och jag tycker inte att jag har någon förlust i färgåtergivning eller svärta den duger gott till lite redigering och surfande. Om du spelar bf4 så ska du ha en 144hz skärm. Jag tycker det är sjukt mycket roligare nu efter uppgradering eller nergraderingen beroende på hur man ser det!:)

Skrivet av Starksprit:

Men samtidigt vill jag ha 27". 1080p känns lite meh för den storleken. Sen är ju inte Battlefield det enda jag spelar. Visst, jag spelar mycket fps. Men gillar samtidigt Dota 2, Eve Online (stor skärm är väldigt trevligt i detta) och liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Eftersom BF4 har en del färger så behåller man gärna det istället för att köra i grått. BF4 är fortfarande väldigt trevligt med 1440p. Jag får iallafall bra med fps, jag har aldrig känt av någon dip under 70, men det har väl säkert hänt.