PC förbi konsoler i spelförsäljning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperträd:

Det var importerade spel.

Nej, inte alla. Vill minnas att dom flesta var svensksålda då man ofta såg Bergsala logotypen i annonserna. Det här var dessutom precis efter N64's release.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Nej, sa jag det eller?

Du skrev

Citat:

sen får man tänka på att den asiatiska marknaden är sjukt stor när det kommer till PC, typ i kina var väl konsoler banade fram till förra året?

Vilket får iaf mig att tro att du menar att den asiatiska PC marknaden är större för att konsoler var bannade fram tills förra året. Officiellt är detta sant, men inte i verkligheten eftersom att konsoler har man alltid kunnat köpa där. Så länge någon har haft råd och velat köpa en konsol kan de göra det. Så om jag tolkade dig fel, vad menade du då?

Permalänk
Skrivet av DominatorPC:

Jag kan ge några alternativ, alla Stalker spelen, Battlefield 3 - 4 , Outlast , Resident evil 6 , Metro 2033 - the last light, Farcry 3, Crysis 3 jag skulle kunna hålla på hur länge som helst men om det är som du säger att du haft problem med ett spel så kan du upplysa dig själv genom att googla på ovanstående titlar, dessa exempel har varit extremt buggiga till pc.

Av de spelen har jag alla Stalker, Battlefield 3, Metro 2033, Farcry 3 och Crysis 3. Alla köpta via Steam, alla utom Stalker Clear Sky har funkat direkt. Det är möjligt folk har haft problem med dem, men inte jag.

Om argumentet nu är att det finns eller har funnits buggar i dem -- ja det gör det, i många fall finns/fanns exakt samma bugg på konsollversionen.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Skrivet av Bananas2thebeat:

Av de spelen har jag alla Stalker, Battlefield 3, Metro 2033, Farcry 3 och Crysis 3. Alla köpta via Steam, alla utom Stalker Clear Sky har funkat direkt. Det är möjligt folk har haft problem med dem, men inte jag.

Om argumentet nu är att det finns eller har funnits buggar i dem -- ja det gör det, i många fall finns/fanns exakt samma bugg på konsollversionen.

Exakt det jag påstod om du nu har läst mina poster!!!!
En överväldigande majoritet har problem med pc spel och dess buggar varav jag är en utav dem.
Och nej samma buggar existerade inte till konsol ta Bf4 som exempel det var så buggigt när det släpptes till pc så att det var i princip ospelbart
sen fick man skjuta på lanseringen av dlc pga av buggar vilket man frtf gör och det uppdateras konstant för att försöka få stabilitet i det
Något liknande hände aldrig på konsol och Ps4 har förtur på Bf4 dlc`s framför pc ja just pga av ovanstående, BUGGAR !!!!!!

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

BF3 och BF4 måste väll vara roligare på PC?

Varför skulle det vara "roligare", att spela på PC? Att spela på en 64 tums plasma-tv är en skön upplevelse, visst går det att köra PC'n genom tv'n också. Men jag föredrar ändå handkontrollen, framför mus o tangentbord.

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ali3nPredator:

Varför skulle det vara "roligare", att spela på PC? Att spela på en 64 tums plasma-tv är en skön upplevelse, visst går det att köra PC'n genom tv'n också. Men jag föredrar ändå handkontrollen, framför mus o tangentbord.

/AP

Tänkte mest på "inlevelsen" (1440p,maxade inställningar och ett slutet headset )

förövrigt så känns det inte som att man "kan" vara lika bra med en handkontroll (lägre skillcap)

Dold text
Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

Nu är tråden nästan en vecka gammal, men det finns en rätt intressant artikel på Intels blogg om spel och piratkopiering: https://software.intel.com/en-us/blogs/2012/09/22/gaming-pira...

Tyvär görs det en hel del antagande, men, men. Som en liten notering i kanten, så känns det lite egendomligt att lita till hundra procent på vad spelföretagen säger om piratkopiering och hur det påverkar dem. Lite som att lita till hundra procent på vad antivirus-företag säger om skadlig kod. Nu säger jag inte att de måste ha fel, bara att det antagligen är i deras intresse att måla upp en viss bild. Exempelvis för att rättfärdiga vissa handlingar såsom marknadsföringstekniker, etc. Tyvär är det ju vanligtvis den bästa källan till information om försäljning, om inte den enda.

En annan sak som ju var på tapeten för ett tag sedan var ju möjligheten att byta in spel till konsoller till butiken. (Något som inte är möjligt att göra på PC, senast jag kollade.) Här kan man ju resonera att en begagnad kopia motsvarar en ny kopia i det att köparen står redo med pengarna. Trots detta får inte utvecklaren/publishern någon andel (senaste jag hört iaf) samt att de faktiskt, eller åtminstone bör ha, investerat i att producera skivorna. Sedan kommer ju nästa, är det ok att sälja vidare spel på exempelvis Blocket? Och så vidare... Det är ju något som Steam (och andra liknande tjänster) sätter stopp för, vilket bör ju ändra en del på saker och ting.

/* Min lilla kommentar blev onödigt lång :/ */