Nvidia Shield 2 med Tegra K1 på Antutu

Permalänk
Melding Plague

Nvidia Shield 2 med Tegra K1 på Antutu

Den handhållna spelkonsolen Nvidia Shield kan vara på väg att få en uppföljare. En ny version med systemkretsen Tegra K1 dyker upp i databasen för prestandatestet Antutu.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"Gefroce"-grafik är bäst.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Hehe.. ja seriöst

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Shield som produkt intresserar mig inte ett dugg. Däremot så verkar Tegra K1 väldigt intressant, och inte minst Nvidias Jetson TK1 som kan bli en värdig HTPC samt en spelkonsol av enklare modell.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Ptja nått måste de väl göra med alla Tegra-kretsar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kommer denna dyka upp i Sverige ? Finns fan inget bättre än att spela AC, Grid eller göra dailys i wow när man softar i sängen på sin shield

Permalänk
Avstängd

Tegra K1 verkar lovande.
Skulle vilja se en ARMv8 64-bit baserad single-board computer.

Permalänk
Medlem

Jag hade helt missat att första Shield var släppt, var säker på att den inte var på marknaden ännu. Där ser man hur kass man är på att hålla koll ibland

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Väldigt ovanlig upplösning om den stämmer.

Permalänk
Inaktiv

Jag hoppas att vi får se Tegra K1 i mobiltelefoner i framtiden.

Permalänk
Medlem

Var det nån som köpte första modellen?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Var det nån som köpte första modellen?

Jag köpte första modellen. ÄLSKAR den och använder den skitmycket. Har precis spelat klart Castlevania LoS, och det funkar riktigt bra

Visa signatur

Define r3 || 3930k || EVGA GTX 780 || 16GB Vengeance || Corsair HX750W || Samung 840 Evo 500GB + Corsiar Force 120GB + Samsung 840 250GB HDD 2x WD Blue 1TB + Seagate 2TB || Razer Blackwidow || Razer Deathadder 2013 || Asus MG279 || Sennheiser HD700 + Beyerdynamic T51p + Sennheiser ie80 || Rode Podcaster || Denon DA-USB300 + Schiit Valhalla

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Jag hade helt missat att första Shield var släppt, var säker på att den inte var på marknaden ännu. Där ser man hur kass man är på att hålla koll ibland

Haha var väl förra sommaren den kom. Efter ett tag sänkte dom ju priset så det blev lite lockande men ja då hade ju plattorna börjat konkurera på riktigt.

~2000kr i svenska butiker och jag tycker den skulle vara riktigt intressant som portabel spelkonsol och lär utklassa PSP/vafan Nintendo har för några bokstavskombinationer idag.

Men jag gissar på att det kommer bli runt $349-399 dvs ca 5000kr här i sunkiga Sverige.

Permalänk
Medlem

Fick en gratis Shield från GTC (GPU Technology Conference) förra månaden som jag fortfarande inte hunnit leka med. Den är jävligt tung för att vara en bärbar spelkonsol men verkar klara det mesta.

Permalänk
Medlem

Är nyfiken på produkten, men har tvingat mig själv att vänta på gen2.

Skum upplösning och 4GiB RAM? Ehh. Nåja, mer skadar ju inte iaf. Är fortfarande sugen på konceptet, men måste nog skaffa en ac-router för det..

Tegra i sig är däremot helt ointressant, men antar att de inte kan köpa in konkurrenternas produkter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lär väl inte heller släppas i sverige...

Permalänk
Medlem

Bilden ( http://www.sweclockers.com/image/red/2014/04/24/Shield2.jpg?t... ) var ju skrattretande...

NVIDIA Gefroce? Fint stavfel
0.3MP+0MP ? Så den ena kameran har alltså inga pixlar?

Undrar vilka andra slarvfel som må dölja sig i den bilden? Kanske några av de övriga siffrorna inte stämmer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0verseer:

Lär väl inte heller släppas i sverige...

Inget problem att beställa sheild på amazon.co.uk dock.