Netflix höjer priset

Permalänk
Skrivet av MatsDahlgren:

Jag var i USA för ett år sedan och hittade väldigt mycket mer intressant i min favoritkategori iallafall (SF), Aeon Flux t.ex. (som jag inte han se klart och nu inte kan se hemma i Svedala...). Får de till licenshanteringen så att den är oberoende av region är det värt 89 kr/månad om två år.

De kommer aldrig att få det oberoende av region då studios inte tänker så än. Skaffa mediahint, wink wink

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Hjälpsam

Snubblar hela tiden över intressanta serier, enda problemet är jag inte hinner se allt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurreKula:

De kommer aldrig att få det oberoende av region då studios inte tänker så än. Skaffa mediahint, wink wink

Är inte gratis längre för de som inte redan har det installerat, men det finns andra tjänster om man har problem med just denna tjänst/add-on.

Utbudet är ganska tunt på Netflix oavsett vilket region du bor i. Fast det är i alla fall inte som TVOD-tjänsterna där det kostar mer eller lika mycket att hyra en relativt ny film som att köpa den på dvd/blu-ray (som man kan trade:a eller vad som helst, har högre kvalité), de flesta serier går att få billiga boxar på. Fast jag kan faktiskt inte hitta film att se på netflix och 80-talsserier tröttnar man på, så känns inte alltid motiverat att spendera 79kr ens. Utbudet på filmsidan är på tok för dåligt, och äldre filmer kan man bara se på så många gånger.

Permalänk
Skrivet av Petterk:

Är inte gratis längre för de som inte redan har det installerat, men det finns andra tjänster om man har problem med just denna tjänst/add-on.

Utbudet är ganska tunt på Netflix oavsett vilket region du bor i. Fast det är i alla fall inte som TVOD-tjänsterna där det kostar mer eller lika mycket att hyra en relativt ny film som att köpa den på dvd/blu-ray (som man kan trade:a eller vad som helst, har högre kvalité), de flesta serier går att få billiga boxar på. Fast jag kan faktiskt inte hitta film att se på netflix och 80-talsserier tröttnar man på, så känns inte alltid motiverat att spendera 79kr ens. Utbudet på filmsidan är på tok för dåligt, och äldre filmer kan man bara se på så många gånger.

Finns nyare serier än så Men filmer håller jag med om. Verkar betydligt lättare/billigare att hålla ett vettigt serieutbud än filmer eller det kanske det som drar in mest folk?

Jag får oftast söka filmer på annat håll (läs mindre lagligt). Men dom har lagt till lite nyare filmer, men oftast är dom redan sedda och 80% av utbudet för övrigt är budgetfilmer.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Finns nyare serier än så Men filmer håller jag med om. Verkar betydligt lättare/billigare att hålla ett vettigt serieutbud än filmer eller det kanske det som drar in mest folk?

Jag får oftast söka filmer på annat håll (läs mindre lagligt). Men dom har lagt till lite nyare filmer, men oftast är dom redan sedda och 80% av utbudet för övrigt är budgetfilmer.

Jodå, men det räcker att se på en serie som är några år gammal en gång, vissa av 80-talsgrejerna är sånt jag missat eller inte sänts i svensk tv. Filmer är det riktigt dåligt på, det är ju så att man inte ens hittar filmerna som TV-kanalerna sänder 5 gånger om året i de flesta fall. Amazon eller liknande är säkert bättre där, men jag protesterar mot TVOD. Då kan man lika gärna köpa DVD/BD. Hos Netflix är det lite tudelat, de kanske har en film i en serie av 4 eller liknande. Problemet med filmer är att det finns relativt få värda att se som kommer ut varje år, om de inte finns hos Netflix inom två år så ja, då kommer man inte se dem där om det är några som intresserar en.

Permalänk
Skrivet av Petterk:

Jodå, men det räcker att se på en serie som är några år gammal en gång, vissa av 80-talsgrejerna är sånt jag missat eller inte sänts i svensk tv. Filmer är det riktigt dåligt på, det är ju så att man inte ens hittar filmerna som TV-kanalerna sänder 5 gånger om året i de flesta fall. Amazon eller liknande är säkert bättre där, men jag protesterar mot TVOD. Då kan man lika gärna köpa DVD/BD. Hos Netflix är det lite tudelat, de kanske har en film i en serie av 4 eller liknande. Problemet med filmer är att det finns relativt få värda att se som kommer ut varje år, om de inte finns hos Netflix inom två år så ja, då kommer man inte se dem där om det är några som intresserar en.

Exakt. Finns så få filmer. Finns som jag kan räkna upp ca 100 stycken lite mer kvalitetsfilmer (budetfilmer och/eller mer påkostade), som netflix bör ha, men saknas t.ex jönsonligan i för sig sönderkört på TV redan, men nu när man inte tittat på det på ett par år vore det kul att se det igen will smith´s filmer saknas flera roliga filmer.

Ja det är en annan sak som är lustigt med netflix lägger inte ut hela serien av filmer. Som transporter t.ex (3an och 1 tror jag det var). Samma med Harry potter. Varför ta den nyaste, när den garanterat är sedd redan. Borde ju bli billigare att ta dom äldre i stället.

Sen har dom en ful ovana att ta bort filmer också. Vist kanske är för få som tittar på dom för stunden, men ändå. För mig vill jag utan att oroa mig kunna spara en film/serie till senare och titta på. Känns som fortfarande streming är i sin linda.

Sen verkar dom prioritera att mobiler ska se HD, men vettig dator ska man inte kunna det. Så oftast hittar man det av bättre kvalité gratis (om det hyfsat populär film/serie i alla fall).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Använder Netflix främst till serier och nostalgitrippar, ny film jag verkligen vill se hyr jag på Blu-Ray hos lokala Filmkedjan (3 filmer i en vecka för en hundring) då ingen streamar högupplöst ljud som Dolby True-HD eller DTS-HD Master Audio.
Prishöjningen bekommer mig inte alls, har länge tyckt att 79:- är billigt, inte minst om man "hintar" det amerikanska utbudet