AMD Never Settle Forever återvänder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Ändrar fortfarande inte det faktum att folk som köpte 280X för ett par månader sen inte fick ett spel med för samma pris som man får med ett spel nu. Hade det bakats in i priset så är det ganska skumt att priset har snarare gått ner än gått upp sedan de började skicka med spel. De köper antagligen in dessa paketvis och får en enorm rabatt pga. det.
.

Ja, och hur du än vrider och vänder på det så, betalas det av slutkund.

Facebook är gratis. Kostar för andra företag, för att de vill att du ska engagera dig och klicka på olika saker. Ett mönster skapas och annonser skapas efter vad du gillar och tycker. Du klickar på en länk, och för helt plötsligt ett "måste-ha-den-där"-behovet och köper.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Skulle gärna vilja se hur du fått fram det till att man förlorar prestanda med ett grafikkort genom att vänta. Spel kan bli mer krävande under tiden det är sant men det betyder inte att man tappar prestanda genom att vänta.

Givetvis får du precis samma prestanda från det kortet oavsett när du köper det men jämför du mot marknaden är det lägre prestanda ju senare du köper. Det är ju också därför priserna hela tiden sjunker så att korten fortfarande är konkurrenskraftiga. Det är inte speciellt svårt att se ett samband om du anstränger dig lite.

Jag har aldrig sagt att det är ett dåligt erbjudande och har själv fått med spel som jag haft roligt med när jag köpt grafikkort. Det är inte gratis däremot.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maximo:

Givetvis får du precis samma prestanda från det kortet oavsett när du köper det men jämför du mot marknaden är det lägre prestanda ju senare du köper. Det är ju också därför priserna hela tiden sjunker så att korten fortfarande är konkurrenskraftiga. Det är inte speciellt svårt att se ett samband om du anstränger dig lite.

Jag har aldrig sagt att det är ett dåligt erbjudande och har själv fått med spel som jag haft roligt med när jag köpt grafikkort. Det är inte gratis däremot.

Nu tror ju iofs jag att amd och nvidia har ganska kraftiga rabatter när dom bundlar spel med sina kort.Vilket säkert innebär att du får det nog billigare ihop med ett kort än att köpa spelen på billigast möjliga ställe för sig så jag förstår inte gnället överhuvudtaget?
I-landsproblem?

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift