PC förbi konsoler i spelförsäljning

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wille1504:

Försöker du förolämpa honom eller är du bara avundsjuk? Jk

Han har iaf Quad Titans

Tror nog han menar dessa tjommar som tror att man ska köpa tre titans och så sitter de på EN 1080p skärm. Tvelander sitter på flertalet skärmar och spelar i sådana upplösningar att kraften han har i sina Titans är riktigt användbar.

Skrivet av Carolus Rex:

Ex.Skyrim
June 2013, Bethesda announced that over 20 million copies of the game had been sold of those sales, 59% were for the Xbox 360, 27% for the PS3, and 14% for the PC.

60tum plasma+konsol o handkontroll +5.1 hemmabiosystem, skön soffa,ett par kalla öl, vs liten fjoll pc-monitor..det är njutning på helgerna pöjk.

60 tum i 720p så ser du pixlarna. Finns inte en enda orsak att kalla detta njutning.. Snarare en enorm pina på ögonen. Sedan kan du även koppla datorn till TVn och få ut samma effekt fast i bättre upplösning, bättre FPS och skönare flyt.

Skrivet av Carolus Rex:

min tv (en av dom) kosta mer än din pc så ditt argument är fail

btw
http://www.minhembio.com/WarpGuN/

hemma hos mig

infamous second son säger hej

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=805887

piskar lätt allt som finns ute just nu!OMG och det är till konsol!

Så du köper en TV bara för att spela konsolspel på den? Okej. Sedan vad piskar egentligen Second son? Riktigt bra spel.. Men knappast något man skulle skrika sig hes över och använda som typ exempel på överlägsenhet hos konsoler. Snarare raka motsatsen där det skulle sett så mycket bättre ut på en PC i 1080p med MSAA på och spelas bättre i 60 FPS.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Infamous Second Son har 80 på MC, det är lägre än t.ex. SRIV. Så jag skulle inte vilja säga att det piskar allt som finns. Men det är snyggt i alla fall.

Personligen tycker jag det finns så många bra spel att jag inte hinner spela dem alla. Så det gör inte så mycket att missa vissa exklusiva spel. Det enda som gör ont för min del är att Red Dead Redemption inte finns till PC (jag gillar western).

Sen när blev Metacritic relevant?

Permalänk

Personligen tror jag att anledningen till att de säljs fler PC spel är att de idag är såpass enkla och smidiga att köpa. Att med några få klick kunna köpa ett spel på steam och någon timme senare ha det nedladdat är vad jag ser som lyx.

Permalänk

Det här gillas!

Visa signatur

Speldator | CPU Intel Core i7 6700k 4.00Ghz | GPU Asus GeForce GTX 1070 8GB | SSD Intel 480GB | HDD Toshiba 3TB | RAM 16GB DDR4 | OS Windows 10 x64 |
Laptop | 2015 MacBook Pro 13" Retina | Intel Core i5 2.7Ghz | 8GB RAM | 128GB SSD |
Telefon | iPhone 6 16GB |

Permalänk
Skrivet av hakro807:

Jag kan stoppa i valfri skiva för en 360 och det kommer bara fungera.

Till skillnad från hur det är på PC, där du inte behöver stoppa i en skiva, utan bara klicka på en ikon i Steam. Och det kommer bara fungera.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

Som att jämföra äpplen och päron. För mig har den ena alltid varit ett komplement till den andra. Konsol är trevligt om man är flera (IRL, inte över skype) att spela spel som NHL, FIFA och Little Big Planet på. PC är bättre för FPS.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B550M-PLUS ~ AMD Ryzen 5600 XT ~ ASUS TUF Gaming AMD Radeon RX 6800
Corsair Vengeance LPX Red 16GB (2x8GB) 2400MHz DDR4 ~ Samsung SSD 860 EVO M.2 1TB
Corsair RM750 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Till skillnad från hur det är på PC, där du inte behöver stoppa i en skiva, utan bara klicka på en ikon i Steam. Och det kommer bara fungera.

Nej finns mycket problem med spel generellt sett till PC som gör att det inte alltid "bara fungerar" I de flesta fallen gör det de, men de fallen de inte gör det kan det vara svårt till omöjligt att få sagda spel att fungera.

Ta bara Dark Souls 2 som precis släpptes, T.ex. där kan du ha problem med att få spelet att starta i huvud taget på grund av din dators inställningar eller avsaknad av program som behövs. "Bara fungerar?" Vist för mig gjorde de det, men föra andra är det inte samma historia.

Och till ingen skillnad till PC så på alla modernare konsoler kan du också bara starta spelen genom att trycka på en ikon i dashboardet om man har laddat ner det. Dvs varken för eller nackdel till någon plattform på den punkten utan snarare hur du har valt att köpa dina spel.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Sen när blev Metacritic relevant?

Vad finns det för annat bättre sätt att få en generell värdemätare än att slå ihop massor av recensioner och åsikter om ett spel på samma ställe?

Jag brukar kolla Metacritic, Rottentomatoes och andra ställen där man kan hitta många åsikter, läsa positiva och negativa recensioner. Sen kanske jag själv inte håller med efter ha spelat ett spel eller sett en film, men det är en annan sak.

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Nej finns mycket problem med spel generellt sett till PC som gör att det inte alltid "bara fungerar"

Nej, "mycket" problem finns det inte. Jag har kört Steam sen... hmm.. 2004 eller 2005 tror jag, har 78 spel, och ett enda (Stalker Clear Sky) hade problem som gjorde det ospelbart när det släpptes, så jag var tvungen vänta två veckor på en patch. Det är heller inte riktigt sant att konsollspel "bara fungerar", buggiga kan de vara, och patchas de med.

Skrivet av Buio:

Vad finns det för annat bättre sätt att få en generell värdemätare än att slå ihop massor av recensioner och åsikter om ett spel på samma ställe?

Problemet är att Metacritics "user reviews" gameas skoningslöst av spelbolagen. I samband med release skickar de in anställda med ett dussin konton var som får ge spelen 10 i betyg och skriva glödande recensioner. Det är ofta löjligt tydligt, t.ex. reviews som skrivs nån dag innan release, eller när ALLA reviews under första veckorna efter release ger 10 i betyg, och nästan alla efter det ger 5....
De professionella reviewerna är bättre, i alla fall om det är fler än 5-6 stycken.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Nej, "mycket" problem finns det inte. Jag har kört Steam sen... hmm.. 2004 eller 2005 tror jag, har 78 spel, och ett enda (Stalker Clear Sky) hade problem som gjorde det ospelbart när det släpptes, så jag var tvungen vänta två veckor på en patch. Det är heller inte riktigt sant att konsollspel "bara fungerar", buggiga kan de vara, och patchas de med.

Grattis, du har aldrig haft problem? Och vad betyder det? Betyder det att de som T.ex. för tillfället inte kan Starta Dark Souls 2 att de bara inbillar sig detta då eller? T.ex. något du bör läsa på är något som heter Konfirmeringsbias.

Problemet ligger i att vist, spel till konsol kan vara buggiga, dessa buggar och problem berör dock alla spelare. Samma kommer gälla PC i detta fallet.

Det som Konsol inte lider av men PC lider av är något som kallas System skillnader, något jag redan beskrev som du tolkar som att det inte finns, Men tro mig det finns. Till konsol har du ett fåtal olika konfigurationer ( nej inte en som vissa tror, det finns ett fåtal olika modeller, samt OS versioner ) men detta antal är oändligt antal ggr lägre en de uppsättningar av persondatorer du har där ute. Och just dessa buggar som beror just på miljön applikationerna körs på kan vara svåra att hantera, hitta, och fixa.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Tror nog han menar dessa tjommar som tror att man ska köpa tre titans och så sitter de på EN 1080p skärm. Tvelander sitter på flertalet skärmar och spelar i sådana upplösningar att kraften han har i sina Titans är riktigt användbar.

60 tum i 720p så ser du pixlarna. Finns inte en enda orsak att kalla detta njutning.. Snarare en enorm pina på ögonen. Sedan kan du även koppla datorn till TVn och få ut samma effekt fast i bättre upplösning, bättre FPS och skönare flyt.

Så du köper en TV bara för att spela konsolspel på den? Okej. Sedan vad piskar egentligen Second son? Riktigt bra spel.. Men knappast något man skulle skrika sig hes över och använda som typ exempel på överlägsenhet hos konsoler. Snarare raka motsatsen där det skulle sett så mycket bättre ut på en PC i 1080p med MSAA på och spelas bättre i 60 FPS.

inFamous: Second Son körs i 1080p

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Grattis, du har aldrig haft problem? Och vad betyder det? Betyder det att de som T.ex. för tillfället inte kan Starta Dark Souls 2 att de bara inbillar sig detta då eller? T.ex. något du bör läsa på är något som heter Konfirmeringsbias.

Problemet ligger i att vist, spel till konsol kan vara buggiga, dessa buggar och problem berör dock alla spelare. Samma kommer gälla PC i detta fallet.

Det som Konsol inte lider av men PC lider av är något som kallas System skillnader, något jag redan beskrev som du tolkar som att det inte finns, Men tro mig det finns. Till konsol har du ett fåtal olika konfigurationer ( nej inte en som vissa tror, det finns ett fåtal olika modeller, samt OS versioner ) men detta antal är oändligt antal ggr lägre en de uppsättningar av persondatorer du har där ute. Och just dessa buggar som beror just på miljön applikationerna körs på kan vara svåra att hantera, hitta, och fixa.

Allt det där kan dock härledas till en dålig port precis som alla problem Battlefield hade när det kom ut har det inget med konsol vs PC att göra. En irriterande sak med DS2 på PC däremot är alla hackers som som förstör onlinespelet vilket vi är befriade från på konsol. Det finns fördelar med slutna system.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bananas2thebeat:

Nej, "mycket" problem finns det inte. Jag har kört Steam sen... hmm.. 2004 eller 2005 tror jag, har 78 spel, och ett enda (Stalker Clear Sky) hade problem som gjorde det ospelbart när det släpptes, så jag var tvungen vänta två veckor på en patch. Det är heller inte riktigt sant att konsollspel "bara fungerar", buggiga kan de vara, och patchas de med.

Problemet är att Metacritics "user reviews" gameas skoningslöst av spelbolagen. I samband med release skickar de in anställda med ett dussin konton var som får ge spelen 10 i betyg och skriva glödande recensioner. Det är ofta löjligt tydligt, t.ex. reviews som skrivs nån dag innan release, eller när ALLA reviews under första veckorna efter release ger 10 i betyg, och nästan alla efter det ger 5....
De professionella reviewerna är bättre, i alla fall om det är fler än 5-6 stycken.

För att inte snacka om dessa snorungar som hittar ett bugg och sedan ger spelet en 0 i betyg med orsaken "Holy shit dood i found a bugg and now this game sucks... Buggy piece of shit".

Skrivet av Carolus Rex:

inFamous: Second Son körs i 1080p

So? Spelet är konsolifierat ganska rejält. Texturer är nedskalade. AA är icke existerande och spelet generellt är inte så snyggt som de kunde ha varit om det släpptes till PC.

Skrivet av MugiMugi:

Grattis, du har aldrig haft problem? Och vad betyder det? Betyder det att de som T.ex. för tillfället inte kan Starta Dark Souls 2 att de bara inbillar sig detta då eller? T.ex. något du bör läsa på är något som heter Konfirmeringsbias.

Problemet ligger i att vist, spel till konsol kan vara buggiga, dessa buggar och problem berör dock alla spelare. Samma kommer gälla PC i detta fallet.

Det som Konsol inte lider av men PC lider av är något som kallas System skillnader, något jag redan beskrev som du tolkar som att det inte finns, Men tro mig det finns. Till konsol har du ett fåtal olika konfigurationer ( nej inte en som vissa tror, det finns ett fåtal olika modeller, samt OS versioner ) men detta antal är oändligt antal ggr lägre en de uppsättningar av persondatorer du har där ute. Och just dessa buggar som beror just på miljön applikationerna körs på kan vara svåra att hantera, hitta, och fixa.

Brorsan kör DS2 utan några som helst problem. Även hela hans vänkrets gör likadant utan problem. Kan vara så att det är hårdvarurelaterat. Sedan kan även konsoler lida av hårdvaruproblem som gör att spel inte startar ordentligt. PS4 fick kritik veckor efter lansering att deras hårddiskar och DVD läsare gav upp med radering av spel som följd. Vet att spel på min hårddisk till PS3 blev korrumperade när hårddisken höll på att ge upp. Så även om hårdvaran är densamma så kan den fortfarande ge olika resultat.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Grattis, du har aldrig haft problem? Och vad betyder det?

Jag har haft ett problem. Och det betyder att det inte är vanligt.

Citat:

Betyder det att de som T.ex. för tillfället inte kan Starta Dark Souls 2 att de bara inbillar sig detta då eller?

Nej, det betyder att det inte är vanligt.

Citat:

T.ex. något du bör läsa på är något som heter Konfirmeringsbias.

Oj, ironi.

Citat:

Det som Konsol inte lider av men PC lider av är något som kallas System skillnader, något jag redan beskrev som du tolkar som att det inte finns

Ett mycket mindre problem än du tycks tro. Det är inte som i gamla dar på PC, när jag fick tillbringa dagar med att försöka övertala TIE Fighter att starta på min PC för jag hade ett ovanligt ljudkort. Spelens anrop till hårdvaran går idag via nåt som kallas API:er, det är programmeringsinterface, t.ex. OpenGL och DirectX, som ligger som ett lager mellan programmet och hårdvaran. Allvarliga problem idag beror mycket sällan på hårdvaran, utan är helt enkelt programmeringsbuggar som inte upptäckts (eller inte åtgärdats) under speltestningen innan release.
Ett betydligt större problem på PC är att alla spel idag skrivs för konsoll och sen portas till PC. Det betyder att de saknar möjligheter till konfigurering och att de är designade för handkontroll, inte mus & tangentbord. I takt med att PC kör ifrån konsollerna i lönsamhet kommer det problemet att rättas till.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

Wow vad det är fanboys här.
Vilken himla skön känsla att man inte är ett fanboy i huvud taget och känner lidandet av att PC kommer förbi.
Jag gillar båda lika mycket, men PC för mig kommer jämt vara på toppen.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av Bananas2thebeat:

Nej, "mycket" problem finns det inte. Jag har kört Steam sen... hmm.. 2004 eller 2005 tror jag, har 78 spel, och ett enda (Stalker Clear Sky) hade problem som gjorde det ospelbart när det släpptes, så jag var tvungen vänta två veckor på en patch. Det är heller inte riktigt sant att konsollspel "bara fungerar", buggiga kan de vara, och patchas de med.

Problemet är att Metacritics "user reviews" gameas skoningslöst av spelbolagen. I samband med release skickar de in anställda med ett dussin konton var som får ge spelen 10 i betyg och skriva glödande recensioner. Det är ofta löjligt tydligt, t.ex. reviews som skrivs nån dag innan release, eller när ALLA reviews under första veckorna efter release ger 10 i betyg, och nästan alla efter det ger 5....
De professionella reviewerna är bättre, i alla fall om det är fler än 5-6 stycken.

Jo det finns mycket problem när det gäller spel till dator och i ren jämförelse till konsol så är problem med icke startande spel och diverse kompatibilitets problem nästan obefintligt på konsol.
Om det är sant det du säger att du haft problem med ett enda spel så är du isåfall något av en raritet!
Kolla bara in swec`s forum du kommer hitta tusentals inlägg om ja just spel som inte fungerar som det ska till dator.

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Skrivet av DominatorPC:

Jo det finns mycket problem när det gäller spel till dator och i ren jämförelse till konsol så är problem med icke startande spel och diverse kompatibilitets problem nästan obefintligt på konsol.

Icke-startande spel är sällsynta överallt, och buggiga spel finns på alla plattformarna i ungefär samma utsträckning.

Citat:

Om det är sant det du säger att du haft problem med ett enda spel så är du isåfall något av en raritet!

Det tror jag inte. Varför skulle just mina 78 spel vara ett icke-representativt urval?

Citat:

Kolla bara in swec`s forum du kommer hitta tusentals inlägg om ja just spel som inte fungerar som det ska till dator.

Det betyder ingenting om du inte vet hur många som har spelet installerat. Om det funkar OK för för 100 000 men inte för 10, så är det så klart de 10 som skriver frågor på SweC -- men det är fortfarande bara 0.1 promille av användarna. Dessutom, om du går till en stor konsollsite kommer du också att hitta tusentals inlägg om problem.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Skrivet av Maximo:

Om du läser artikeln och ser vilka spel som gett PC sitt uppsving så är grafiken på konsolerna lyx. Det är simpla free to play spel det här handlar om och det är dåligt för spelmarknaden oavsett om det är på konsol eller PC.

Simpla? Att pressa upp grafiken mer och mer och fortsätta på samma gameplay som tusen titlar har kört på i 20 år är simpelt. Väljer du brädspel efter hur detaljerade spelpjäserna är? E-sport är på väg att bli mainstream. Just nu sitter det drygt 170 000 människor och tittar på någon som streamar LoL, 67 000 starcraft och 50 000 CS:GO. Men du tror alltså att MOBA är dåligt för spelmarknaden eftersom det finns spel med bättre grafik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Simpla? Att pressa upp grafiken mer och mer och fortsätta på samma gameplay som tusen titlar har kört på i 20 år är simpelt. Väljer du brädspel efter hur detaljerade spelpjäserna är? E-sport är på väg att bli mainstream. Just nu sitter det drygt 170 000 människor och tittar på någon som streamar LoL, 67 000 starcraft och 50 000 CS:GO. Men du tror alltså att MOBA är dåligt för spelmarknaden eftersom det finns spel med bättre grafik?

Beror på vilken "spelmarknad" du pratar om men klassiska AAA i stil med Skyrim titlar är det då inte bra för och att döma av kommentarerna i den här tråden så verkar inte en enda en ha förstått det.
"PC är bästa plattformen med bäst grafik bla. bla. bla." Spelen som är på framfart och säljer bättre än konsolspel är motsatsen till dessa grafiktunga bjässar som diskuteras i den här tråden, oerhört komiskt då alla är förlorare. Inte en enda en diskuterar det artikeln handlar om.

Permalänk
Skrivet av Maximo:

Beror på vilken "spelmarknad" du pratar om men klassiska AAA i stil med Skyrim titlar är det då inte bra för och att döma av kommentarerna i den här tråden så verkar inte en enda en ha förstått det.
"PC är bästa plattformen med bäst grafik bla. bla. bla." Spelen som är på framfart och säljer bättre än konsolspel är motsatsen till dessa grafiktunga bjässar som diskuteras i den här tråden, oerhört komiskt då alla är förlorare. Inte en enda en diskuterar det artikeln handlar om.

Självklart är det inte bra för ett spel om många spelar ett annat spel. Vad spelar det för roll hur grafiktungt ett spel är eller om det spelas på ett PS3 eller en dator? Jag gillade ett spel som jag köpte. Jag och Valve är vinnare och alla andra i hela världen är förlorare?

Permalänk
Skrivet av Bananas2thebeat:

Icke-startande spel är sällsynta överallt, och buggiga spel finns på alla plattformarna i ungefär samma utsträckning.

Det tror jag inte. Varför skulle just mina 78 spel vara ett icke-representativt urval?

Det betyder ingenting om du inte vet hur många som har spelet installerat. Om det funkar OK för för 100 000 men inte för 10, så är det så klart de 10 som skriver frågor på SweC -- men det är fortfarande bara 0.1 promille av användarna. Dessutom, om du går till en stor konsollsite kommer du också att hitta tusentals inlägg om problem.

Icke startande spel är tyvärr inte sällsynta till pc , och med icke startande så menade jag krasch vid start om du inte förstod det!
Och som jag skrev tidigare så går det inte att jämföra Pc med konsol när det gäller krascher och buggar i spel pc är fruktansvärt mycket mer problemdrabbat
vilket jag tycker är fullt förståeligt då hårdvaru variationen är så stor så det är svårt att anpassa spel och program och det är det som gör att konsol är mycket mer stabil.

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carolus Rex:

min tv (en av dom) kosta mer än din pc så ditt argument är fail

btw
http://www.minhembio.com/WarpGuN/

hemma hos mig

Och hur mycket kostar en PS4? Det är själva konsolen jag syftar på och inte det man har till.
Om jag kopplar min PC till min TV då vinner jag?

Som sagt jag skrev olika kategorier. Du kanske hamnar under casual gamer snarare än fattiglapp eller barn. Vad vet jag

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Till skillnad från hur det är på PC, där du inte behöver stoppa i en skiva, utan bara klicka på en ikon i Steam. Och det kommer bara fungera.

Du glömde bort den där biten med att kolla upp systemkrav. Ange licensnycklar. Att uppgradera Windows med några års mellanrum. Kanske köpa mer minne, snabbare grafikkort eller byta ut hårddisken mot en större. Och trots detta ändå inte veta om man kommer få 10 eller 100 fps. Med konsol slipper man tänka på sådant. I med skivan och man vet redan från början att spelet kommer spinna på i sina 30 fps, igår, idag och imorgon. Jag säger inte att ett system är bättre, bara att de tillfredsställer olika grupper eller olika behov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Självklart är det inte bra för ett spel om många spelar ett annat spel. Vad spelar det för roll hur grafiktungt ett spel är eller om det spelas på ett PS3 eller en dator? Jag gillade ett spel som jag köpte. Jag och Valve är vinnare och alla andra i hela världen är förlorare?

Du har missförstått. Läs igenom kommentarerna så ser du att 90% handlar om konsol vs PC där AAA spel i stil med Skyrim diskuteras. Sådana spel säljer fortfarande överlägset bäst på konsoler.

Du är en förlorare om spelen du gillar säljer dåligt för det betyder att mindre pengar kommer att satsas på att utveckla nya sådana spel.

Permalänk
Skrivet av DominatorPC:

Icke startande spel är tyvärr inte sällsynta till pc

Ja, du säger det, men vad baserar du det på? 77 av 78 spel håller alltså inte med, om vi säger så (och det 78:e fixades efter två veckor).

Skrivet av hakro807:

Du glömde bort den där biten med att kolla upp systemkrav. Ange licensnycklar. Att uppgradera Windows med några års mellanrum.

1) Kolla systemkrav har jag nog aldrig gjort vad jag kan komma ihåg. Kanske om man sitter med en laptop.
2) Licensnyckel kan man måsta slå in en gång, fast om man köpt på Steam behövs det oftast inte.
3) Jag uppgraderar gärna hårdvara med några års mellanrum, eftersom det innebär att spelen kan bli bättre. Att konsollernas hårdvara är klen och bara förbättras vart tionde år är ett problem med konsoller, eftersom det begränsar spelutvecklingen.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Du glömde bort den där biten med att kolla upp systemkrav. Ange licensnycklar. Att uppgradera Windows med några års mellanrum. Kanske köpa mer minne, snabbare grafikkort eller byta ut hårddisken mot en större. Och trots detta ändå inte veta om man kommer få 10 eller 100 fps. Med konsol slipper man tänka på sådant. I med skivan och man vet redan från början att spelet kommer spinna på i sina 30 fps, igår, idag och imorgon. Jag säger inte att ett system är bättre, bara att de tillfredsställer olika grupper eller olika behov.

Dessa problem hade jag också.... år 2000 typ.

Permalänk
Skrivet av Bananas2thebeat:

Ja, du säger det, men vad baserar du det på? 77 av 78 spel håller alltså inte med, om vi säger så (och det 78:e fixades efter två veckor).

1) Kolla systemkrav har jag nog aldrig gjort vad jag kan komma ihåg. Kanske om man sitter med en laptop.
2) Licensnyckel kan man måsta slå in en gång, fast om man köpt på Steam behövs det oftast inte.
3) Jag uppgraderar gärna hårdvara med några års mellanrum, eftersom det innebär att spelen kan bli bättre. Att konsollernas hårdvara är klen och bara förbättras vart tionde år är ett problem med konsoller, eftersom det begränsar spelutvecklingen.

Jag kan ge några alternativ, alla Stalker spelen, Battlefield 3 - 4 , Outlast , Resident evil 6 , Metro 2033 - the last light, Farcry 3, Crysis 3 jag skulle kunna hålla på hur länge som helst men om det är som du säger att du haft problem med ett spel så kan du upplysa dig själv genom att googla på ovanstående titlar, dessa exempel har varit extremt buggiga till pc.
Jag kan även tillägga att jag anser mig själv ganska duktig på dator och jag har spelat igenom dom flesta spelen och jag är inte en av dom som sitter och hittar på för att glorifiera konsoler jag påpekar bara det uppenbara!
Och jag skulle vilja påstå att den dåliga kvaliten på dator spel beror på dåliga konsol portningar!

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk

Klart att PC'n slår konsolerna med bättre hård o mjukvara, i de flesta fall.
Men konsolerna närmar sig åt PC hållet med PS4:an och Xbox One.

Det dröjer inte länge innan man har en box eller en smart-tv, som har allt från musik, filmer och spel integrerat, motsvarande med PC-hård o mjukvara.

Sen är det en ren smaksak vad man väljer att spela på. Jag tröttnade på att sitta på en stol och spela på en 24" skärm skärm, i längre sessioner. Jag bytte till först PS3:an och nu till PS4:an.

Men det var också pga de spel jag gillar mest. I mitt fall GT5 och nu GT6 och BF3 o nu BF4. Jag har en 64" plasma smart-tv som jag spelar på i 1920x1080-60Hz. Dessutom har jag skaffat ett Playseat med ett Thrustmaster T500RS monterat på (ratt o pedaler), som jag använder till GT6.

Konsolen PS4 passar mig bäst och jag hoppas att all teknik integreras antingen i en Box eller helst i en "TV", för bästa möjliga upplevelse.

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ali3nPredator:

Klart att PC'n slår konsolerna med bättre hård o mjukvara, i de flesta fall.
Men konsolerna närmar sig åt PC hållet med PS4:an och Xbox One.

Det dröjer inte länge innan man har en box eller en smart-tv, som har allt från musik, filmer och spel integrerat, motsvarande med PC-hård o mjukvara.

Sen är det en ren smaksak vad man väljer att spela på. Jag tröttnade på att sitta på en stol och spela på en 24" skärm skärm, i längre sessioner. Jag bytte till först PS3:an och nu till PS4:an.

Men det var också pga de spel jag gillar mest. I mitt fall GT5 och nu GT6 och BF3 o nu BF4. Jag har en 64" plasma smart-tv som jag spelar på i 1920x1080-60Hz. Dessutom har jag skaffat ett Playseat med ett Thrustmaster T500RS monterat på (ratt o pedaler), som jag använder till GT6.

Konsolen PS4 passar mig bäst och jag hoppas att all teknik integreras antingen i en Box eller helst i en "TV", för bästa möjliga upplevelse.

/AP

BF3 och BF4 måste väll vara roligare på PC?

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Skrivet av Batman:

Hehe, jag kommer ihåg när Nintendo 64 kom oc h man såg spelannonser i Super Play och dylikt, 999;- var ju typ standard priset på alla spel

Det var importerade spel.