Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andyah:

d3 kommer säkert med en expansion till ska ni se inte allt för långt bort..då kan man bli lvl 80 känner nån igen det elr..sen en expansion till efter det..lvl 90 osv..

Nä det är ju först lvl 80, sen blir det lvl 85, sen lvl 90 såklart :D. De får ju dryga ut de så de tjänar lite pengar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shauni:

Inte konstigt att spelmarknaden gått åt helvete när folk faktiskt köper skräpet som produceras...

Håller med, den bästa tiden var när sega, nintendo, super nintendo(Super metroid, castlevania SOTN ftw? ) fanns, och de tidiga PC-spelen. Typ åren När Half-life och D2 släpptes. Åren efter är bara skit. Jag tror inte ens detta är någon nostalgi ens, eftersom att dagens spel är bara skit egentligen. Precis som musiken :).

Permalänk
Inaktiv

Dem har gjort bra förändringar i RoS, men dem har fortfarance inte lagt till något för longevity, spela 1 månad sen är din character maxad, förutom den där 100% dropped du kan ha tur att få, men känns ju inte riktigt lönt att köpa RoS om man spelar mycket.

Synd att dem inte har så mycket customization, för min del så är inte RoS värt pengarna, trevligt att det har sålts mycket, men för egen del så kommer jag inte köpa det som det ser ut just nu, väntar tills dem lägger till ngt som gör att jag kan ha kul länge som i D2.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shauni:

Inte konstigt att spelmarknaden gått åt helvete när folk faktiskt köper skräpet som produceras...

Fortsätt pirata du då ingen kommer fan bry sig.

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Avstängd

Levlade upp en crusader till lvl 70 och körde igenom RoS. Allt som allt tog det ca 5 timmar sen blev jag less.

Grinda/farma lämnar jag åt de med diverse diagnoser. Förstår inte det roliga att fortsätta spela efter att karaktären nått maxlevel och kampanjen är avklarad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Fortsätt pirata du då ingen kommer fan bry sig.

Så köper man inte ett spel så måste man tanka hem det? Jag tror det finns ett alternativ till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barren Wuffet:

Levlade upp en crusader till lvl 70 och körde igenom RoS. Allt som allt tog det ca 5 timmar sen blev jag less.

Grinda/farma lämnar jag åt de med diverse diagnoser. Förstår inte det roliga att fortsätta spela efter att karaktären nått maxlevel och kampanjen är avklarad.

Ja själv har jag lagt säkert 60 timmar i veckan sen det släpptes och då blev jag 70 under dom första 5 timmarna av spelandet. Så totalt 250+ timmar för 300kr är ganska bra mycket spel för pengarna i min mening och det är fortfarande lika kul som i början, vissa vill dinga max lvl o känner att det är över men endgame i spelet är ju det man är ute efter? Jag strävar efter att nå Torment 6 effektivt farmande solo med min wizzard så jag har iaf ett mål.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Alltid varit populära, inte bara ungdomar som spelar vettu

Självklart inte, men att det är så pass många föräldrar som köper det till sina barn trodde jag inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Jag blir så ledsen när EA har fler titlar än de förtjänar på listan. Titanfall är ju en totalflopp utan dess like med sitt svaga stöd för onlinespelande och låsta servrar.

Tur att man är upptagen med att ha ihjäl Kerbals på kolumner av eld och lågor...

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Självklart inte, men att det är så pass många föräldrar som köper det till sina barn trodde jag inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Nästan varenda barnfamilj med spelkonsol jag känner har något lego-spel.
Hade det själv, var ju favoriten som liten

Permalänk

Kan någon vänlig själ berätta för mig vad det är för tangentbord som används på bilden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DynYnys:

Kan någon vänlig själ berätta för mig vad det är för tangentbord som används på bilden?

Undrar jag också. Och mus för den delen. Såg himla sci-fi ut.

Edit: Verkar vara Mad Catz S.T.R.I.K.E.5 Pro Gaming Keyboard

http://www.tomshardware.com/news/Modular-S.T.R.I.K.E.-OLED-Command-Module-Mad-Catz,18665.html

Visa signatur

Smidig som ett kylskåp, skillad som en lolkatt

Permalänk
Skrivet av sunshine:

Undrar jag också. Och mus för den delen. Såg himla sci-fi ut.

Edit: Verkar vara Mad Catz S.T.R.I.K.E.5 Pro Gaming Keyboard

http://www.tomshardware.com/news/Modular-S.T.R.I.K.E.-OLED-Command-Module-Mad-Catz,18665.html

Tackar! Gillade iden med att dela tangentbordet så det inte blir så jävla stort som speltangentbord tenderar att vara.

Synd bara det är så dyrt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunshine:

Undrar jag också. Och mus för den delen. Såg himla sci-fi ut.

Edit: Verkar vara Mad Catz S.T.R.I.K.E.5 Pro Gaming Keyboard

http://www.tomshardware.com/news/Modular-S.T.R.I.K.E.-OLED-Command-Module-Mad-Catz,18665.html

Det är ett strike 7 på bilden. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1391222
Strike 5 verkar inte ha touchskärmen.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150792:

Dem har gjort bra förändringar i RoS, men dem har fortfarance inte lagt till något för longevity, spela 1 månad sen är din character maxad, förutom den där 100% dropped du kan ha tur att få, men känns ju inte riktigt lönt att köpa RoS om man spelar mycket.

Synd att dem inte har så mycket customization, för min del så är inte RoS värt pengarna, trevligt att det har sålts mycket, men för egen del så kommer jag inte köpa det som det ser ut just nu, väntar tills dem lägger till ngt som gör att jag kan ha kul länge som i D2.

De* de* de* de*. I övrigt håller jag med om vad du säger, orkar knappt gå upp i level 60 ens.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 3700X RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aeosoth:

De* de* de* de*. I övrigt håller jag med om vad du säger, orkar knappt gå upp i level 60 ens.

Skickades från m.sweclockers.com

Fler än 1 designer som jobbat på RoS, så: "Dem " är ett utmärk val av ord. Vill man veta specifikt vilka "dem" jag menar så kan man finna den infon på D3 forums.

Level 1-70 är ju kul, jag menar mest att om man lägger lite tid på samma karaktär så är man snabbt maxad och har inte mycket att göra, vilket för mig, gör att jag inte köper RoS som det ser ut idag.

Permalänk
Medlem

Gurgel, inte ett enda strategi spel på toppen, snyft..

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Nästan varenda barnfamilj med spelkonsol jag känner har något lego-spel.
Hade det själv, var ju favoriten som liten

klart, nu när du nämner det så spöade lego racer, gran turismo med hästlängder!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

klart, nu när du nämner det så spöade lego racer, gran turismo med hästlängder!

Lego racer på datorn och Lego star wars på PS2 var det jag lirade

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150792:

Fler än 1 designer som jobbat på RoS, så: "Dem " är ett utmärk val av ord. Vill man veta specifikt vilka "dem" jag menar så kan man finna den infon på D3 forums.

Level 1-70 är ju kul, jag menar mest att om man lägger lite tid på samma karaktär så är man snabbt maxad och har inte mycket att göra, vilket för mig, gör att jag inte köper RoS som det ser ut idag.

Vad menar du med maxxad, bara för att du tar level 70 så betyder det inte att du klarat av spelet, finns mycket mer att göra på level 70 än vad som fanns i gamla hederliga d3 där man bara kunde farma samma quest, rift och bounties kan man köra, dessutom har dom ju fixxat drops så nu är det faktiskt kul att farma.
Jag har väll över 100h played på level 70 och jag är inte ens i närheten av att klarat av spelet, har väll cirka 1000h kvar innan jag är "Maxxad" så jag vet inte vad du gör men...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pSYKED:

Vad menar du med maxxad, bara för att du tar level 70 så betyder det inte att du klarat av spelet, finns mycket mer att göra på level 70 än vad som fanns i gamla hederliga d3 där man bara kunde farma samma quest, rift och bounties kan man köra, dessutom har dom ju fixxat drops så nu är det faktiskt kul att farma.
Jag har väll över 100h played på level 70 och jag är inte ens i närheten av att klarat av spelet, har väll cirka 1000h kvar innan jag är "Maxxad" så jag vet inte vad du gör men...

Det roliga är att den enda fången man är färdig är när man glider igenom T6. Istället hade man bara kunnat visualisera sig att T1 är T6 och istället bara sträva efter att glida igenom T1. Man sparar tid och kan spela andra roliga spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Det roliga är att den enda fången man är färdig är när man glider igenom T6. Istället hade man bara kunnat visualisera sig att T1 är T6 och istället bara sträva efter att glida igenom T1. Man sparar tid och kan spela andra roliga spel.

Men bara för att du kan "Glida igenom T6" betyder inte det att du är klar, diablo går mer eller mindre inte att klara, och det dom gjort med expansion har faktiskt gjort spelet mycket bättre, och med mycket menar jag extremt mycket bättre om du jämför med D3.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kuumaa:

Så köper man inte ett spel så måste man tanka hem det? Jag tror det finns ett alternativ till.

Nej upplys mig gärna,demospel dog för mer än 5 år sen och free to play räknas inte.Men det ger ändå ingen rätten att tanka piratspel.Är man så snål att man inte kan offra några hundralappar på sitt favoritspel så borde man skämmas tycker jag.Och kom inte med att jag är en fattig student snälla,jag är en fattig arbetslös men betalar ändå för dom spelen jag kör:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Avstängd

Vart hamnar t ex CSGO i dessa rankningar? Köpte själv spelet för 35kr och har spelat det säkert 500 timmar sen augusti förra året.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av karjix:

Ja själv har jag lagt säkert 60 timmar i veckan sen det släpptes och då blev jag 70 under dom första 5 timmarna av spelandet. Så totalt 250+ timmar för 300kr är ganska bra mycket spel för pengarna i min mening och det är fortfarande lika kul som i början, vissa vill dinga max lvl o känner att det är över men endgame i spelet är ju det man är ute efter? Jag strävar efter att nå Torment 6 effektivt farmande solo med min wizzard så jag har iaf ett mål.

Endgame i D3 består ju av att farma gear och få marginellt bättre upgrades - rinse and repeat tills du klarar av att effektivt farma nästa torment.Det är väl inte direkt min definition av underhållande endgame utan mestadels hjärndött klickande. Men smaken är ju arslet - delad.

Permalänk
Medlem

Tur att Brevik fått ordning på Marvel Heroes efter en mycket problematisk start för när jag testade RoS så erbjuder det fortfarande inte det jag eftersöker av Diablo-serien, och då D3 inte uppdateras i så hög takt lär skillnaden bli större för min del.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon150792:

Fler än 1 designer som jobbat på RoS, så: "Dem " är ett utmärk val av ord. Vill man veta specifikt vilka "dem" jag menar så kan man finna den infon på D3 forums.

Level 1-70 är ju kul, jag menar mest att om man lägger lite tid på samma karaktär så är man snabbt maxad och har inte mycket att göra, vilket för mig, gör att jag inte köper RoS som det ser ut idag.

Nu ska du få ett ovärdeligt tips för att lära dig de och dem. På riktigt alltså.

Läs dina meningar där du använt dig av "dem" på engelska tänk så här:

Dem = them
De = they

Helt plötsligt låter det du skrivit på svenska helt knasigt om man översätter det till engelska:

"Them have made good changes to RoS"

"... but them have still not added anything to longevity"

"Too bad them doesn't have that much customization"

"... waiting until them add something that makes me have fun for a long time like in D2"

Byt alltså ut them (dem) till they (de) och det låter genast bättre/korrekt.

Sist men inte minst; är du osäker på om det ska vara "de/dem" så använd hellre "de" eftersom att det i 95% av fallen är korrekt, särskilt i de fallen där både de/dem är korrekt. Vill man däremot vara lat och skita i allt vad de/dem heter så använder man bara "dom" istället.

Capice?

Permalänk
Medlem

POE

Path of Exile är ju ett av de bästa arpg spelen på marknaden och det är dessutom free to play och är allt som D3 borde varit från början och mer därtill.
https://www.pathofexile.com/

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.