Vad är viktigast för att kunna surfa med en miljon flikar?

Permalänk
Medlem

Vad är viktigast för att kunna surfa med en miljon flikar?

Kanske inte en miljon men för att surf-sessionen ska flyta som en nyoljad symaskin vad är viktigast då?

Är det CPU, minne eller något annat? (är det mängden minne isf?)

Permalänk
Skrivet av Garp:

Kanske inte en miljon men för att surf-sessionen ska flyta som en nyoljad symaskin vad är viktigast då?

Är det CPU, minne eller något annat? (är det mängden minne isf?)

Jag skulle vilja säga RAM, det skulle nog gå åt en hel del

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garp:

Kanske inte en miljon men för att surf-sessionen ska flyta som en nyoljad symaskin vad är viktigast då?

Är det CPU, minne eller något annat? (är det mängden minne isf?)

Jag kan surfa med många flikar uppe på min laptop som inte är speciellt extrem, och ända flyter det på som en nyoljad symaskin
Inget speciellt krävande direkt.

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Avstängd

SSD -> Kabel Fiber -> Ramminne -> CPU Sedan har du en monstersurfdator !

Permalänk
Medlem

Webbläsaren är såklart också viktig. Testa runt lite och se vilken som drar minst minne.

Edit:
Har nu 78st flikar öppna i Opera, och då drar webbläsaren 1857mb RAM. Flikarna är av varierande innehåll. Allt ifrån några youtube, hemsidor/forum till stora bilder som jag använder som referenser när jag gör 3D modeller.

Permalänk
Medlem

Går det segt så brukar jag döda den FlashPlayerPlugin som ätit upp mest minne/drar mest CPU så går det alltid bra igen sedan....

Permalänk
Medlem

Håller jag in ctrl+t på min dator krashar Chrome på några sekunder

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garp:

Kanske inte en miljon men för att surf-sessionen ska flyta som en nyoljad symaskin vad är viktigast då?

Är det CPU, minne eller något annat? (är det mängden minne isf?)

Krävs inget särskilt, så länge RAM inte fylls upp fixar jag ett par hundra flikar och SSD hjälper säkert en hel del. Webbläsaren blir aldrig slö men vid ca 550st kraschar den spontant för mig.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Hedersmedlem

Som de andra sagt så är det ramminne som är det som krävs för mycket flikar. Så minst 8GB eller tom 16GB om du ska ha en miljon ditos.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ArakanI2:

Webbläsaren är såklart också viktig. Testa runt lite och se vilken som drar minst minne.

Edit:
Har nu 78st flikar öppna i Opera, och då drar webbläsaren 1857mb RAM. Flikarna är av varierande innehåll. Allt ifrån några youtube, hemsidor/forum till stora bilder som jag använder som referenser när jag gör 3D modeller.

Av ren nyfikenhet, hur håller du reda på alla flikar?

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Av ren nyfikenhet, hur håller du reda på alla flikar?

Favicons, minne och preview. Sedan har jag alla sidor som jag besöker ofta pinnade i början av alla flikar.

Permalänk
Medlem

Vatten

Nämen RAM åt 384 gb hållet

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli