Unreal Engine 4 glänser när utvecklare utforskar möjligheterna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Jag var riktigt missnöjd med Elemental tech demot som enligt mig hade blivit rejält fördummat (mest troligt pga "next-gen" konsolerna), så jag bestämde mig för att modifiera ljuset lite för att försöka efterskapa demot från 2012 så gott det gick. Tyvärr gick det inte att bygga ihop demot av någon anledning, och previewn crashar under landsskaps-scenen. Förmodligen berodde det på att jag använde mig utav en låst funktion för riktigt dynamic global illumination som är "Work in progress" för tillfället.

Knåpade ihop en bild i alla fall, och så här blev resultatet.
http://i.imgur.com/fhaDxf4.jpg

Hm, det var intressant. Jag märkte inte att något hade förändrats faktiskt.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Hm, det var intressant. Jag märkte inte att något hade förändrats faktiskt.

Epic plockade bort SVOGI ur motorn, som är en voxelbaserad tracing teknik för att ge ljus ett realistiskt beteende men inte vara lika krävande som ray tracing. Detta på grund av att det fortfarande ansågs vara för krävande. Jag hoppas verkligen att de integrerar funktionen i framtiden, för Unreal Engine 4 utan SVOGI känns inte next-gen. Motorn innehåller visserligen många andra nya funktioner, men det var SVOGI som skulle ta grafiken till en helt ny nivå.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Bioshock såg ungefär ut som Metro 2033.

Deus Ex....gah!

Den nya Unreal motorn verkar grym

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Jag vill ha ett nytt "riktigt" Unreal!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Allting ser överexponerat ut och metallföremål ser fortfarande ut som plast...

jag får inte plastkänslan men håller med om överexponering. Hoppas man använder funktionen med måtta och inte som i första demot.

Skrivet av Trigger:

Jag vill ha ett nytt "riktigt" Unreal!

ny unreal tournament

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Epic plockade bort SVOGI ur motorn, som är en voxelbaserad tracing teknik för att ge ljus ett realistiskt beteende men inte vara lika krävande som ray tracing. Detta på grund av att det fortfarande ansågs vara för krävande. Jag hoppas verkligen att de integrerar funktionen i framtiden, för Unreal Engine 4 utan SVOGI känns inte next-gen. Motorn innehåller visserligen många andra nya funktioner, men det var SVOGI som skulle ta grafiken till en helt ny nivå.

Om det du säger är sant (har inte kollat upp det) så är det rätt synd. Motorn är fortfarande otroligt snygg, men jag håller med. Ingen anledning att plocka bort något för en sådan fånig anledning.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Men ja, det ser väl nice ut och så.

Nu behövs det bara ett nytt Quake så är det bra sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeavenOnEarth:

Men ja, det ser väl nice ut och så.

Nu behövs det bara ett nytt Quake så är det bra sen.

Fast Quake är ju inte gjort varesig med Unreal Engine eller av Epic Games.

Unreal Tournament nyheter! http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20140503/unreal-tournament-...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841