Permalänk
Medlem

Vattenblock till GTX 680

Hej!

Jag har funderingar på att köra vattenkylning i min PC .
Så jag undrar om något proffs här har någon koll på bra vattenblock till två st Nvidia GTX 680 kort från Evga. Och vart man kan få tag på sånhär "thermal pad" och någon manual vart dessa skall placeras? Har även uppfattat att det finns olika tjocklekar på de, hur vet jag vilken som jag skall använda mig utav?

Tacksam för tips och svar!

Permalänk
Medlem

Coolingconfigurator.com

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackoxy:

Hej!

Jag har funderingar på att köra vattenkylning i min PC .
Så jag undrar om något proffs här har någon koll på bra vattenblock till två st Nvidia GTX 680 kort från Evga. Och vart man kan få tag på sånhär "thermal pad" och någon manual vart dessa skall placeras? Har även uppfattat att det finns olika tjocklekar på de, hur vet jag vilken som jag skall använda mig utav?

Tacksam för tips och svar!

Thermal pads ingår i EKs vattenblock. Vet inte med andra märken. Tjocklek framgår av instruktionen

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kribol01:

Thermal pads ingår i EKs vattenblock. Vet inte med andra märken. Tjocklek framgår av instruktionen

Tack för svaret!

Såg också att det finns bakstycken man kan köpa.. är det nödvändigt eller är det mer estetiskt ? Har läst lite olika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Coolingconfigurator.com

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för det, ska kollas upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackoxy:

Tack för svaret!

Såg också att det finns bakstycken man kan köpa.. är det nödvändigt eller är det mer estetiskt ? Har läst lite olika.

Sägs bidra med viss värmebortledning. Något som är nice är att kortet blir styvare. Sen blir det sjukt mkt snyggare också

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |