Permalänk
Medlem

Köpa en ny TV som stödjer MKV filer.

Tjena! Det är så att jag är ute efter en ny TV minst 50" och just märke på Tv:n är ingen större betydelse. Det som har bäst betyg för det priset den får det bli hade jag tänkt mig.

Men men, Det jag är ute efter är en Smart TV som har stöd för just MKV filer och självklart alla andra " standard " format som finns, AVI osv osv.
Jag har ingen lust att betala mer än 8000kr helst. Men ge mig gärna tips på alla prisnivåer.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Glömde tillägga, att det får gärna vara en LED Tv.

Permalänk
Medlem

Tänk på att den även bör stödja dts flac och de vanligare ljudcodecs om du vill ha fungerande ljud också

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Tänk på att den även bör stödja dts flac och de vanligare ljudcodecs om du vill ha fungerande ljud också

Där sa du något! Hade jag inte alls i tanken. Tack för att du sa detta,

Permalänk
Medlem

Beror på på vad MKV'n innehåller. Det är ett kontainer-format som kan innehålla alla möjliga format.

Permalänk
Medlem

Många nyare apparater tar väl de flesta formaten. Dock bör det varnas för att man kanske behöver uppsöka en butik och testspela lite filer. Vet att något forum för hemmabio osv hadde ett test-kit med filer som man kunde tamed på ett usb-minne tex. Korta snuttar med olika format på ljud och diverse video.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Tänk på att den även bör stödja dts flac och de vanligare ljudcodecs om du vill ha fungerande ljud också

Ska fungera ändå bara det att tv:n kodar om ljudet.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Beror på på vad MKV'n innehåller. Det är ett kontainer-format som kan innehålla alla möjliga format.

Och även om den stöder MKV och h264 är det inte säkert att det fungerar på alla varianter.
Tex jag har en Panasonic plasma som ska ta MKV, men ofta när provat det så har det strulat, så jag gav upp och skaffade en separat mediaspelare istället.
Har sedan undersökt några av de filer som varit problem med, och på en del kan det ha något med att ReFrames är för hög ,över 8 så verkar det börja strula..

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Ska fungera ändå bara det att tv:n kodar om ljudet.

Skrivet av ozo64:

Beror på på vad MKV'n innehåller. Det är ett kontainer-format som kan innehålla alla möjliga format.

Skrivet av rmd:

Många nyare apparater tar väl de flesta formaten. Dock bör det varnas för att man kanske behöver uppsöka en butik och testspela lite filer. Vet att något forum för hemmabio osv hadde ett test-kit med filer som man kunde tamed på ett usb-minne tex. Korta snuttar med olika format på ljud och diverse video.

Skrivet av serpent29:

Och även om den stöder MKV och h264 är det inte säkert att det fungerar på alla varianter.
Tex jag har en Panasonic plasma som ska ta MKV, men ofta när provat det så har det strulat, så jag gav upp och skaffade en separat mediaspelare istället.
Har sedan undersökt några av de filer som varit problem med, och på en del kan det ha något med att ReFrames är för hög ,över 8 så verkar det börja strula..

Okej tack för svaren allihop! Men skulle ni kunna skicka en länk på en tv som har allt detta ni pratar om? Tänker ju inte lägga ca 8k på en tv och så funkar inte ljudet som det ska sen. Ge mig lite tips tack!

Permalänk
Medlem

Jag själv föll ju för denna, Men hur den funkar med ljud osv har jag ingen kunskap om.
http://www.siba.se/product/15732028/philips-55pfl4908t-55-sma...

Permalänk
Medlem

Samsung smart Tv har vi och vi kör plex och kan spela upp MKV AVI med flera