Permalänk
Medlem

får inte in kaneler

hej
i lägenheten får jag in in alla kanaler på den ena teven.
tv 1: 1 2 3 4 5 6 får jag in
tv 2: 1 2 4 6 får jag in på den. det står att dem andra kanalerna är krypterade

jag har bara ett teveurttag i väggen så jag har sattt en split där och har kabel till bägge teveapparaterna.
vet nån vad det kan va för fel?

Permalänk
Rekordmedlem

Analogt eller digitalt och har du en gammal eller modern tv ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Spontant känns det som att TV1 kanske har inbyggd digitalbox? 1an 2an 4an och 6an som du får in på tv2 är ju "fria kanaler"...

Permalänk
Medlem

Båda teve apparaterna är moderna.
Båda har inbyggd digitalbox men det sitter inget kort i nån av dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem

Men vad försöker du titta på för tvsystem dvb t, c eller analogt ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

TV1 tar du in kanalerna i analoga grundutbudet, där trean och femman ingår.
TV2 tar du in kanalerna digitalt, och där finns bara fria utbudet, dvs 1,2, 4 och 6.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Jag är ganska kass vad det gäller tv.
Men det va inte jag som kopplade in tv1 så jag vet inte om det är digitalt eller analogt.
Jag kopplade in in tv2 och det va nog digitalt jag valde där. Skall testa nu om det hjälper att välja analogt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag valde analog nu och jag fick inte in 3an och 5an ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem

Det kan ju vara så att det skiljer mellan dvb t och c också. Vet du vilka kanaler som distribueras på vilket sätt ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag hittade kanalerna nu men dem heter konstiga namn Och står inte vilket program som visas

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av lillink:

Jag hittade kanalerna nu men dem heter konstiga namn Och står inte vilket program som visas

Skickades från m.sweclockers.com

Hur menar du nu ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Innan jag gjorde en kanalsökning med analogt så kunde jag se vilket program som gick och hur lång tid det va kvar på det.
Men efter sökningen så står det inget på tex tv4

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om du går via dom analoga signalerna så finns inte den informationen med. Det gör det när du tittar via den digitala mottagaren.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

schack rules, i don't...:-(

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillink:

Innan jag gjorde en kanalsökning med analogt så kunde jag se vilket program som gick och hur lång tid det va kvar på det.
Men efter sökningen så står det inget på tex tv4

Skickades från m.sweclockers.com

Eventuellt kan du stuva om i kanallistan och ha digitala kanaler om det finns, och analoga när det inte finns annat. Då kan du använda EPG (programguiden) och få information.

Att blanda kanaler stöds inte av alla TV-apparater.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Eventuellt kan du stuva om i kanallistan och ha digitala kanaler om det finns, och analoga när det inte finns annat. Då kan du använda EPG (programguiden) och få information.

Att blanda kanaler stöds inte av alla TV-apparater.

Tack hur vet jag om jag kan blanda kanaler?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av lillink:

Tack hur vet jag om jag kan blanda kanaler?

Skickades från m.sweclockers.com

Du kollar tvns manual.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.