Permalänk

Lirat Dark Souls 2 250 timmar på PS3 och nu 30 timmar på PC. Makalöst spel. Till er som klagar på rutten port, jag tror jag tuppar av alltså. Porten är ju hur bra som helst? Känns ju som att det skulle flyta på en 486a. Att säga att kontrollerna är dåliga är inte giltigt, då du MÅSTE ha en kontroll. Såg någon som sa att "PC spel = tangentbord". Eh? Har aldrig hört något så urbota dumt.

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Skrivet av bojaka:

Spela INTE Dark Souls II utan handkontroll och tro att du kommer få roligt!!! Sketen jävla portning är vad det känns som!

Jag spelar dark souls 2 utan kontrol. Jag testade spela dark souls 1 förut men klarade verkligen inte av det, även med alla mods som ska fixa spelet. Spelet kändes helt åt helvete konstigt. Men med dark souls 2 så tycker jag det funkar riktigt bra med tangentbord och mus. Jag har testat spela spelet med handkontrol men spelet känns enligt mig värre med handkontrol än tangentbord och mus.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreas D:

Statistiken ska representera allt som säljs i fysiska butiker. Att få fram statistik för den digitala försäljningen verkar vara helt omöjligt, förmodligen därför att Steam vägrar ge ut några siffror.

Hur relevant är statistiken då eftersom jag antar att nästan all spelförsäljning sker online till pc iallafall.

Permalänk
Medlem

Gäller den här statistiken enbart för försäljning i fysiska butiker så känns den ju sådär intressant (om man inte driver en liten spelbutik då)

Sen förstår jag inte riktigt vad folk har för problem med mus och tangentbord till DS2. Jag plöjde ner runt 200h med handkontroll i DS på PS3an och jag klarar mig precis lika bra nu när jag kör DS2 med just mus/tbord på PC. Tror iofs inte det finns något bra sätt att byta target när man väl låst på en fiende, men det kan likväl bero på en inställning jag missat då jag varit för sugen på att spela

Visst fanns det en liten inlärningskurva innan det kändes "naturligt", men att kalla det katastrof som många gör håller jag då inte med om.

Permalänk
Medlem

Vart är Counter-strike global offensive? Måste ju vara mer populärt än Source?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av gabriel15:

Hur relevant är statistiken då eftersom jag antar att nästan all spelförsäljning sker online till pc iallafall.

Säkert runt 50 procent åtminstone, men å andra sidan utgörs digitalförsäljningen till stor del av äldre spel som för tillfället är nedsatta i pris eller säljs i paket med andra. Ta en titt på Steam exempelvis: https://store.steampowered.com/mobilestorefront/topsellers

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Vart är Counter-strike global offensive? Måste ju vara mer populärt än Source?

Förstår verkligen ingenting. Detta påminner lite om när Arma2 plötsligt började segla upp i topp av försäljningslistorna. Då var det en tämligen populär mod vid namn DayZ som låg bakom. Kan det vara nån ny mod till CSS som alla kids går och köper CSS för i butik?

Gissar dock på felskrivning, och att det är CS:GO som egentligen avses. Eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Eh? Det är som att påstå att en BMW måste drivas på bensin, annars är det inte en bra bil? >.<

Jag anser att en riktig BMW är en bil som skall drivas av bensin, tycker verkligen illa om dieseltraktorerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel75:

Jag anser att en riktig BMW är en bil som skall drivas av bensin, tycker verkligen illa om dieseltraktorerna.

Why? Gött vrid o mycket pulver. BMW´s 330d ska man inte klanka ned på. Kör själv nu trimmad Mercedes diesel inom racing, tidigare ägt EVO, Impreza GT o STi. Alla trimmade.

Visa signatur

Desktop: i5 2500k@4.5GHz 1.31v | Asus P8P67 EVO | Asus HD7950 v2 CUII | Samsung 840 Pro 256GB | Corsair Veng. Blue 1600MHz 1.50v 16GB | Corsair 600T White | Corsair TX 750W | Corsair H100 | Samsung s23a750d 120Hz 3D |
Laptop: HP EliteBook 8460p, 6470m, 128GB SSD och uppgraderad Skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av nathan:

Förstår verkligen ingenting. Detta påminner lite om när Arma2 plötsligt började segla upp i topp av försäljningslistorna. Då var det en tämligen populär mod vid namn DayZ som låg bakom. Kan det vara nån ny mod till CSS som alla kids går och köper CSS för i butik?

Gissar dock på felskrivning, och att det är CS:GO som egentligen avses. Eller?

Nej det låter konstigt detta.
Jag tror faktiskt inte att CSS fått någon mod och tror inte att det kommer hända heller, för mycket fokus på att optimera CS GO

Ja det kan mycket väl vara en felstavning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duce2000:

Gäller den här statistiken enbart för försäljning i fysiska butiker så känns den ju sådär intressant (om man inte driver en liten spelbutik då)

Sen förstår jag inte riktigt vad folk har för problem med mus och tangentbord till DS2. Jag plöjde ner runt 200h med handkontroll i DS på PS3an och jag klarar mig precis lika bra nu när jag kör DS2 med just mus/tbord på PC. Tror iofs inte det finns något bra sätt att byta target när man väl låst på en fiende, men det kan likväl bero på en inställning jag missat då jag varit för sugen på att spela

Visst fanns det en liten inlärningskurva innan det kändes "naturligt", men att kalla det katastrof som många gör håller jag då inte med om.

Handkontroll är ett PC tillbehör och den analoga spaken är överlägsen WASD, något behov av precisionen från en mus finns inte då man bara styr kameran vilket en analog spak klarar lika fint. Kort sagt handkontroll är överlägsen till den här speltypen oavsett plattform men givetvis kan man ju spela med mus och tangentbord om man vill precis som att man kan spela plattformsspel på touchscreen om man vill.

Permalänk

Att ens BF4 är med på dessa listor gör mig skeptisk till dess trovärdighet.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Skrivet av Xiqt:

Vart är Counter-strike global offensive? Måste ju vara mer populärt än Source?

CSGO säljs inte i butik, det går bara att köpa på nätet!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 960T BE @ x5 3.0Ghz | Moderkort: ASUS M5A78L-M LX | GPU: XFX - AMD Radeon HD 6770 | Minne: 8GB Corsair VENGEANCE CL9 | Chassi: Fractal Design R4 | HDD: 500GB Samsung Spinpoint F3| Skärm: BenQ XL2420T - 120hz | Laptop: Lenovo T420 - Iphone 4S

Permalänk
Medlem
Skrivet av aske.nord:

CSGO säljs inte i butik, det går bara att köpa på nätet!

Skickades från m.sweclockers.com

Sant! Det hade jag glömt. Detta kanske betyder att det sitter en massa gråtande kids som tjatat på föräldrarna att köpa "CS" i present till dem, men det enda som hittades i butik var CSS.

Lite väl många felköp då dock. Kan det helt enkelt vara så att hela Counter-Strike-scenen vaknat till liv igen? Och att de enda siffror vi ser som bevis på detta är fysisk försäljning av CSS?

Permalänk

Jag skulle lugnt säga att CS scenen har vaknat till liv. Många lag har också bytt från 1.6 till GO (Global Offensive) Och har ni inte prövat det, och gillar FPS spel. Så kommer ni älska det, köpköp!

Permalänk
Medlem

Haft "Dark Souls II" liggande här ett tag nu... Sedan Diablo III Reaper of Souls. Dags att prova nu kanske. ((Fastnade som fan i RoS, äntligen en värdig uppföljare till Diablo 2:LoD))

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Medlem

Tack gode gud, Dark souls 2 ligger över ghosts på PC, men hur fan är det under det på ps3? PS3 är ju för fan hemplattformen för demon's souls OCH dark souls 1/2 !

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Tack gode gud, Dark souls 2 ligger över ghosts på PC, men hur fan är det under det på ps3? PS3 är ju för fan hemplattformen för demon's souls OCH dark souls 1/2 !

DS2 är flera veckor gammal på PS3 och PS3/360 är även hemplattform för CoD. När DS2 släpptes var det över CoD en kort stund på listan även på PS3.

Permalänk

Ok. Ni som spelar/spelat Dark Souls 2. Skulle ni rekommendera att börja med DS2 eller DS1? Spelar det någon roll?

MVH / Septembro.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU