Inga magic items längre?

Permalänk

Inga magic items längre?

Började spela Diablo 3 igen, har inte skaffat Reaper än och märkte med alla nya ändringar att det inte verkar droppa +Magic find items längre,
då jag aldrig haft några problem med att varken ta skada eller skada andra plus att man är lite av en loot whore så fokuserade jag på så mycket +item find som möjligt med min Monk, men nu verkar allt vara borta.

Har fortfarande en hel del magic find på mina gamla trasor som jag fortfarande kör med men allt som droppar verkar vara väldans mycket bättre än dom jag har, så kommer drop chansen för epics samt bättre att sjunka om jag byter paltor nu?

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Skrivet av Snoddas87:

Började spela Diablo 3 igen, har inte skaffat Reaper än och märkte med alla nya ändringar att det inte verkar droppa +Magic find items längre,
då jag aldrig haft några problem med att varken ta skada eller skada andra plus att man är lite av en loot whore så fokuserade jag på så mycket +item find som möjligt med min Monk, men nu verkar allt vara borta.

Har fortfarande en hel del magic find på mina gamla trasor som jag fortfarande kör med men allt som droppar verkar vara väldans mycket bättre än dom jag har, så kommer drop chansen för epics samt bättre att sjunka besynnerligt om jag byter paltor nu?

Blizzard gjorde en stor ändring på magicfind och hur det funkar med lanseringen av RoS. Det är bara 10% av din magicfind som funkar på legendarys nu, så om du har max, alltså 300 magicfind så ger det 30% extra chans att få en legendary.

Med andra ord, skippa din magic find och byt till bättre gear så du kan farma snabbare, det kommer ge mycket större effekt på mängden loot.

Permalänk

Kalas, då vet man det.

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Blizzard gjorde en stor ändring på magicfind och hur det funkar med lanseringen av RoS. Det är bara 10% av din magicfind som funkar på legendarys nu, så om du har max, alltså 300 magicfind så ger det 30% extra chans att få en legendary.

Med andra ord, skippa din magic find och byt till bättre gear så du kan farma snabbare, det kommer ge mycket större effekt på mängden loot.

Notera även att det är 30% utav den chanson som redan finns.

Dvs. Du har inte 30% chans att få en legendary bara för att du har 300% magic find.
Lek med tanken att det är 1% chans att ett legendary item droppar (Ja, det är mycket mindre, men vi använder detta tal som en förklaring så det är lättare att förstå).

Är det 1% chans och du har 300% magic find. Då har du alltså 1.3% chans att ett legendary item droppar.

Jag tycker inte att magic find är värt att köra med.
Jag gör det själv, bara för att jag är otroligt jävla greedy. Jag använder både Cains och en Topaz i min helm samt en Nagel ring när jag farmar lägre torments.

Permalänk
Medlem

Jag har MF% från Cains 3 set bonusen men det är bara för att jag fick bra rolls på grejjerna och får 8% Attack speed av det också.
Tror inte att MF gör någon skillnad iaf under den perioden jag kört med det.

Läste idag senast på diablofans.com att tanken är att man skaffar bra gear o kör högre Torment och därav får bättre gear pga Torment ökningen.

Kommer byta ut cains sett så fort jag får tag på hyfsad ersättare helt enkelt.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64