Permalänk
Medlem

Raida gammal content

Är det någon här som vet om någon guild på någon server som låst expen och raidar lvla 70/80/85 raids ? körde inte så mycket under den tiden o hade gärna låst o kört dom raidsen.
Har ju kört igenom en hel del på lvl 90 men e ju inte rikitg samma sak när man tar allt själv
/MVH

Permalänk

Dagens characters i levlarna 70/80/85 är bra mycket 'starkare' än vad dom var förr plus att allt är nerfat. (Det vill säga bra mycket lättare) än vad det var när te.x The Burning Crusade var live.

Alla klasser är som sagt mycket starkare, alla bossar är och packs är svagare.

Tyvärr så kan man inte gå tillbaka och få samma raidkänsla som det var förr.
Då får man fel känsla av föregående expansions faktiskt, för tro mig The Burning Crusade var svårt i början och till mitten om man ville progressa.

Nu är det för lätt och då tänker man "Va, var det såhär lätt att döda Illidan?"

Te.x förr gjorde en frost mage typ 2.000 damage med 1 crit med frostbolt ( En bra gearad ) Nu gör en level 70 mage typ 4.000-5.000 dmg med 1 frostbolt, alltså dubbelt så mycket.

Te.x förr healade en restodruid med HoTs (Healing Over Time) och dom tickade för kanske 750, idag tickar dom för nästan 3.000-4.000.

Sorry för wall of text men det är verkligen inte roligt att raida old content, har själv gjort det för några månader sen och vi hade samma inställning som du bara att vi hade raidat det ifrån början och idag gick det att köra 5man BWL, förr var man 40 personer på level 60.

Helt sjukt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mantowerlol:

Dagens characters i levlarna 70/80/85 är bra mycket 'starkare' än vad dom var förr plus att allt är nerfat. (Det vill säga bra mycket lättare) än vad det var när te.x The Burning Crusade var live.

Alla klasser är som sagt mycket starkare, alla bossar är och packs är svagare.

Tyvärr så kan man inte gå tillbaka och få samma raidkänsla som det var förr.
Då får man fel känsla av föregående expansions faktiskt, för tro mig The Burning Crusade var svårt i början och till mitten om man ville progressa.

Nu är det för lätt och då tänker man "Va, var det såhär lätt att döda Illidan?"

Te.x förr gjorde en frost mage typ 2.000 damage med 1 crit med frostbolt ( En bra gearad ) Nu gör en level 70 mage typ 4.000-5.000 dmg med 1 frostbolt, alltså dubbelt så mycket.

Te.x förr healade en restodruid med HoTs (Healing Over Time) och dom tickade för kanske 750, idag tickar dom för nästan 3.000-4.000.

Sorry för wall of text men det är verkligen inte roligt att raida old content, har själv gjort det för några månader sen och vi hade samma inställning som du bara att vi hade raidat det ifrån början och idag gick det att köra 5man BWL, förr var man 40 personer på level 60.

Helt sjukt!

Med itemlevel squishen i denna expansion som kommer, så kommer allt bli svårare igen

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk

Jag blev sugen själv ihop med polarna att starta en guild på level 70.

Har inte läst så mycket om Warlords expansionen men , skulle dom inte använda Outland till den nya ön?

Permalänk
Skrivet av OskarW90:

Med itemlevel squishen i denna expansion som kommer, så kommer allt bli svårare igen

Det vore ju awesome!
Ifall nu inte Blizzard vill släppa nygamla versioner av spelet som MÅNGA vill.
Så tycker jag att dem kan allt göra så att man kan låsa sin experience och raida ordentligt i dom äldre raidsen.

Permalänk
Medlem

Item squish bör inte påverka hur lätt/svårt det är att köra gamla instancer, så om du hoppas på att få uppleva vanilla wow så är det nog kört. Detta är dock baserat på maxlevel karaktärer.

källa: http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/11041434939?page=1#6
http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/11041434939?page=2#38

Permalänk
Medlem

Det finns ju privatservrar om man vill ha det, är nog inte riktigt samma sak, men det bör ju vara relativt likt. Här som exempel http://vanillagaming.org/ fast det är ju lvl 60 då.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

det blir bara bra om du kör åprivatserver, tacka vet jag BWL och AQ40 <3 där är 2 raids jag aldrig kommer glömma

Permalänk

Jag har precis pratat med två av mina kära vänner!

Och, vi kommer att starta en level 70 guild på Outland Alliance!
Finns ju inte mycket att göra såhär innan den nya expansionen så vi tänkte att det kan bli roligt!

Lite guildregler änsålänge,
-Inga Death Knights eller Monks.
-Inga heirlooms på level 70 när vi ska raida.
-Ingen 'boost' what so ever, all gear ska man fått genom raids med guilden.
- Man skall skaffa 'pre-raid' gear infrån alla level 70 heroic instancer. Precis som förr!

Guilden heter "Burning Crusade" alltså på Outland Alliance är någon intresserad av att raida gammal content så kan ni PM'a mig.

Det finns ju några problem,
Vi vet inte om det blir för lätt att köra 10 man. Då alla klasser är BRA mycket starkare på alla sätt och vis än vad raiden är avsett för, vi har då tänkt att dela upp raidsen i grupper!

Låter detta något för er så är ni jätte välkomna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mantowerlol:

Jag har precis pratat med två av mina kära vänner!

Och, vi kommer att starta en level 70 guild på Outland Alliance!
Finns ju inte mycket att göra såhär innan den nya expansionen så vi tänkte att det kan bli roligt!

Lite guildregler änsålänge,
-Inga Death Knights eller Monks.
-Inga heirlooms på level 70 när vi ska raida.
-Ingen 'boost' what so ever, all gear ska man fått genom raids med guilden.
- Man skall skaffa 'pre-raid' gear infrån alla level 70 heroic instancer. Precis som förr!

Guilden heter "Burning Crusade" alltså på Outland Alliance är någon intresserad av att raida gammal content så kan ni PM'a mig.

Det finns ju några problem,
Vi vet inte om det blir för lätt att köra 10 man. Då alla klasser är BRA mycket starkare på alla sätt och vis än vad raiden är avsett för, vi har då tänkt att dela upp raidsen i grupper!

Låter detta något för er så är ni jätte välkomna!

Fast allt är ju jättelätt även efter itemsquish för i % är det exakt samma dmg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Med itemlevel squishen i denna expansion som kommer, så kommer allt bli svårare igen

Kommer vara exakt lika lätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sork01:

Kommer vara exakt lika lätt.

Vad baserar du det på?

Med tankte på att de tar bort expansion "hopp" i Itemlevel, dvs att du kommer inte känna dig "starkare" direkt när du dingar och dessutom drar ner average IL på drops och Quest rewards genom hela levelingfasen, så kommer det bli svårare. Om du kör på level 70 och kör 70 content, så kommer du ha det lika svårt att köra genom level 70 raids som i tbc, efter som att 69-70 "hoppet" i IL som alltid funnits vid expansions, inte längre kommer att finnas!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

jag slutade lira wow när mc var svårast

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

jag slutade lira wow när mc var svårast

Tror vi minns saker som bättre än vad de egentligen var, brukar nämligen vara så.
Orsaken till att Molten core var svårt var först och främst att folk överlag var rätt kassa på att spela plus att internetuppkopplingarna som användes var så pass osäkra att man hela tiden hade minst nån/ett par som blev nedkopplade som försökte logga in på de överbelastade servarna igen.
Var det fel personer så kunde det betyda en automatisk "wipe".

Vid den tiden gick det också att ha spelare utanför striden som kunde återuppliva de som dog, det gick alltså att "zerga" ner de flesta bossarna.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Vad baserar du det på?

Med tankte på att de tar bort expansion "hopp" i Itemlevel, dvs att du kommer inte känna dig "starkare" direkt när du dingar och dessutom drar ner average IL på drops och Quest rewards genom hela levelingfasen, så kommer det bli svårare. Om du kör på level 70 och kör 70 content, så kommer du ha det lika svårt att köra genom level 70 raids som i tbc, efter som att 69-70 "hoppet" i IL som alltid funnits vid expansions, inte längre kommer att finnas!

Itemsquish funkar så att all attackpower health bla bla vad allt det nu är kommer att minska ett antal procent. både på spelare och mobs. Dvs. Lika lätt att döda en mob som det var innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Med itemlevel squishen i denna expansion som kommer, så kommer allt bli svårare igen

Snacka om att totalt missa vad det betyder.

Om något blir svårare pga ilvl squish så har blizzard gjort fel och kommer antagligen patcha det.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Med itemlevel squishen i denna expansion som kommer, så kommer allt bli svårare igen

Tar det dig 5 sekunder att döda ett mob nu så kommer det ta dig 5 sekunder att döda ett mob efter itemsquish.

http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/11041434939?page=2#38

Citat:

Without getting into the math, our goal is to make sure that if Kael'thas's Pyroblast does damage equal to 10% of your maximum health today, it will take off no more than 10% of your health post-squish. And if you kill Onyxia in 30 seconds today, you'll be able to kill Onyxia in 30 seconds post-squish.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.