Sony överklagar kopieringsavgift för mobiltelefon till hovrätten

Permalänk
Inaktiv

Bra Sony! Fortsätt så!

Permalänk
Medlem

Helt fel med kopieringsavgift. Hoppas verkligen att möget försvinner. Man måste ju få lov att göra backup t.ex. ifall något skulle gå sönder!

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk

Hejja Sony!

Permalänk
Medlem

Köp Sony grejor och stöd dem i kampen.

Permalänk
Medlem

Sony på båda sidor belyser ju vilken korrupt cirkus detta är.
I det här fallet tjänar Sony mer pengar på att stå på piraternas sida så därför gör dom det. Svårare än så är det inte det är bara för all moral och etik att vika undan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Sony på båda sidor belyser ju vilken korrupt cirkus detta är.
I det här fallet tjänar Sony mer pengar på att stå på piraternas sida så därför gör dom det. Svårare än så är det inte det är bara för all moral och etik att vika undan.

Lär dig skilja på pirat- och privatkopiering.
Piratkopiering är olagligt och ingen lag i sverige ger kompensation för detta.
Privatkopiering är lagligt så länge de sker utav Svenska artisters musik och endast till vänner och anhöriga.

Visa signatur

MAIN » CM NR200P | Ryzen 3800X | ASUS STRIX X570-I | G.Skill Trident Z Neo 2x16 GB 3600MHz CL16 | Radeon RX 7900XTX Liquid Devil | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Asus Loki SFX-L 1000W | EKWB Custom Loop | Sennheiser GAME One | Corsair Masterkeys Pro M | Logitech G502 Lightspeed Powerplay | HTC Vive Pro Wireless

NAS » Silverstone DS380 | Fractal Design 300W PSU | Core i5 3570k | ASUS P8Z77-I Deluxe | Corsair Vengeance LP 2x4 GB 1600MHz CL9 | IBM ServeRAID M5110

Använder Better SweClockers med Soitora's Mörka tema aktivt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zilanto:

Lär dig skilja på pirat- och privatkopiering.
Piratkopiering är olagligt och ingen lag i sverige ger kompensation för detta.
Privatkopiering är lagligt så länge de sker utav Svenska artisters musik och endast till vänner och anhöriga.

Jag vet skillnaden men du verkar inte förstå skillnaden mellan lagar och moral.

Permalänk
Skrivet av Maximo:

Sony på båda sidor belyser ju vilken korrupt cirkus detta är.
I det här fallet tjänar Sony mer pengar på att stå på piraternas sida så därför gör dom det. Svårare än så är det inte det är bara för all moral och etik att vika undan.

Det här får du lov att förklara närmare. Man kan inte bara kasta ur sig floskler och antagande utan att förklara vad man egentligen menar (...om du inte är ett Troll förstås...).

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waxinator:

Det här får du lov att förklara närmare. Man kan inte bara kasta ur sig floskler och antagande utan att förklara vad man egentligen menar (...om du inte är ett Troll förstås...).

Sony väljer sida efter vad dom tjänar pengar på inte efter moral, etik eller lagar. Vad vill du jag ska gå in på närmare, sweclockare är väl insatta i den här debatten redan så jag tyckte jag uttryckte mig klart.

Vad man associerar ordet pirat till som föregående postare tog upp spelar ingen roll saken är den att Sony byter sida i debatten efter vart pengarna finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Folk tycks glömma bort Sonys blundrar.

PSN och okrypterade lösenord, Rootkit, överprisade PS3or, properitära format och fler godsaker utöver dessa.

Jag är inte heller någon "fan" utav Copyswede men folk glömmer verkligen hastigt och vänder gärna kappan med vinden så fort som det passar dem och deras intressen.

Men det är kanske lite som man säger "Fight fire with fire", eller något...

På vilket sätt har dessa saker/händelser nån som helst relevans vad det gäller sonys kamp mot copyswede?

Spelar ingen roll vem det är som går fight mot Copyswede, EA, microsoft, Ubisoft, Zynga, King eller Satan själv, jag är på deras sida 100%.
Dinosaurier som Copyswede borde ha varit utdöda för länge sedan.

Permalänk
Medlem

Någon som orkar förklara hur Copyswede uppstod och hur de bara kan kräva pengar av företag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fill1337:

Någon som orkar förklara hur Copyswede uppstod och hur de bara kan kräva pengar av företag?

Varför inte låta Copyswede själva förklara?

Permalänk

Finns det inget parti som har detta som en politisk fråga? Kan ju tänka mig att det kan få rätta många röster om någon velar mellan två partier.

Visa signatur

Intel i5 4670k @ 4,2GHz, 1,106V // Gigabyte Z87-HD3 ATX // Kingston HyperX blu 2x4GB + Fury 2x4GB 1600MHz 10-10-10-27 1,5V // CoolerMaster Hyper 212 EVO // Samsung EVO 840 250GB // NZXT Phantom // Gigabyte 290 4GB // EVGA NEX750G // Windows 10 Pro 64

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av igulfast:

På vilket sätt har dessa saker/händelser nån som helst relevans vad det gäller sonys kamp mot copyswede?

Sony försökte på ett lömskt sätt tvinga dess kunder att köpa samma produkt flera gånger. Påminner om Copyswede, eller hur? Kan uppfattas som hyckleri, eller hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

Det tål att nämnas att Sony också distribuerar musik. Sony Music, någon?

Gällande mobilen, W710, jag trivdes jättebra med den jag hade.
Min mor fick den av mig när jag köpte en ny, och hon har fortfarande kvar den.

Det är kvalité, finns inga andra ord.
Copyswede är ungefär lika inne som TV-Licensen.
Inte ens jag står på Copyswede´s sida och jag är ändå musiker. >_>
Dock ingen känd sådan.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av LuhcForgh:

Finns det inget parti som har detta som en politisk fråga? Kan ju tänka mig att det kan få rätta många röster om någon velar mellan två partier.

Jodå. Det heter Piratpartiet.

Visa signatur

Catapultam habeo. Nisi pecuniam omnen mihi dabis ad capul tuum saxum immane mittam.

Permalänk
Medlem

När kommer CopyNorsk och CopySwahili att börja bråka med Sony & Co?

Permalänk
Medlem

Undrar hur länge det dröjer innan Copyswede kommer på att folk som går på dass för nr 2 ofta har med sej penna in (arbetskläderna tänker jag på) och att det finns skrivmaterial i form av dasspapper? Alla dessa människor kan ju få för sej att skriva ner text/noter och på så vis kopierar redan inspelad musik? Och vips så går dasspappret upp med en 20-lapp...

Säga vad man vill om Sony men att dom överklagar är bara att applådera. Skitbra (haha) !

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Det är kvalité, finns inga andra ord.
Copyswede är ungefär lika inne som TV-Licensen.
Inte ens jag står på Copyswede´s sida och jag är ändå musiker. >_>
Dock ingen känd sådan.

Indeed.
Ok, det säger en del, faktiskt. De är lite fel ute med andra ord.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av grynnan:

Enligt Copyswede är det ~14% som går till administrativa kostnader, resten till "kulturarbetare"-host..Skivbolag..
Skulle gärna vilja höra från en artist, vad denne har fått från copyswede, om något.

Försökt att harva mig igenom Årsredovisningen och Fördelning av Ersättning, på Copyswedes hemsida, men blir inte riktigt klok på siffrorna. Dessutom ser årsredovisningen ut som en jävla reklamblaska.. Fina bilder, och otydliga texter...

Att det behövs några som ser till att ersättning går till artister, är väl helt ok. Men den här formen av "intresseorginisation-skatt" får mig att se rött.

Fan, kan inte vi på Sweclockers starta en intresseorginisation, som sätter en skatt på en femma per bläckpenna? ..På öron.. Ögon..

Precis som du säger så står det rätt tydligt i årsredovisningen vart pengarna går, har för mig att utöver administrativa utgifter är fördelningen något i stil med att ca en tredjedel till musiker/skådespelare via SAMI och motsvarande organisation på skådespelarsidan, en tredjedel går till kompositörer/manusförfattare mm via STIM och motsvarande och den sista tredjedelen går till skivbolagen. Om du känner någon musiker/kompositör som spelat in skivor som sålt någorlunda så kommer det att finnas en post i utbetalningarna från SAMI där det står hur mycket de fått i privatkopieringsersättning från copyswede.

Skrivet av Tumnus:

Har själv försökt få reda på om de ens ger något till artisterna (ja, förutom dåligt namn då?) eller om de bara är en organisation som hittat en lag att leva på som en parasit.

Se svar ovan

Skrivet av Lindhe:

Tror ni copyswe anställer? Låter riktigt chill att få massa pengar utan att själv göra något och helt utan krav på kompetens...

Ja, att tex vara administratör eller ännu bättre jurist med specialkompetens på copyrightfrågor är säker något man anställer utan att kolla kompetens

Eller du kanske tänker dig att pengarna som samlas in stannar i copyswede och endast går till de som arbetar där? I så fall hänvisar jag till ovanstående svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av backspace:

Folk tycks glömma bort Sonys blundrar.

PSN och okrypterade lösenord, Rootkit, överprisade PS3or, properitära format och fler godsaker utöver dessa.

Jag är inte heller någon "fan" utav Copyswede men folk glömmer verkligen hastigt och vänder gärna kappan med vinden så fort som det passar dem och deras intressen.

Men det är kanske lite som man säger "Fight fire with fire", eller något...

Glömmer det gärna för en sekund när de går upp emot ett par parasiter som istället för att tjäna pengar på vanlig väg istället väljer att stjäla från andra.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Jag ska ställa mig vid E4:an och ta betalt för de som passerar, inte för att jag äger vägen men om jag bodde bredvid den så skulle det vara störande att höra alla bilar. Detta skulle då ge mig rätten till det. Undrar om någon skulle ifrågasätta om någon skulle stämma mig? Verkar som att det är värt ett försök Pengar in utan någon grund verkar vara en ny business!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Folk tycks glömma bort Sonys blundrar.

PSN och okrypterade lösenord, Rootkit, överprisade PS3or, properitära format och fler godsaker utöver dessa.

Jag är inte heller någon "fan" utav Copyswede men folk glömmer verkligen hastigt och vänder gärna kappan med vinden så fort som det passar dem och deras intressen.

Men det är kanske lite som man säger "Fight fire with fire", eller något...

Va? vad är det för svart-vit värld du lever i? Bara för att folk hejar på Sony betyder det väl inte att de plöttsligt börjat älska företaget? Det handlar helt enkelt om att de gör något bra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Folk tycks glömma bort Sonys blundrar.

PSN och okrypterade lösenord, Rootkit, överprisade PS3or, properitära format och fler godsaker utöver dessa.

Jag är inte heller någon "fan" utav Copyswede men folk glömmer verkligen hastigt och vänder gärna kappan med vinden så fort som det passar dem och deras intressen.

Men det är kanske lite som man säger "Fight fire with fire", eller något...

Hur tänker du nu? Kan man inte prisa Sony för va de gör nu men samtidigt fortsätta att inte tycka om de dåliga sakerna de gjort tidigare?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DevilsDad:

Va? vad är det för svart-vit värld du lever i? Bara för att folk hejar på Sony betyder det väl inte att de plöttsligt börjat älska företaget? Det handlar helt enkelt om att de gör något bra...

Skrivet av Tilax:

Hur tänker du nu? Kan man inte prisa Sony för va de gör nu men samtidigt fortsätta att inte tycka om de dåliga sakerna de gjort tidigare?

Eftersom nu två inlägg med samma fråga dyker kan jag lika gärna hoppa och in ge min syn på saken. Det finns visst hyckleri i att just Sony driver målet, eftersom Sony självt på ett faktiskt än mer förslaget sätt sökt tvinga köpare att betala för samma produkt flera gånger om. Naturligtvis bör dörren för en "omvändelse" lämnas öppen, men som sagt situationen är lite ironisk.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KimTjik:

Eftersom nu två inlägg med samma fråga dyker kan jag lika gärna hoppa och in ge min syn på saken. Det finns visst hyckleri i att just Sony driver målet, eftersom Sony självt på ett faktiskt än mer förslaget sätt sökt tvinga köpare att betala för samma produkt flera gånger om. Naturligtvis bör dörren för en "omvändelse" lämnas öppen, men som sagt situationen är lite ironisk.

Nu agerar inte direkt Sony parasit heller på samhället utan att tillföra något. De skapar produkter.. Sedan om de använder sig av lite gråzoner här och där bryr jag mig just nu inte om. På samma sätt som jag skulle applådera om Apple tog upp Copyswede till rätten. Visst kan man se en gnutta ironi i det hela däremot så ser jag inte hyckleriet i det..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds