En ny spelare och adventure mode?

Permalänk
Medlem

En ny spelare och adventure mode?

En kompis vill testa Diablo 3 och vill först testa med grundspelet utan expansionen. Kommer han ändå då ha tillgång till adventure mode när kampanjen t.o.m. Diablo klarats sedan? Eller måste expansionen innehas för adventure mode?

Adventure mode aktiveras väl inte förrän kampanjen klarats? Hur blir det då om jag kör adventure mode och bjuder in kompisen till mitt game innan han själv aktiverat adventure mode hos sig? Eller kan jag inte bjuda in honom till något sådant ens då?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Pretty sure han måste ha expansionen + dödat maltahel eller ha en lvl 70, kommer inte ihåg vilket som var kravet.

Permalänk
Medlem

Man behöver inte ha en lvl 70 el dödat Malthael, testade detta med en kompis häromdagen som just köpt RoS. Däremot antar jag att han måste ha expansionen? Har ingen aning faktiskt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

Ja, RoS krävs för adventure mode

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Man behöver inte ha en lvl 70 el dödat Malthael, testade detta med en kompis häromdagen som just köpt RoS. Däremot antar jag att han måste ha expansionen? Har ingen aning faktiskt.

Men din kompis kunde bara hoppa in i dina adventures då eller? För man kan inte själv starta adventures förrän man dödat alla slutbossar genom att köra igenom kampanjen eller hur är det exakt?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Ja, RoS krävs för adventure mode

Exakt, och dessutom så krävs det att man har dödat Malthael.
Annars måste en annan spelare som kan köra aventure, "bjuda in" en (join party) tror jag.

Edit: Valiant hann svara innan mig

Visa signatur

Case: Corsair 650D | PSU: Asus Thor 1200W | RAM: Corsair 2*16GB Dominator Platinum RGB 5600MHz | Cooling: Corsair H100i Elite LCD | CPU: i7-12700K | MB: Asus ROG Strix Z690-F Gaming WIFI | GPU: MSI 4080 SUPRIM X | Monitor: Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

En kompis vill testa Diablo 3 och vill först testa med grundspelet utan expansionen. Kommer han ändå då ha tillgång till adventure mode när kampanjen t.o.m. Diablo klarats sedan? Eller måste expansionen innehas för adventure mode?

Adventure mode aktiveras väl inte förrän kampanjen klarats? Hur blir det då om jag kör adventure mode och bjuder in kompisen till mitt game innan han själv aktiverat adventure mode hos sig? Eller kan jag inte bjuda in honom till något sådant ens då?

Säg åt han att bara köpa båda spelen, det är så pass roligt!
Jämför det med 5-6 biobesök om man har problem med att det är för dyrt

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Men din kompis kunde bara hoppa in i dina adventures då eller? För man kan inte själv starta adventures förrän man dödat alla slutbossar genom att köra igenom kampanjen eller hur är det exakt?

Ja det stämmer.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Ja det stämmer.

En sista fråga till. Måste kompisen döda Malthael genom att ha spelat igenom alla acts? Eller kan vi genom att jag skapar adventures söka upp och döda alla bossar manuellt för att på så sätt aktivera adventure mode hos honom?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

En sista fråga till. Måste kompisen döda Malthael genom att ha spelat igenom alla acts? Eller kan vi genom att jag skapar adventures söka upp och döda alla bossar manuellt för att på så sätt aktivera adventure mode hos honom?

Skrivet av Basse:

Man behöver inte ha en lvl 70 el dödat Malthael, testade detta med en kompis häromdagen som just köpt RoS. Däremot antar jag att han måste ha expansionen? Har ingen aning faktiskt.

Basse har ju redan skrivit att det inte behövs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

En sista fråga till. Måste kompisen döda Malthael genom att ha spelat igenom alla acts? Eller kan vi genom att jag skapar adventures söka upp och döda alla bossar manuellt för att på så sätt aktivera adventure mode hos honom?

Om du skapar game så kan han joina fritt, för att din kompis ska kunna starta egna Adventure mode games så krävs att han dödar Malthael och enbart Malthael (dvs du kan starta ett game på sista questen och döda bossen åt honom), level är irrelevant.
Men om din kompis är helt ny till spelet så kan det ju vara en idé att hålla sig borta tills en genomspelning av kampanjen är avklarad, det är ju verkligen astrist att bli boostad i ett spel man inte spelat förut.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Basse har ju redan skrivit att det inte behövs.

Du tolkade inte frågan korrekt som jag ställde. Basse skrev att det gick MED en kompis, medan min sista fråga gällde vad som krävdes för att adventure mode ska aktiveras hos kompisen (så han kan skapa egna). Men TiasE svarade snällt på detta i inlägget efter ditt att då måste Malthael dödas så nu vet jag även det.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)