Nvidia skjuter upp Geforce GTX Titan Z

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Speciellt när Nvidias avtäckning av kortet var 99% all-gaming?

Nvidia har inte direkt stuckit under mattan att det är tänkt som ett gamingkort och inte som ett beräkningskort.

Dont know if sarcasm...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arazand:

Dont know if sarcasm...

Not Sarcasm.

http://www.geforce.com/whats-new/articles/announcing-the-gefo...

Första raden säger "Gaming monster".

GeForce GTX TITAN Z is a gaming monster, built to power the most extreme gaming rigs on the planet. With a massive 5760 cores and 12 GB of 7 Gbps GDDR5 memory, TITAN Z gives you truly amazing performance—easily making it the fastest graphics card we’ve ever made.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Vad hindrar nvidia från att bara sänka priset till ca 15000kr? 30 laxar känns som att styrelsen är bara ute efter större bonusar.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Not Sarcasm.

http://www.geforce.com/whats-new/articles/announcing-the-gefo...

Första raden säger "Gaming monster".

GeForce GTX TITAN Z is a gaming monster, built to power the most extreme gaming rigs on the planet. With a massive 5760 cores and 12 GB of 7 Gbps GDDR5 memory, TITAN Z gives you truly amazing performance—easily making it the fastest graphics card we’ve ever made.

Okej. Då är det väl fanboys som försvarar Nvidia genom att säga att det är tänkt till cuda-utvecklare med mera... ja då ska priset VERKLIGEN ner...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Problemet är väl att kylningen inte skulle klara av de frekvenserna utan då måste de gå över till vatten. AMD insåg detta ganska tidigt och slängde därför på en betydligt mer påkostad kylare. Skulle Nvidia köra med luft så skulle du antingen få 1. ett underklockat kort eller 2. ett kort som överhettade konstant. Inget av detta vore bra ur en PR synpunkt. Det ska vara svalast, kraftigast, Mest påkostat och billigast. Just nu är kortet antagligen inget av detta (rent spekulation från min sida) och då skjuter Nvidia upp lanseringen istället.

Nja, det tror jag nog ändå att kylaren gör, visserligen till kostnad av ljudnivån men om du kollar på kortet så har du ju i princip 2slots som endast är flänsar om du räknar bort pcb:n + fläkten, time will tell;)

Är väl egentligen ganska ointresserad av både 295x2 och Titan Z, alldeles för mycket pengar, alldeles för sent. Ta dom pengarna och spara för att ha ett dubbel gpu kort nästan vid lansering till nästa generation istället, det här är en sådan uppenbar mjölkning.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Fast AMD är ett akronym och ska därför skrivas med versaler. Nvidia är ett namn och ska därför skrivas Nvidia. De själva brukar skriva NVIDIA för att deras varumärke är sådant. De skriver också CUDA, GRID, SHIELD och G-SYNC med bara versaler medans andra saker som Optimus, Tegra, Tesla och så vidare skrivs normalt. Standard skrivregler är dock att helt ignorera konstig versaliering när man skriver och istället följa standardreglerna som säger stor bokstav i början av namn. Undantaget är då akronym som till exempel AMD, BRIS och så vidare.

Nja, kolla på loggan. nVIDIA ska det vara.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Arazand:

Okej. Då är det väl fanboys som försvarar Nvidia genom att säga att det är tänkt till cuda-utvecklare med mera... ja då ska priset VERKLIGEN ner...

Nja det kan nog vara lite mer än så. Tittar man på presentationen så pratar de om GPGPU innan de presenterar Titan Z och hela Titan serien har varit tänkt som en instegsversion av Tesla vilket tydligen har sålt riktigt bra. Fast det där med att Titan är budgetversioner av Tesla är inget de har gått ut med så mycket i sin vanliga marknadsföring. De verkar däremot ha sagt det till större nyhetssidor och till relevanta kunder. Så det kan nog ligga något i att även Titan Z kan vara tänkt för Compute snarare än spel. I alla fall om man tittar på priset. Har läst teorier om att Titan sålde lite för bra på bekostnad av Tesla vilket Nvidia inte vill. Ett motsvarande Tesla kostar ju nästan tre gånger så mycket så vinstmarginalerna där är enorma. Tanken var ju att få fler att inse hur bra det är med beräkningar på grafikkort så de köper Tesla sen. Inte att folk skulle köpa Titan istället för Tesla. Men det var bara en teori från någon journalist. Exakt vad som händer internt hos Nvidia vet vi inte.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Nja, kolla på loggan. nVIDIA ska det vara.

På deras hemsida (amerikanska) står det NVIDIA på massor ställen så dom har nog inget bestämt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Har läst teorier om att Titan sålde lite för bra på bekostnad av Tesla vilket Nvidia inte vill. Ett motsvarande Tesla kostar ju nästan tre gånger så mycket så vinstmarginalerna där är enorma. Tanken var ju att få fler att inse hur bra det är med beräkningar på grafikkort så de köper Tesla sen. Inte att folk skulle köpa Titan istället för Tesla. Men det var bara en teori från någon journalist. Exakt vad som händer internt hos Nvidia vet vi inte.

Det blir vi varse om vid nästa generation. Om dom skrotar Titan konceptet så har det nog sålt lite väl bra...
En mellanväg är att dom cripplar Titan lite mer, typ tar bort dynamic parallelism eller kör halva DP prestandan av vad som är möjligt på motsvarande Tesla. Då lägger man sig någonstans mellan Fermi GTX cripplingen och dagens Titan.

Ska bli intressant att se, men hoppas verkligen dom behåller full DP prestanda!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Orici:

Nja, kolla på loggan. nVIDIA ska det vara.

Titta på hemsidan. Nvidia skriver aldrig nVIDIA själva utan det är antingen Nvidia eller NVIDIA beroende på sammanhang. Jag har aldrig sett de själva skriva nVIDIA. Det är skillnad på en logga, ett varumärke och ett företagsnamn. Vi kan ta ett svenskt exempel:
SYSTEM
BOLAGET
Det är ju lite osmidigt att skriva det som de gör i sin logga eftersom SYSTEM
BOLAGET där skrivs med versaler och en radbrytning. Eftersom företaget heter Systembolaget så är det så man skriver det trots att loggan ser annorlunda ut. Ska vi ta andra exempel hade det varit rätt jobbigt att behöva skriva e∙on hela tiden eller för den delen Google.

Edit: Kanske ska förtydliga lite. Loggan är nVIDIA, varumärket verkar vara NVIDIA och företagsnamnet är Nvidia. I vanlig text ska man använda företagsnamnet och inget annat.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mikael07:

Det blir vi varse om vid nästa generation. Om dom skrotar Titan konceptet så har det nog sålt lite väl bra...
En mellanväg är att dom cripplar Titan lite mer, typ tar bort dynamic parallelism eller kör halva DP prestandan av vad som är möjligt på motsvarande Tesla. Då lägger man sig någonstans mellan Fermi GTX cripplingen och dagens Titan.

Ska bli intressant att se, men hoppas verkligen dom behåller full DP prestanda!

Tror inte de vågar pilla för mycket på begränsningarna. Det är nog lättare att i så fall justera priset och lansera motsvarande 780 och 780 Ti tidigare. Just DP-prestanda är ju en rätt enkel sak att behålla och de vill nog inte pilla för mycket på den. AMD visade ju nyligen att Hawaii har 1/2 DP-prestanda i Firepro W9100.

Fast jag har egentligen ingen aning. Vi får se vad som händer. Men det kommer nog dröja ett tag då Nvidia kör på mobile first nu så vi får se en ersättare av GK104 innan vi ser en ersättare till GK110.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Just DP-prestanda är ju en rätt enkel sak att behålla och de vill nog inte pilla för mycket på den. AMD visade ju nyligen att Hawaii har 1/2 DP-prestanda i Firepro W9100.

Visst är det enkelt att behålla DP prestanda. Men jag tänkte att om Titan inkräktar för mycket på Teslas marknadssegment, så är nog det effektivaste sättet att få folk att köpa Tesla igen att crippla Titans DP prestanda. Jag t.ex. kör beräkningar i DP på 2 st Titan. Hade inte Titan funnits hade det tvunget blivit Tesla. Men säg inget till nvidia..

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mikael07:

Visst är det enkelt att behålla DP prestanda. Men jag tänkte att om Titan inkräktar för mycket på Teslas marknadssegment, så är nog det effektivaste sättet att få folk att köpa Tesla igen att crippla Titans DP prestanda. Jag t.ex. kör beräkningar i DP på 2 st Titan. Hade inte Titan funnits hade det tvunget blivit Tesla. Men säg inget till nvidia..

Men då blir ju segmentet tämligen meningslöst för allt som är kvar är ett 780 eller 780 Ti med lite mer minne.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Vissa människor tycker om Nvidia så mycket att de måste skriva hela namnet i caps.

Skrivet av tvelander:

Så du skriver amd?
Jag skriver

AMD och Nvidia /NVIDIA

Jag brukar skriva nVidia, men nVIDIA är ju det korrekta egentligen. Enligt deras logga iallafall....

Edit: Äsch, någon annan vart före.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Men då blir ju segmentet tämligen meningslöst för allt som är kvar är ett 780 eller 780 Ti med lite mer minne.

Jo, nästan. Vad jag menade var att man kunde göra DP cripplingen på framtida Titans så att den inte är fullt lika allvarlig som de rena gamer korten. Då finns det ytterligare en morot att köpa ett Tesla istället för Titan, en morot som inte finns nu. Samtidigt finns det en anledning att köpa Titan istället för ett gamerkort, om man nu känner att man vill ha lite mer DP prestanda.
Inte för att jag vill ha det så, eller att jag tror att det är speciellt sannolikt, men jag spekulerade bara i möjliga utvägar för nvidia att differentiera Titan mot Tesla, om dom nu kände att Titan parasiterade på Teslas marknad.

Permalänk
Medlem

Besviken! Hade ju hoppats på ett Titan Z Black om några månader

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Vad jag har sett så har det ju hela tiden varit tal om 2880x2, alltså fulla gk110 och sen är jag tveksam till ifall dom faktiskt underklockar det men det kanske är det dom gör nu, hejdar leveranserna för att trycka in ett nytt BIOS med högre frekvenser från start.

Är kortet inte redan från början byggt för högre frekvenser så kan det vara så att strömförsörjningen inte är dimensionerad för det nya effektbehovet. Vi minns väl alla hur inte bara ett utan två GTX590 brann upp i Swecs testlabb vid överklockning.
Nytt bios fixas på en eftermiddag, fler faser till strömförsörjningen kräver nya kretskort och då tar det nog 2 månader.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Troligtvis inser de misstaget med priset i efterhand och skjuter upp kortet.

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Är kortet inte redan från början byggt för högre frekvenser så kan det vara så att strömförsörjningen inte är dimensionerad för det nya effektbehovet. Vi minns väl alla hur inte bara ett utan två GTX590 brann upp i Swecs testlabb vid överklockning.
Nytt bios fixas på en eftermiddag, fler faser till strömförsörjningen kräver nya kretskort och då tar det nog 2 månader.

Självklart men nu är vi ju en bit förbi det och med dom senaste släppen har vi ju sett allt annat än underdimensionerad strömförsörjning vid överklockning:)

Den som lever får se!

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk

Jag kan absolut hålla med om att den möjligtvis inte bedöms att vara tillräckligt konkurrenskraftig med tanke på att den kostar över dubbelt så mycket som 295x2 och presterar med all sannolikhet sämre, vill dem göra kortet konkurrens kraftigt borde dom över halvera priset vilket skulle räcka då Nvidia på senare år ändå aldrig kunnat konkurrera mot Amd när det gäller både prestanda och pris i dubbelkort.

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk

Håller med

Skrivet av DominatorPC:

Jag kan absolut hålla med om att den möjligtvis inte bedöms att vara tillräckligt konkurrenskraftig med tanke på att den kostar över dubbelt så mycket som 295x2 och presterar med all sannolikhet sämre, vill dem göra kortet konkurrens kraftigt borde dom över halvera priset vilket skulle räcka då Nvidia på senare år ändå aldrig kunnat konkurrera mot Amd när det gäller både prestanda och pris i dubbelkort.

Yepp, lägger man 30 pap för ett graffekort och inte bräcker 295x2:an så undrar jag vad Nvidia pysslar med.

Visa signatur

OS: Windows 11 Prro | Chassi: Fractal Design Define 7 Svart | Moderkort: Asus Rog Strix Z390-F Gaming | Kylning: Corsair CPU Cooling Hydro H100X / 2*240mm | CPU: I9 Socket-LGA1151, 8-Core (16-Thread) 3.60GHz@5Gh (1.33v) | PSU: Corsair 1200W | HDD: Corsair SSD 120GB (OS), Intel 256GB SSD (Games), Seagate 1TB HDD (APPS/DL), Seagate 1TB HDD (Recordings) | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: Gigabyte GTX 980 Ti 6GB | Monitor: HP Omen 27, TN-panel, 27", 165Hz och Nvidia G-Sync

Permalänk
Skrivet av Umbrellas:

Vissa människor tycker om Nvidia så mycket att de måste skriva hela namnet i caps.

Skrivet av tvelander:

Så du skriver amd?
Jag skriver

AMD och Nvidia /NVIDIA

Skrivet av Zotamedu:

Fast AMD är ett akronym och ska därför skrivas med versaler. Nvidia är ett namn och ska därför skrivas Nvidia. De själva brukar skriva NVIDIA för att deras varumärke är sådant. De skriver också CUDA, GRID, SHIELD och G-SYNC med bara versaler medans andra saker som Optimus, Tegra, Tesla och så vidare skrivs normalt. Standard skrivregler är dock att helt ignorera konstig versaliering när man skriver och istället följa standardreglerna som säger stor bokstav i början av namn. Undantaget är då akronym som till exempel AMD, BRIS och så vidare.

Alla ni har fel. Man skriver AMD och nVidia...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Melinho2895:

Alla ni har fel. Man skriver AMD och nVidia...

1. Läs här: #14568529
2. Ge mig ett exempel på där Nvidia själva skriver nVidia. Varför skriver du nVidia och inte nVIDIA som det står på loggan?
3. Du har fel. Det heter Nvidia eller möjligtvis NVIDIA om man ignorerar svenska skrivregler och istället följer företagens egna nycker. Se punkt 1.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Titta på hemsidan. Nvidia skriver aldrig nVIDIA själva utan det är antingen Nvidia eller NVIDIA beroende på sammanhang. Jag har aldrig sett de själva skriva nVIDIA. Det är skillnad på en logga, ett varumärke och ett företagsnamn. Vi kan ta ett svenskt exempel:
SYSTEM
BOLAGET
Det är ju lite osmidigt att skriva det som de gör i sin logga eftersom SYSTEM
BOLAGET där skrivs med versaler och en radbrytning. Eftersom företaget heter Systembolaget så är det så man skriver det trots att loggan ser annorlunda ut. Ska vi ta andra exempel hade det varit rätt jobbigt att behöva skriva e∙on hela tiden eller för den delen Google.

Edit: Kanske ska förtydliga lite. Loggan är nVIDIA, varumärket verkar vara NVIDIA och företagsnamnet är Nvidia. I vanlig text ska man använda företagsnamnet och inget annat.

Härligt med en gramatikdiskussion på forumet:D

Jag håller helt med dig att Nvidia borde vara Nvidia och inget annat (oavsett vad som finns inlagt i ordlistan på min telefon), däremot vill jag hävda att det som skiljer en förkortning från en akronym är att akronymen läses som ett ord, så frågan hur man skriver AMD är öppen (Då man ju läser varje bokstav och inte som ett ord) Lämpligen Amd, för att följa samma standardregler som används för att komma fram till Nvidia, då ingen, inget ens Amd själva, använder Advanced Micro Devices längre.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av TobiasJ:

Härligt med en gramatikdiskussion på forumet:D

Jag håller helt med dig att Nvidia borde vara Nvidia och inget annat (oavsett vad som finns inlagt i ordlistan på min telefon), däremot vill jag hävda att det som skiljer en förkortning från en akronym är att akronymen läses som ett ord, så frågan hur man skriver AMD är öppen (Då man ju läser varje bokstav och inte som ett ord) Lämpligen Amd, för att följa samma standardregler som används för att komma fram till Nvidia, då ingen, inget ens Amd själva, använder Advanced Micro Devices längre.

Fast AMD ska inte skrivas Amd för att det är just ett akronym. Nvidia är inget akronym. Sen finns det vissa som hävdar att akronym måste utläsas som ett ord medan initialbokstavsförkortningar ska utläsas varje bokstav för sig. I det fallet är akronym en delmängd av initialbokstavsförkortningar men det beror på vem man frågar. Hur man än vänder och vrider på det är dock AMD fortfarande en initialbokstavsförkortning/akronym. Sedan förekommer det självklart att akronym blir ett ord i sig. Till exempel laser och radar eller för den delen Saab. När det gäller AMD så heter bolaget Advanced Micro Devices, Inc. Ett fint exempel är adresserna till deras kontor: http://www.amd.com/en-gb/who-we-are/contact/locations Du kan även titta på alla juridiska dokument och så vidare.

Kanske snart dags att ge det här en egen tråd?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Hedersmedlem

Vänligen håll er till topic

Citat:

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Andra exempel är länkar utan beskrivning eller sammanhang samt inlägg som enbart innehåller citat. Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.

screamin-daemon/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Lämna bort detta överprissatta skit, ge oss prisvärt gtx790 ! Eller gtx8... !

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dennisdvdr:

Lämna bort detta överprissatta skit, ge oss prisvärt gtx790 ! Eller gtx8... !

Nu kan ju inte Nvidia ge "oss" GTX800 eftersom TSMC inte har en nod för massproducering. Sedan prisvärt GTX 790? Finns inget som heter prisvärt i denna prisklass.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds