Hur testar jag bäst en använd PC?

Permalänk
Medlem

Hur testar jag bäst en använd PC?

Tjena vänner!

Jag gick i tankar på att bygga en dator men efter en koll på blocket hittade jag en likadan dator som jag hade tänkt bygga fast för betydligt billigare. Min fråga är: vad kan jag göra för att försäkra mig om att datorn är i gott skick när jag väl får testa den?

Förutom rudimentära tester och lyssna efter ohälsosamma ljud är jag ganska kass på sånt här.

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Skrivet av bobbyem:

Tjena vänner!

Jag gick i tankar på att bygga en dator men efter en koll på blocket hittade jag en likadan dator som jag hade tänkt bygga fast för betydligt billigare. Min fråga är: vad kan jag göra för att försäkra mig om att datorn är i gott skick när jag väl får testa den?

Förutom rudimentära tester och lyssna efter ohälsosamma ljud är jag ganska kass på sånt här.

Kolla så att den startar, lyssna efter coilwhines etc när den startar upp. DVS permanent knastrande fläktar etc. Du kan ju fråga killen om han har tester från 3dmark eller liknande också. Deustom kan du ju kolla så att windows bootar eller att han iaf kommer in i bios så att du kan see där att det iaf går å titta runt.

Permalänk
Medlem

• Skulle ha bett hen installera ett mer krävande spel/program (ex Battlefield 3/4) och kolla temperaturen via HWmonitor.
• Sök på "dxdiag" i Windows sök rutan och kolla så informationen om processor, ram och grafikkort är korrekt osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •