SWEclockers medlem strular med betalning av skärm!

Permalänk
Avstängd

SWEclockers medlem strular med betalning av skärm!

Sålde en skärm på SWEclockers marknad till en medlem som heter: **bort/mod**

Personen gav 75kr frakt i förskott men frakten blev 185kr. När jag hade mejlat ett kvitto där det stod summan samt kollinumret, slutade han svara och har inte betalt mellanskillnaden. Det var igår han slutade svara och idag har han varit aktiv på denna sida.
Vi hade inte kommit överens om att frakten skulle kosta enbart 75kr, han valde bara att skicka det innan, jag ville ha summan för skärmen först sen ha hela frakten betald när jag visade kvittot efter. Ungefär så har jag gjort tidigare på denna sida och det fungerar bra tycker jag.

Riktigt kasst att man inte kan lita på dessa medlemmar, kan man på något sätt anmäla detta så resterande medlemmar vet om detta ifall han försöker köpa/sälja något annat?

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem

Det vore intressant att se vad som är skrivet i er konversation. Så att vi andra medlemmar kan skapa oss en uppfattning om vad som har skett.

Permalänk
Skrivet av RiHjD:

Sålde en skärm på SWEclockers marknad till en medlem som heter: **bort/mod**

Personen gav 75kr frakt i förskott men frakten blev 185kr. När jag hade mejlat ett kvitto där det stod summan samt kollinumret, slutade han svara och har inte betalt mellanskillnaden. Det var igår han slutade svara och idag har han varit aktiv på denna sida.
Vi hade inte kommit överens om att frakten skulle kosta enbart 75kr, han valde bara att skicka det innan, jag ville ha summan för skärmen först sen ha hela frakten betald när jag visade kvittot efter. Ungefär så har jag gjort tidigare på denna sida och det fungerar bra tycker jag.
Riktigt kasst att man inte kan lita på dessa medlemmar, kan man på något sätt anmäla detta så resterande medlemmar vet om detta ifall han försöker köpa/sälja något annat?

så han skickar in 75kr + priset på skärmen. du godkänner köpet genom att skicka skärmen men vill ha mer eftersom frakten kostar 185kr ?

Citat:

Ungefär så har jag gjort tidigare på denna sida och det fungerar bra tycker jag.

har du gjort det flera gånger ? skickat kvitton med extra frakt.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Sålde en skärm på SWEclockers marknad till en medlem som heter: **bort/mod**

Personen gav 75kr frakt i förskott men frakten blev 185kr. När jag hade mejlat ett kvitto där det stod summan samt kollinumret, slutade han svara och har inte betalt mellanskillnaden. Det var igår han slutade svara och idag har han varit aktiv på denna sida.
Vi hade inte kommit överens om att frakten skulle kosta enbart 75kr, han valde bara att skicka det innan, jag ville ha summan för skärmen först sen ha hela frakten betald när jag visade kvittot efter. Ungefär så har jag gjort tidigare på denna sida och det fungerar bra tycker jag.

Riktigt kasst att man inte kan lita på dessa medlemmar, kan man på något sätt anmäla detta så resterande medlemmar vet om detta ifall han försöker köpa/sälja något annat?

Detta är inget för Sweclockers.com
Vill du anmäla honom så tipsar jag om dessa herrar.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av twk:

Det vore intressant att se vad som är skrivet i er konversation. Så att vi andra medlemmar kan skapa oss en uppfattning om vad som har skett.

Kan försöka kopiera så mycket som möjligt från mejlen. Han påstod att Schenkers frakt skulle kosta 75kr, jag läste på deras hemsida att frakten skulle gå på 55kr och uppåt, fanns inget bestämt värde på frakten. Jag hade godkänt att han skulle ge 300kr för skärmen + frakt, nu har han betalat 190kr för skärmen, det är inte rätt och absolut inget vi har kommit överens om, jag återkommer med kopia från vår konversation.

Skrivet av jonatan80:

så han skickar in 75kr + priset på skärmen. du godkänner köpet genom att skicka skärmen men vill ha mer eftersom frakten kostar 185kr ?

har du gjort det flera gånger ? skickat kvitton med extra frakt.

Förra gången jag sålde något här betalade personen bara för produkten tills jag hade skickat den och sedan betalade frakten när han fick se kollinumret, ja!

Skrivet av Lifooz:

Detta är inget för Sweclockers.com
Vill du anmäla honom så tipsar jag om dessa herrar.

Nu är du bara larvig, det handlar inte om det, det är alldeles för lite pengar för att anmäla. Mer en principsak. Min tjej handlar mycket på Tradera och där kan man betygsätta säljare så man tryggt kan handla från privatpersoner, iaf tryggare än att man har noll koll. Undrade bara om SWEclockers inte har samma slags system?

De borde iaf kunna banna en person som inte hålla sina löften från att lägga ut eller svara på fler annonser för deras egna medlemmars säkerhet?

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Kan försöka kopiera så mycket som möjligt från mejlen. Han påstod att Schenkers frakt skulle kosta 75kr, jag läste på deras hemsida att frakten skulle gå på 55kr och uppåt, fanns inget bestämt värde på frakten. Jag hade godkänt att han skulle ge 300kr för skärmen + frakt, nu har han betalat 190kr för skärmen, det är inte rätt och absolut inget vi har kommit överens om, jag återkommer med kopia från vår konversation.

Frakt kollar du på valfri sida som Schenkers privatpaket.se eller posten.se där du kan fylla i storlek på paket och vikt för att få fram ett exakt pris. Ett tips är att du gör det och ger ett fast pris inklusive allt i framtiden.

Permalänk
Avstängd

Där har ni hela mejlkonversationen, börjar nerifrån och jag är **bort/mod**

Jag kopierade allt för att ingen skulle kunna säga att jag döljt något, men de första mejlen är de som betyder något, de sista handlar bara om att han inte kunde se bilden jag skickade första gångerna men skickade flera stycken och sista kortet är jag 100% övertygad om att han såg, därefter slutade han svara också.

I de första 3-4 mejlen kanske syns det att jag skrev jag vile ha 300kr först och frakten sen när jag vet hur mycket den skulle vara. Han skickade sedan pengar utan att säga att han ändrat dealen. Han kanske har missat hur jag menar, men det spelar ingen rol jag har kvitto på vad frakten kostar och han ska betala 485kr, inte 375kr. (300+frakt)

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Tråkigt att affären inte har gått som förväntad men att hänga ut användare är inte ok. Har man blivit lurad bör man polisanmäla och kontakta Sweclockers.

screamin-daemon/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...