Är Asus VG278HE 27" en bra val av skärm?

Permalänk
Medlem

Är Asus VG278HE 27" en bra val av skärm?

Hej!

Jag har för tillfället en billig 27"a och en 24" och tänkte nu lägga till den 3dje att ha som "huvudskärm" i mitten. Jag tror att jag huvudsakligen kommer att spela på en skärm och ha sidoskärmarna för annat medans man spelar, men skulle vara kul att kunna köra eyefinity ibland om man känner för det.

Då båda skärmarna just nu är 1920x1080 känns det väl rimligt att skaffa en till i samma upplösning för att få bättre flerskärmsupplevelse. Då jag har grafikkort nog för att köra köra 144Hz (r9 290x) på många spel känns det väl rimligt att köpa en med 144Hz. Jag har dock ingen aning hur bra det kommer funka att blanda 60Hz och 144Hz?

Om jag nu slår fast vid 27" 144Hz verkar VG278HE vara den enda hyfsat billiga (~3.100kr). Jag är lite skeptisk eftersom att den ser ut att slå alla andra skärmar med liknande specs med nästan 1000kr (prisjakt)? Är det ett bra köp?

Har ni några idéer så skulle jag vara tacksam!

Permalänk
Medlem

Jag kom på en sak till:

Jag har just nu bara en videoutgång kvar, en Display Port. Vad jag har läst kan man väl skicka 120Hz över en display port, men då skärmen jag funderar på inte har ett Displayport uttag måste man väl köpa någon typ av adapter? 120Hz över hdmi verkar inte gå vad jag har läst så då måste jag hitta en dp hub som kan ge två hdmiuttag?