Netflix höjer priset

Permalänk
Medlem
Skrivet av skurtbert:

Öh, ja... och med en knapptryckning kan du byta till amerikanskt IP helt gratis med hjälp av reklamfria insticksprogram till din webbläsare... så det är ju itnte direkt jättemeckigt att att se efter själv.

På vårt mediacenter kör vi alltid "amerikanska" Netflix medan barnen får nöja sig med svenska på sina rum... med samma konto, samtidigt.

Netflix är så sjukt bra påd et sättet

Utveckla gärna, som jag förstått det så måste du regga in ditt netflix via en proxy eller ngt för att få det amerikanska utbudet. Jag gillar konstiga amerikanska reality serier så tror Amerikanska netflix hade varit bättre än det svenska för mig.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Utveckla gärna, som jag förstått det så måste du regga in ditt netflix via en proxy eller ngt för att få det amerikanska utbudet. Jag gillar konstiga amerikanska reality serier så tror Amerikanska netflix hade varit bättre än det svenska för mig.

Du behöver inte regga ett amerikanskt konto. Bara logga in på ditt befintliga på ett Nordamerikanskt ip.
Mediahint? Tror att det är det. Ett addon till Firefox som fixar det åt dig. Bara att logga in med ditt vanliga konto.

Permalänk
Medlem

Chrome + proxmate = 'hela' Netflix.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Ett rån! För 10kr kan man få en piggelin.

Kommer ihåg när en piggelin kostade 4kr.

Permalänk
Medlem

Kör amerikanska netflix så betalar ca 56kr/månaden.. undrar om höjningen gäller USA med..

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Utbudet är ju helt värdelöst... tycker jag.

Inga av de lite äldre filmerna som man vill se finns... nu är det ett par månader sedan jag senast provade Netflixen... men tror inte de har tillkommit ännu? Kan ju tyvärr inte kolla då man måste vara inloggad för att se utbudet.

T.ex. Dumb & Dumber, Shawshank Redemption, Rambo-serien, Die Hard-serien, The Godfather, Schindler's List, The Green Mile... för att bara nämna ett par.

The Godfather och The Green Mile finns med. Rambo-serien så är det bara Rambo (2008) som finns med just nu. Schindler's List och The Shawshank Redemption fanns med för ett par månader sedan men är ej tillgängliga längre.

Visa signatur

Asus P7P55D Deluxe | Intel Core i5 760 @ 2,8GHz | 8GiB DDR3-1600 | EVGA GTX 460 SC EE 1GB | Fractal Design Define R2 | Corsair TX 750W PSU | Windows 7 Pro 64-bit | 24" @ 1920*1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av whoomer:

Chrome + proxmate = 'hela' Netflix.

Detta låter ju fint.

Edit: Tog bort länk, enligt typ alla kommentarer så vart det pluginet scam, funkade inte.

Kan ngn länka pluginet som gör att man kan ändra sitt ip till amerikanskt?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Skrivet av Raymond:

Kör amerikanska netflix så betalar ca 56kr/månaden.. undrar om höjningen gäller USA med..

Yes. Fick ett brev idag eller igår om att de höjer det med $1. Men vi får behålla vårt nuvarande pris i 2 år innan det höjs för oss så det är luuuuuugnt!

Själv så kör jag www.unblock-us.com för kanadensiska $5/mån ca 35 kr. Kanske är overkill då man kan få det gratis genom webbläsaren. Men genom den tjänsten så kan jag lägga in deras DNS i både min ipad mini samt min samsung TV samt PS4/PS3/Xbox (även om jag inte kollar just nå genom dem ) och ha amerikanskt netflix på de enheterna utan något krångel. SKIT SMIDIGT! Finns även en gratis vecka för den som vill testa! Måste bara ha en dator att sätta upp det genom/registrera sig innan man lägger in det på TVn eller iPaden.. eller PS3an, PS4an, Xbox 360 eller hur man nu konsumerar Netflix )

Permalänk
Medlem

Inte sån farlig höjning. Betalar i nuläget 20kr/mån så det kanske slutar på 22-23kr

Permalänk
Medlem

Har varit kund ett par månader men internetuppkopplingen på 8Mbit DSL är lite för svajig för att streaming ska vara ett fungerande koncept.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DDemis:

Ett rån! För 10kr kan man få en piggelin.

10 kr för en piggelin?! På min tid kostade en piggelin 4 kr.

Permalänk
Skrivet av Barren Wuffet:

10 kr för en piggelin?! På min tid kostade en piggelin 4 kr.

Tyvärr så gick en piggelin på en femma när jag var var mindre. det var rätt lagom

Eller en burk med 50CL Coca Cola för 7kr det var fint

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk

Kommer nog skaffa netflix inom kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Detta låter ju fint.

Edit: Tog bort länk, enligt typ alla kommentarer så vart det pluginet scam, funkade inte.

Kan ngn länka pluginet som gör att man kan ändra sitt ip till amerikanskt?

Jag kör Tunnelbear, det finns även på Android, IOS & Mac, gratis-versionen är bara 1GB i månaden men för $5 så har man fritt tillgång och då är det bara en enkel knapptryckning för att få tillgång till amerikanskt, kanadensiskt, brittiskt, franskt, tyskt, japanskt, belgiskt, australiskt eller italienskt ip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Har varit kund ett par månader men internetuppkopplingen på 8Mbit DSL är lite för svajig för att streaming ska vara ett fungerande koncept.

Haha jag har knappt 2Mbit/s ADSL och det funkar väldigt bra, visst kvalitén blir väl inte HD men det funkar ju

Permalänk
Medlem

Tycker att Netflix fungerar riktigt bra önskar bara att utbud var bättre. ViaPlay är ok i mina ögon, speciellt om man tittar mycket på sport.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX6 |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Det tråkigaste med tjänster som Netflix är att de har typ serier men visar bara första säsongen. Är det en bra serie man vill se vidare på som kanske har fler säsonger så får man leta på annat håll. Mycket dåligt, kan ju lika gärna köpa serierna på dvd/bluray istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Det tråkigaste med tjänster som Netflix är att de har typ serier men visar bara första säsongen. Är det en bra serie man vill se vidare på som kanske har fler säsonger så får man leta på annat håll. Mycket dåligt, kan ju lika gärna köpa serierna på dvd/bluray istället.

Det är ju vad Netflix är, en videoaffär på nätet. Dem följer ju exakt samma schema som alla affärer som säljer fysiska dvder dock så har dem ju egna serier som utmanar och slår alla och dem släpps ju direkt vilket är mycket bra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skogsvilden:

Har varit kund ett par månader men internetuppkopplingen på 8Mbit DSL är lite för svajig för att streaming ska vara ett fungerande koncept.

Jag undrar verkligen det... 8mbit fungerar bra nog för mig att streama 720p plex server osv

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Barren Wuffet:

10 kr för en piggelin?! På min tid kostade en piggelin 4 kr.

Kostar typ 7-8kr nu, inte 10kr. Men ja, priserna går uppåt.

Permalänk
Skrivet av Megacrash:

Det tråkigaste med tjänster som Netflix är att de har typ serier men visar bara första säsongen. Är det en bra serie man vill se vidare på som kanske har fler säsonger så får man leta på annat håll. Mycket dåligt, kan ju lika gärna köpa serierna på dvd/bluray istället.

Håller helt med. Både serier och filmer kör dom antingen första, mitt i eller liknande.

Skrivet av Adam901:

Det är ju vad Netflix är, en videoaffär på nätet. Dem följer ju exakt samma schema som alla affärer som säljer fysiska dvder dock så har dem ju egna serier som utmanar och slår alla och dem släpps ju direkt vilket är mycket bra.

Inte riktigt, vissa filmer så kör dom mitt i eller sista filmen. Många serier är inte kompletta (saknas början eller slutet). Det på serier som släppt redan nästa säsong.

Tar bort filmer och serier, ibland tillägger tillbaks det. serieutbudet är något bättre än filmutbudet. Men för det ens ska ersätta torrent sajterna är det långt kvar.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Det kvittar egentligen om det fortfarande är billigt med höjningen men utbudet är inget att hurra över speciellt filmerna de har.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Vi är nöjda med Netflix här hemma iaf

Används mycket och bilden är kanon i våran Smart TV när vi ser på filmer via Netflix

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Adam901:

Det är ju vad Netflix är, en videoaffär på nätet. Dem följer ju exakt samma schema som alla affärer som säljer fysiska dvder dock så har dem ju egna serier som utmanar och slår alla och dem släpps ju direkt vilket är mycket bra.

Nej, nej och nej. Inte ens närheten av samma schema. Och videoaffär är nog fel ord, mer likande ett slags filmbibliotek isåfal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Jag är nästan helt säker att det kostade 99/mån när jag blev medlem. När sänktes priset?
Hur som helst, fortfarande billigare än Spotify

Spotify är faktiskt 10kr dyrare per månad för mig, dvs 30kr/mån

Permalänk
Medlem

Om dom fixar alla säsonger av the walking dead så är det lätt värt dom extra pengarna. Finns ju ingen av dom här tjänsterna som har mer är till säsong 2

Permalänk
Skrivet av sgtspiff:

Nu ska vi se...
Har hittills betalt ca 500kr till Netflix. I vardagen ser jag kanske en film en ett serieavsnitt per vecka.
Mao inte värt det.
Förra veckans maginfluensa = 10 filmer = oersättligt(streamtjänst som streamtjänst).

Så 79/89kr per månad ställs mot inte värt och oersättligt. Svårt att räkna på om det finns plats i ekonomin för det.

Du kan ju avsluta abonnemanget och sedan starta upp det igen när du vill se något. Finns inget som hindrar dig!

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Jag är nöjd med mitt Netflix, men den har en given svaghet och det är utbudet och tillvitas mån att jag inte kan ha engelsk text.
Det stod att de skulle utöka utbudet så jag hoppas de gör det nu ordentligt.

Jag frågade netflix kundtjänst varför man inte kunde välja original ljudspår (eng tal) till t ex Lejonkungen och andra familjefilmer. Några dagar senare var det fixat!

Visa signatur

Förvirrad...

Permalänk
Skrivet av Barren Wuffet:

10 kr för en piggelin?! På min tid kostade en piggelin 4 kr.

Rena rånet!!!

En piggelin ska kosta 2 spänn!

Visa signatur

Förvirrad...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikegnorp:

Super tjänst men utbudet suger.. Har testat gratis erbjudande två ggr men det blir ingen fortsättning. Skulle vara kul att se hur utbudet ser ut i US.. Säkert betydligt bättre medans vi får nöja oss med Nördrna anfaller 3.

Jag var i USA för ett år sedan och hittade väldigt mycket mer intressant i min favoritkategori iallafall (SF), Aeon Flux t.ex. (som jag inte han se klart och nu inte kan se hemma i Svedala...). Får de till licenshanteringen så att den är oberoende av region är det värt 89 kr/månad om två år.

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive