Permalänk

SONY-KDL47W805A - bästa inställningar

Hej,

Jag har precis köpt en SONY-KDL47W805A, bara några dagar efter min PS4 😊 Kan inte bli bättre, bara om jag får ordning på bilden. Jag läste på en hel del innan jag valde TV, jag fann en del trådar här bland annat, därför tänkte jag höra om någon har tips på hur jag får ut mest av min SONY.

Jag både spelar och tittar mycket på fotboll. FIF14 ser bra mycket trevligare ut än på min gamla LG 37LY95, men jag vet inte om jag bör göra något (mer) med inställningarna i min nya SONY. TV:n ställer automatiskt in sig på GAME MODE när PS4:n kopplas på, men ska jag göra något mer för att t.ex. få ner Input Lag till minimum?

När jag tittar på "vanlig" TV (Telia digital TV, ej HD, via ADSL), så ser bilden rent ut sagt förskräcklig ut. Jag kan inte alla termer, men bilden är allt annat än mjuk med fina kontraster och följsam. Att se på fotboll är nästan som att se på en gammal tjock-TV, bilden är kass. Finns det några inställningar man bör göra för att få ut mest av t.ex. film (bäst svärta) och för "vanligt" TV-tittande? Alla tips tas tacksamt emot, jag älskar prylar men det är först nu jag börjar sätta mig in i hur jag får ut mest av sin TV.

Permalänk
Medlem

Hittade lite inställningar på ett engelskt forum som jag kör på min sony tv. Inställningarna är för spel:

"Ps4 set to auto

Scene: Game
Picture Mode: Game Original
Backlight: 6
Contrast: Max
Brightness: 52
Colour: 50
Hue: 0
Colour Temp: Warm 1
Sharpness: 50
Noise Reduction: Off
MPEG NR: Off
Dot NR: Off
Reality Creation: Off
Smooth Gradation: Low
Film Mode: Off
Black Corrector: Off
Adv Contrast: Low
Gamma: -1
Auto Light Limiter: Off
Clear White: Off
Live Colour: Off
White Balance:
R-Gain -1
G-Gain -1
B-Gain -3
R-Bias +1
G-Bias 0
B-Bias -1
Detail Enhancer: Off
Edge Enhancer: Off
LED Motion Mode: Off

Home>Settings>System Settings>Eco>Light Sensor: Off"