Permalänk
Medlem

Datorn Startar Ej

Hejsan alla där ute!

Det är som såhär att min polare ringde till mig och berättade att hans dator inte startar.
Efter att han startat datorn i vanlig ordning så startade aldrig datorn och han tog bort ena sidan för att kika i datorn samtidigt som han igen försökte starta datorn för och se om det hände någonting överhuvudtaget, det som uppstår är att moderkortslampan blinkar, och att det knäpper ifrån moderkortet..

Själv tycker jag det låter som att moderkortet har gett sig.. Men vad tror ni?

Tacksam för svar!

//Jonatan

Visa signatur

MSI Z97 Gaming 5| Intel Core I7 4790 4GHZ| Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 16GB| EVGA GTX 1080| Coler Master 600W PSU| Asus Essence STX| Fractal Design Define R4| Windows 10 64 Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av swarz:

Hejsan alla där ute!

Det är som såhär att min polare ringde till mig och berättade att hans dator inte startar.
Efter att han startat datorn i vanlig ordning så startade aldrig datorn och han tog bort ena sidan för att kika i datorn samtidigt som han igen försökte starta datorn för och se om det hände någonting överhuvudtaget, det som uppstår är att moderkortslampan blinkar, och att det knäpper ifrån moderkortet..

Själv tycker jag det låter som att moderkortet har gett sig.. Men vad tror ni?

Tacksam för svar!

//Jonatan

Vad har han exakt för delar i datorn?

Låter lika sannolikt, om inte ännu mer sannolikt som att hans nätdel givit upp

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Moderkort: Evga p67sli

Processor: i7 2700K

Grafikkort: evga gtx geforce gtx 6802 gb

nätdel: coolermaster 750W

Inga delar har någonsin varit överklockade eller liknande.

//Jonatan

Visa signatur

MSI Z97 Gaming 5| Intel Core I7 4790 4GHZ| Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 16GB| EVGA GTX 1080| Coler Master 600W PSU| Asus Essence STX| Fractal Design Define R4| Windows 10 64 Bit

Permalänk
Medlem

Kommer det klickande ljud ifrån moderkortet kan det betyda något. Kolla manualen eller googla. Det finns olika kombinationer av klick som betyder olika saker t.ex vad som inte vill fungera.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

har han kontrollerat att strömkabeln är kopplad i nätaggregatet?