Permalänk
Avstängd

Utmärkt Spelidé

Jo, det är så att jag har en utmärkt spelidé... Kan inget om datorer, men är villig att lära mig snabbt som fan
Sen behöver jag oxå veta, e det bäst på intel eller amd?

Min spelidé går ut på att sätta spelaren mot en förfallen och förvidlad natur, som bara vill spelaren illla.
Man levlar genom att utföra quest, som går, så att säga, ut på att slakta.
Exempel p några quest:
1. den lokala vildkattstammen är förvildad, gå och slå ihjäl 15 kattungar.
2. den lokala vargstammen är förvildad, gå och slå ihjäl 10 varungar.
3. den lokala rosbusken är förväxt, gå och stampa sönder den.
4. det går rykten om en kossa som tittar konstigt på förbipasserande, ta ett järnrör och slå ihjäl den.
5. det lyser till sent på natten i den lilla hyddan vid bron, den som bor där håller säkert på med svart magi, ta en gaffel och dra den i fontanellen på kräket.
6. finns en liten alvby i skogen, sägs att de är för löst klädda... lär dig 3 firespells, och bränn lite vett i dom...
7. och så vidare

Kom gärna med förslag

Visa signatur

Linux + AMD 1055T, Kingston 16GB ECC, Asus M5A88-M EVO, Sapphire 5850, Antec P180 mini, Cooler Master Silent Pro M600

Permalänk
Medlem

Jag börjar tänka på Firewatch.

Spelet har visserligen inte kommit än och är lite otydligt om exakt vad spelet kommer handla om. Men verkar likt din idé.

EDIT: eh, såg nu att detta var postat i MMO delen. FW är ett SP spel.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Skrivet av sae:

Jo, det är så att jag har en utmärkt spelidé... Kan inget om datorer, men är villig att lära mig snabbt som fan
Sen behöver jag oxå veta, e det bäst på intel eller amd?

Min spelidé går ut på att sätta spelaren mot en förfallen och förvidlad natur, som bara vill spelaren illla.
Man levlar genom att utföra quest, som går, så att säga, ut på att slakta.
Exempel p några quest:
1. den lokala vildkattstammen är förvildad, gå och slå ihjäl 15 kattungar.
2. den lokala vargstammen är förvildad, gå och slå ihjäl 10 varungar.
3. den lokala rosbusken är förväxt, gå och stampa sönder den.
4. det går rykten om en kossa som tittar konstigt på förbipasserande, ta ett järnrör och slå ihjäl den.
5. det lyser till sent på natten i den lilla hyddan vid bron, den som bor där håller säkert på med svart magi, ta en gaffel och dra den i fontanellen på kräket.
6. finns en liten alvby i skogen, sägs att de är för löst klädda... lär dig 3 firespells, och bränn lite vett i dom...
7. och så vidare

Kom gärna med förslag

Dina quests känns som vilket mmo som helst?
Vad menar du med om det går bäst på AMD eller Intel? Intels toppmodeller är snabbare men behövs det?
Vad är det du undrar med tråden egentligen?

Permalänk
Inaktiv

Umm, är inte detta samma som alla de andra spelen?

Skrivet av lanbonden:

Dina quests känns som vilket mmo som helst?
Vad menar du med om det går bäst på AMD eller Intel? Intels toppmodeller är snabbare men behövs det?
Vad är det du undrar med tråden egentligen?

Tror att han vill veta den magiska vägen till att bli programmerare på 5 minuter.

Permalänk
Medlem

Haha helt sinnes

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

just den typen av quests du beskriver är det som får folk att sluta spela MMO.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

låter som en sjuhelsickes bra spelidé! kör på ba! Men kom ihåg att inte glömma lensflares, lightshafts och lättklädda kvinnor!

Permalänk
Medlem

10/10 would buy

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Att kalla detta en spelidé år 2014 är nog att ta i.

Permalänk

Att bygga ett spel runt "Quest: Gå hit, gör det här" känns väldigt döfött tyvärr. Detta har funnits hur länge som helst.

Permalänk
Medlem

att folk tar detta seriöst är helt sjukt -.-